Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 23 okt 2020 12:21

daniel1975 schreef: 23 okt 2020 10:26 Ik zag rond Lage Vuursche. Maar als er 1 ezel over de dam is, volgens er meer baasjes.....
Bij Lage Vuursche is het de afgelopen weekenden drukker dan op uitverkochte (pre-Corona) festivals, dus daar kan ik wel inkomen. Zaterdag de fout gemaakt om er langs te fietsen, niet normaal zoveel auto`s, fietsers, wandelaars, etc. Blij dat ik op doortocht was!

i-mac

i-mac 23 okt 2020 12:25

daniel1975 schreef: 23 okt 2020 10:26 Ik zag rond Lage Vuursche. Maar als er 1 ezel over de dam is, volgens er meer baasjes.....

@i-mac: tuurlijk voor een fietser geen probleem, en ik ga sowiso dit weekend niet die kant op. Maar neemt niet weg dat ik het belachelijk vind dat buiten zijn zo ontmoedigd wordt. De baasjes lijken nog meer met oogkappen op te lopen dan mondkapjes. Het grote plaatje wordt geheel over het hoofd gezien.
Maar zolang figuren als Bruls of Dramke nog aan het roer staan zal sport en buiten zijn geen prio krijgen vrees ik.
Zou het kunnen dat ze fietsen op zich niet ontmoedigen, maar wel met velen op één plaats zijn wel? Ik besef echter dat het allemaal niet zwart-wit is.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 23 okt 2020 12:49

Als je de burgemeesters weg zet als "baasje" doe je net alsof ze - geheel autonoom - maar wat doen. Ik ben het niet eens met die vooronderstelling. Bij mij wekken ze de indruk evenwichtige maatregelen te nemen.
Kroegpraat. Maar ja; daar is dit topic ook voor.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 okt 2020 13:15

Zo komen ze wel over in de media. Bovendien is het aan het gedram van deze mannen dat we te danken hebben dat hef kabinet overstag is gegaan om de mondkapjes te (semi) verplichten.

Dikke vette politici vertrouw ik sowieso niet.. als je al te zwak bent om voor je eigen gezondheid te zorgen hoe kun je dan überhaupt voor andere mensen zorgen?

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 23 okt 2020 14:11

daniel1975 schreef: 23 okt 2020 10:26 Ik zag rond Lage Vuursche. Maar als er 1 ezel over de dam is, volgens er meer baasjes.....
Uit nieuwsgierigheid, waar zag je dat ?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12654
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 okt 2020 14:16

Maar wat doen is een groot woord. Maar consistent kun je het ook niet noemen.

Iets heel hard roepen moet je alleen doen als je het zeker weet. Ik vind er niks mis mee dat een politici zegt "Ik weet het niet" Tenslotte weet niemand het dus waarom hun wel.

@RVV jouw laatste punt ben ik het niet helemaal mee eens, Maar ik vind wel dat je zelf de conclusie zou moeten trekken dat je niets iet moet verkondigen wat je zelf niet bent/kan/wil.

Ik weet niet wie het was maar twee jaar geleden een minister die aangaf dat we in eigen land op vakantie moesten gaan, na de vraag waar hij zelf heen ging was deze boodschap meteen inhoudsloos.............

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 okt 2020 14:43

RVV schreef: 23 okt 2020 13:15 Zo komen ze wel over in de media. Bovendien is het aan het gedram van deze mannen dat we te danken hebben dat hef kabinet overstag is gegaan om de mondkapjes te (semi) verplichten.

Dikke vette politici vertrouw ik sowieso niet.. als je al te zwak bent om voor je eigen gezondheid te zorgen hoe kun je dan überhaupt voor andere mensen zorgen?
Als dit serieus bedoeld is, neem ik jou niet serieus meer.
Is het als grap bedoeld, hebt je een mij vreemd gevoel voor humor.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 okt 2020 15:07

RVV: ik begrijp dat je boos en gefrustreerd bent door alles wat jouw persoonlijk overkomt tijdens deze crisis.
Maar ik heb het idee dat je nu toch echt een beetje doorschiet in je tirade. Mag hoor, maar net als Keezx hierboven al aangeeft; echt serieus kan ik het niet meer nemen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2020 15:31

sloeren schreef: 23 okt 2020 12:49 Als je de burgemeesters weg zet als "baasje" doe je net alsof ze - geheel autonoom - maar wat doen. Ik ben het niet eens met die vooronderstelling. Bij mij wekken ze de indruk evenwichtige maatregelen te nemen.
Vind ik niet, er zit veel te veel inconsistentie in. Voorbeeld vanmorgen, zomaar kleinigheidje;
Met de jongedame naar de binnenspeeltuin geweest (herfstvakantie). Max 30 personen binnen en reserveren, conform de regels. Horeca is dicht (lees; toonbank met koffie, koek, limonade), maar ze mogen wel bij de ingang hetzelfde verkopen omdat het dan "take away" is. Je zit vervolgens op dezelfde plek dezelfde artikelen te consumeren :?

Het dichtgooien van de Heuvelrug dit voorjaar terwijl de Posbank gewoon open was; de ene burgemeester promootte naar buiten gaan, de andere maakte het juist lastig.

Het voelt enorm alsof ze maar iets doen naar eigen inzicht en vooral aan het indekken zijn dat ze later nooit het verwijt krijgen te weinig hebben gedaan.

Maar buiten dat: na de afvlakking afgelopen weekend van het aantal positieve testen schiet het nu weer de lucht in. Hoe dan?????
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 okt 2020 15:36

Simpel: Omdat mensen zich niet aan de regels houden
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2020 15:41

Ik blijf dat echt bijzonder vinden. Zal een kwestie van (korte) tijd zijn voordat de lockdown wordt aangescherpt vrees ik; winkels dicht, sporten klaar, middelbare scholen dicht.

Voor wie de schoen past: bedankt alvast :evil:
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 23 okt 2020 15:57

Volgens mij raken ondertussen mensen besmet die best redelijk voorzichtig zijn. De aantallen zijn nu zo hoog, dat je ook pech kunt hebben.

Gesloten