Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 okt 2020 20:07

@Enzzo, soms zijn we het weer even met elkaar eens. Volgens mij bedoelt @rene dat de overheid maatregelen moet treffen die we allemaal "leuk" moeten vinden. Vinden we dat niet, dan houden we ons er niet aan en gaan de overheid er weer van beschuldigen dat ze er allemaal geen moer van begrijpen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 05 okt 2020 20:55

Ik neem niks meer serieus.. het is 1 grote clowneske toestand geworden.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 okt 2020 21:06

@Enzzo - prima toch.
@Jans , dat bedoel ik niet.

Ik zeg alleen dat onze beleid makers zich vaak al een dag later zich achter de oor krabt en denkt; dit hadden we anders moeten doen. En dan sturen ze bij naar behoefte ( kerk affaire - of mondkapjes ). Dat dit komt door de publieke opinie is natuurlijk zo, vooral omdat alles al onder een vergrootglas ligt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 05 okt 2020 21:07

53x11 schreef: 05 okt 2020 16:21 Persoonlijk zou ik de vermeende verbanden iets minder stellig presenteren dan Nico (dat zal de wetenschapper in mij dan wel zijn denk ik..), maar een beetje zelf logisch na blijven denken kan nooit kwaad. En zeker niet in deze tijd.
(Met daarbij ook nog de opmerking dat het huidige NL beleid met lang niet alle wetenschappelijke bevindingen in lijn is)
Logisch na blijven denken lijkt me essentieel. Maar dat is net wat ik mis in de redenatie van Nico. Ik wordt moe van al die mensen die epidimioloogje spelen en dan op basis van slechte logica concluderen dat het allemaal wel meevalt. Of juist niet. Die heb je er ook bij.

En NL beleid bespreken op basis van wetenschappelijke onderzoeken vind ik helemaal pirma. Graag zelfs. Maar dan wel echte wetenschap.

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 05 okt 2020 21:11

NicoNB schreef: 05 okt 2020 19:30
klaastuin schreef: 05 okt 2020 15:00 Ik stel voor dat we alle wetenschap vervangen door berekeningen op de achterkant van bierviltjes.

WHO: tien procent wereldbevolking heeft corona gehad

En op een bierviltje, 10% van de Nederlandse bevolking is:
I rest my case :lol:
1) als het zo uitkomt is de WHO natuurlijk wel betrouwbaar;
2) 10% van de wereldbevolking kun je 1:1 extrapoleren naar de Nederlandse bevolking?
3) als we op 10% zitten kunnen we dus nog makkelijk weer zo'n golf krijgen die we al gehad hebben en valt het helemaal niet zo mee.
4) jij telde bij die 10% nog eens een groep op van 80 a 100% zorgmijders en nog een onbekende groep van mensen zonder symptomen.
Laatst gewijzigd door klaastuin op 05 okt 2020 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 okt 2020 21:13

RVV schreef: 05 okt 2020 20:55 Ik neem niks meer serieus.. het is 1 grote clowneske toestand geworden.
Eens. Nu wordt ik er (nog) niet door geraakt, sterker ik heb er persoonlijk hoe erg het misschien klinkt voordeel bij.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je last hebt van deze maatregelen je echt heel boos bent en de wanhoop nabij.

Het is buiten proportioneel en de overheid durft gewoon geen echte maatregelen te nemen. Het zijn allemaal half zachte onduidelijke maatregelen die vrijwel alleen maar schade toe brengen. De angst voor de angst van de angst.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 okt 2020 21:19

@Wasbeer Jij vindt het halfzachte maatregelen, anderen vinden het al veel te ver gaan. Vindt daar maar eens voor iedereen acceptabele maatregelen bij.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2020 21:35

Hét probleem is gewoon het gedrag van een groep mensen in de samenleving die op alle mogelijke manieren proberen door te gaan zoals ze deden.
En sad but true, de goeden moeten weer onder de kwaden lijden.
Ik vind het vooral sneu voor de ondernemers die straks wéér hard geraakt gaan worden. Kroegen dicht is kwestie van tijd vrees ik, restaurants hopelijk nog even gespaard.
Less is bore

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 05 okt 2020 21:41

Keezx schreef: 05 okt 2020 18:55 Hij stamt wel uit de Bible Belt en zo'n tik van de molen raak je nooit meer kwijt......
komop Keezx.....dit is niet de een van de rake uitspraken die ik van u gewend ben...

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 okt 2020 22:01

Jans schreef: 05 okt 2020 21:19 @Wasbeer Jij vindt het halfzachte maatregelen, anderen vinden het al veel te ver gaan. Vindt daar maar eens voor iedereen acceptabele maatregelen bij.
ik bedoel niet dat het harder moet, maar beter.

De overheid duikt weg en is veel te bang om de juiste maatregelen te nemen.
Het enige waar we mee bezig zijn is de ic,'s niet overbelasten en "menselijk" doen en dode voorkomen, terwijl we mensen in armoede laten leven en jaren in de schuld sanering (soms terrecht)

Er zijn heel veel ouderen die zeggen, laat me maar gaan als ik het krijg. Nou Staphorst hoeven we ook niet op een ic bed te leggen dat regelt God.
Dan is de vraag, raakt het dan overbelast?

Waarom mag een corona patient/dode circa 10 mln kosten terwijl bij elke ander aandoening je bij circa 60k per jaar wordt opgegeven. Laat ze dat eens uitleggen.

Dezelfde waarom, maar het zorgpersoneel wordt deels onderbetaald. Leg dat eens uit.

Ik denk echt dat de overheid niet beseft wat dit teweeg gaat brengen, maar de crisis die nu komt heeft nog niemand meegemaakt. Tenzij je wo2 hebt meegemaakt.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 okt 2020 22:08

Dan ben ik heel benieuwd wat jij vindt dat er moet gebeuren. De IC's alleen nog maar open voor non-corona?. Of mag je er wel naar toe als je jonger dan 55 jaar bent? Dat terwijl er toch betere behandelingen zijn?
Of heb je veel betere maatregelen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 okt 2020 22:18

Hoe corona mijn leven beïnvloed?

Vorige week woensdag opkomende oorpijn/hoofdpijn/kaak pijn... Op gegeven moment wist ik niet meer waar 't vandaan kwam. Paracetamol werkte niet echt.

S avond chatten met de huisartsenpraktijk (ja dat kan tegenwoordig, sinds daar een leegloop aan huisartsen is geweest).
Geen koorts, geen verkoudheidsklachten of verminderde smaak, dus geen coronaklachten. Wellicht oorontsteking maar nog geen rood of opgezette bult oid (heb zelf nooit oorontsteking gehad, dus kon het niet relateren maar de pijn zat achter/in mijn oor dus ja).
Advies, ibuprofen erbij, en neusspray mocht ik dat in huis hebben. Niet dat mijn holtes verstopt waren voor mijn gevoel, maar het zou eventueel kunnen helpen.

Nacht niet geslapen, vreselijke pijn en wist gewoon nieteer wat of waar ik mezelf moest late, midden in de nacht de HAP gebeld.huisartsenpost buiten normale tijden. Maar ik mocht niet komen, want ik had geen koorts.
Dus doorgaan met pijnstilling en ibuprofen. En volgende ochtend eigen huisarts bellen.

Dat gedaan... En die had zelfde verhaal.. Mochten mij niet binhalen vanwege de corona. En omdat ik geen koorts had, zou bijvoorbeeld anti biotica ook niet helpen, dus advies zou toch niet anders zijn.

Nu een paar dagen verder. De pijn is zo goed als weg. Maar ik durf de pijnstilling nog niet af te bouwen. En twijfel of 't niet toch in mijn kaak zit/gezeten heeft.

Maar goed, vanwege corona kon ik m'n huisarts niet zien. Omdat ik geen koorts had....
Ach ik kom daar gemiddeld eens in de 10 jaar... Dus als je ze eens nodig hebt hea....
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gesloten