Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 01 okt 2020 15:10

Criminelen/overvallers/inbrekers vinden die mondkapjes natuurlijk helemaal fantastisch. Zal binnenkort wel standaard benoemd worden in opsporing verzocht :-/

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 01 okt 2020 15:13

Daar moest ik afgelopen dinsdag nog aan denken toen ik een jongen over straat zag rennen met een mondkapje. Nu denk je "tja, mondkapje" en jaar geleden had je gedacht "daar loopt een overvaller".
Mijn Strava

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 okt 2020 15:16

@wasbeer, ik zou het nog eens nalezen wat je allemaal geschreven hebt. En als je een mondkapje op moet, dan doe je het echt wel. In Frankrijk doe ik het, waarom? Omdat ik er geen 135 euro voor over heb.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 01 okt 2020 15:20

wasbeer2006 schreef: 01 okt 2020 14:39 Een dat Maurice de hond ook dingen niet helemaal juist hebt, maar het klopt iig veel beter is lijkt vooralsnog veel logischer.

Ik geef niet de regering blind de schuld. Ik suggereer meer dat Rutte ed ook in een hoek worden gedreven door het RIVM en OMT. Ze volgen elkaar en er lijkt niets te gebeuren met resultaten of onderbouwde theorien die afwijken al dan niet uit andere landen.

Dat Rutte daar vooraf gaand misschien, bij het neerleggen van de verantwoordelijkheid niet het goed besluit genomen heeft neem ik hem niet zo kwalijk. Maar zet het dan nu recht.

En ik vind de media echt iets aan te rekenen!!! Daar moeten iets mee gebeuren. Foutive info die niet wordt recht gezet, zeer zeer kwalijk, zaai geen angst!!! Maar breng realiteit en punitiviteit. Maarja ook nu worden mensen rijk net als in een oorlog.

Dat Rutte daar vooraf gaand misschien, bij het neerleggen van de verantwoordelijkheid niet het goed besluit genomen heeft neem ik hem niet zo kwalijk. Maar zet het dan nu recht.

@RVV eens!!! vanmorgen in de supermarkt hier 80% iets voor de mond, meer wil ik het niet noemen, wel over de neus niet over de neus.......... Sorry maar ik ga geen nutteloze dingen doen. Sjaals, zelfgemaakte doekjes, mondkapjes die al heel lang gebruikt worden.
Wat Maurice de Hond doet is eigenlijk het makkelijkste wat er is. Hij maakt cijfers inzichtelijk en zonder zich te bekommeren om verantwoordelijkheid of financieen geeft hij aan wat er moet gebeuren om het virus onder controle te krijgen!

Momenteel is er behalve het OMT/RIVM team nog een ander adviserend team namelijk het "red-team"(oa op verzoek van onze regering omdat mensen het vertrouwen in RIVM kwijt waren). En het lijkt er nu op dat onze liberale regering nu een koers bepaalt die van beide wat doet. En net zoals ons land verdeeld is qua maatregelen is men dat dus nu ook bij onze regering. Ik heb daar geen problemen mee... Ik ben gesteld op vrijheid. Ik wil geeneens een regering die nu keiharde maatregelen treft danwel keuzes maakt omdat dat niet kan! Net zoals in zweden niet alles goed ging en in china, spanje, US ook niet.

Ben het helemaal met je eens mbt de media... Dat is al jarenlang aan de gang, de gasten en onderwerpen op de televisie, de suggestieve krantekoppen, click-bait gebeuren. Jaren geleden kreeg ik al te horen dat het beter was om te leven zonder televisie en kranten...

@rvv eens mbt mondkapje.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 okt 2020 15:21

@jans: Je frummelt dat ding voor de winkeldeur uit je kontzak, doet hem plichtsgetrouw op, frummelt hem na het afrekenen weer in de kontzak.

Wat heb je dan bereikt? Dat je geen 135,- boete hebt kunnen krijgen. Veel meer resultaat kan ik niet bedenken ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 okt 2020 15:24

RVV schreef: 01 okt 2020 15:10 Criminelen/overvallers/inbrekers vinden die mondkapjes natuurlijk helemaal fantastisch. Zal binnenkort wel standaard benoemd worden in opsporing verzocht :-/
Tot enkele maanden geleden werd je zo geweigerd in de winkel, nu mag je er zonder vermomming niet meer in ;-)
Bijlagen
9C794FFB-2B57-4382-A01B-A75BB483CA3F.jpeg
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 01 okt 2020 15:27

Wisselwerking schreef: 01 okt 2020 15:13 Daar moest ik afgelopen dinsdag nog aan denken toen ik een jongen over straat zag rennen met een mondkapje. Nu denk je "tja, mondkapje" en jaar geleden had je gedacht "daar loopt een overvaller".
Zo kwamen net 2 donker getinte mannen bij mij in de winkel binnen. Allebei met een zwart mondkapje op. Ze wilde even rondkijken... ik voelde mij niet echt prettig. Gaan dan toch een aantal vervelende scenario’s door je hoofd heen. Zeker als ze geen Nederlands tegen elkaar praten. Hun Engels kon in ook weinig mee. Na 10 minuten gingen ze weer weg. Niks gebeurd ofzo.. maar toch. De videobewaking had er ook niks mee gekund :-/

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 01 okt 2020 15:35

En dan hopen dat ze niet buiten sluitingstijd terug komen......

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 01 okt 2020 15:39

Ja precies

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 okt 2020 15:50

Jans schreef: 01 okt 2020 15:16 @wasbeer, ik zou het nog eens nalezen wat je allemaal geschreven hebt. En als je een mondkapje op moet, dan doe je het echt wel. In Frankrijk doe ik het, waarom? Omdat ik er geen 135 euro voor over heb.
Als het moet doe ik het! Los of ik het eens ben met een maatregel. Dat doe ik al de gehele corona periode. Maar als het mag/advies is, dan ga ik zelf nadenken. (waarbij ik niet zeg dat dat altijd goed is ;) )

Als mensen wel een mondkapje opdoen prima, ieder zijn keus, heb ik geen probleem mee, behalve hetgeen RVV al aangeeft er loopt er hier in de AH op zaterdagochtend altijd 1, deed hij hetzelfde voor 1 maart stond er waarschijnlijk een speciale eenheid voor de deur....... Zwarte sjaal om net en mond neus en hoed en zonnebril ik.

Net zoals ik gewoon in het begin, buiten, alleen of met twee ben blijven fietsen ondanks het advies zo veel mogelijk binnen te blijven.

Wat Maurice de hond doet is enerzijds makkelijk, Big data klopt altijd, Het gaat er alleen wel om hoe je het interpreteert en die is anders.

De Hond geeft ook steeds helder aan dat het een erge griep is en dat we maatregelen moeten nemen om de besmetting onder controle moeten krijgen. Ik de media lijkt soms of hij is voor versoepeling, dat is hij niet, hij is voor betere maatregel. Wat uiteindelijk wel inhoud dat je deels versoepeld, maar niet met als drijfveer versoepelen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 01 okt 2020 16:16


Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 okt 2020 16:21

Buff heeft ook al buffs met wisselbare filters erin bedacht.
Less is bore

Gesloten