Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 23 okt 2020 16:13

Ik fietste zondagochtend/middag langs de parkeerplaats boven op de Bergweg bij Amerongen. Die stond afgeladen vol, zelfs op de inrit. Als dit leidt tot afsluiting in het komend weekend, dan snap ik dat wel.
Het zal niet gaan om ontmoedigen van buiten zijn. Wel om met (te) velen te verzamelen op een parkeerplaats.

Overigens zie ik geen verband tussen Femke H. en de heuvelrug, maar dat kan aan mij liggen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 okt 2020 16:13

EmPeHa schreef: 23 okt 2020 15:57 Volgens mij raken ondertussen mensen besmet die best redelijk voorzichtig zijn. De aantallen zijn nu zo hoog, dat je ook pech kunt hebben.
Dit dus, waren het eerst vuurhaarden, nu heb je een ondergrondse veenbrand.

Het valt mij ook op dat ik mensen ziek zie worden waarvan ik weet dat zij hun uiterste best doen om hun gedrag zo aan te passen dat de kans op besmetting van theoretische aard zou moeten zijn. Nou niet dus.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 okt 2020 16:31

We zijn er toch hoop ik nu wel achter dat er twee echte mogelijkheden zijn.

1.
Een keiharde lockdown die iedereen raakt en niet alleen delen van de bevolking, want de rest interesseert het toch niet wat de buurman overkomt.

Dat is tenminste eerlijk voor iedereen en hopelijk laat iedereen het de volgende keer dan uit zijn hoofd idiote dingen te doen. Hele groepen worden nu gewoon niet geraakt.

90% heeft er hier ook totaal geen last van en ik gun het iedereen, maar dat is wel het probleem

2. Lekker laten gaan zo, continu dezelfde groep duperen en maar blaffen en maar blaffen en niet bijten
begin 2021 gaat het iets zakken om rond maart weer een beetje normaal te zijn. Resultaat een hoop stuk wat we in 2022 pas echt allemaal gaan merken en een hele grote groep die de pijn nooit gevoeld heeft.

Je moet je daarnaast echt realiseren dat heel veel mensen dit gewoon niet begrijpen, corona, economie, ellende over een paar jaar etc. Dat snappen er gewoon echt heel veel niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2020 17:09

wasbeer2006 schreef: 23 okt 2020 16:31.
Je moet je daarnaast echt realiseren dat heel veel mensen dit gewoon niet begrijpen, corona, economie, ellende over een paar jaar etc. Dat snappen er gewoon echt heel veel niet.
Correctie: die willen het niet begrijpen.....
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 okt 2020 17:25

Enzzo schreef: 23 okt 2020 15:36 Simpel: Omdat mensen zich niet aan de regels houden
Gelul. Aantal verplaatsingen zijn omlaag. Tijd tussen lockdown en nu is te kort. Maar het voelt vast fijn om anderen de schuld te kunnen geven. Dit virus is niet zo makkelijk te beteugelen. Dat moet je of accepteren, of je moet iedereen een half jaar achter de eigen voordeur opsluiten. Ik ben voorstander van optie 1. Maar ik ben in de minderheid geloof ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2020 17:30

Optie 1, als in full lockdown?
Less is bore

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 23 okt 2020 18:21

{dubbel}
Laatst gewijzigd door sloeren op 23 okt 2020 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 23 okt 2020 18:22

Was ik maar zo briljant. Ik begrijp niet zoveel van de correlatie tussen gedrag en verspreiding.
Wel zie ik zoveel gedrag dat niet conform de rivm-adviezen is dat het mij niet verbaast dat het moeilijk is om het verband tussen voorschriften en verspreiding te kunnen vaststellen als je overheid bent.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 okt 2020 18:52

Was ik maar zo briljant. Ik begrijp niet zoveel van de correlatie tussen gedrag en verspreiding.
Wel zie ik zoveel gedrag dat niet conform de rivm-adviezen is dat het mij niet verbaast dat het moeilijk is om het verband tussen voorschriften en verspreiding te kunnen vaststellen als je overheid bent.
Voor zover ik begrijp wat je hierboven zegt...
De overheid hoeft dat (gedrag?) helemaal niet te zien. Zij moeten zich goed laten voorlichten en op basis daarvan besluiten nemen en regels uitschrijven.

@53x11; gelul?! goed argument...
"maar het voelt vast fijn om anderen de schuld te kunnen geven" Anderen? Mensen die zich niet aan de richtlijnen houden en/of hebben gehouden zijn de oorzaak van deze oplopende besmettingsgolf. Zo simpel is het nu eenmaal met virussen.
Dat is niet schuld geven maar een constatering. De meeste mensen zullen zich van geen kwaad bewust zijn dat ze onderdeel uitmaken van die "anderen"
Adequate, consequente en vooral strenge (handhaving van) regelgeving is de enige manier om dit weer in te dammen.
helaas is het niet anders!
Do or don’t, there is no try

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 okt 2020 18:55

Een inschatting maken over hoeveel er gezondigd wordt is onmogelijk, iedereen ziet wel eens wat, maar geen mens ziet alles , alleen OLH.
Ook al houdt 95% zich strikt aan de al sinds maart geldende voorschriften/adviezen, dan kan die 5% die het niet zo nauw neemt de boel vast nog verzieken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 okt 2020 19:09

Keezx schreef: 23 okt 2020 14:43
RVV schreef: 23 okt 2020 13:15 Zo komen ze wel over in de media. Bovendien is het aan het gedram van deze mannen dat we te danken hebben dat hef kabinet overstag is gegaan om de mondkapjes te (semi) verplichten.

Dikke vette politici vertrouw ik sowieso niet.. als je al te zwak bent om voor je eigen gezondheid te zorgen hoe kun je dan überhaupt voor andere mensen zorgen?
Als dit serieus bedoeld is, neem ik jou niet serieus meer.
Is het als grap bedoeld, hebt je een mij vreemd gevoel voor humor.
En het wordt nog vreemder als je weet dat RVV nog niet eens zo heel lang geleden zelf veel te zwaar was.
Knap dat hij dat overgewicht is weten kwijt te raken, maar dat zou betekenen dat hij zelf toentertijd onbetrouwbaar was, en nu niet meer. Enkel maar door af te vallen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2020 19:56

Ik snap wat je zegt, maar laten we wel zijn: de heer Bruls is nu niet bepaald een voorbeeld voor de samenleving qua postuur. Nog niet zo vreemd als Maggie de Block als minister voor Volksgezondheid in Belgie
Less is bore

Gesloten