Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 sep 2020 19:39

Bij aangepast gedrag zou het nu een kwestie zijn van simpelweg uitzingen tot er een vaccin is. Door het gedrag van velen loop je nu de compleet onnodige 2e golf in.
Gooi dan wat mij betreft maar weer een deel van de maatregelen landelijk erin. Geen groepen, kroegen dicht; blijkbaar is het wie niet horen wil moet voelen. HELAAS!
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 sep 2020 19:51

wasbeer2006 schreef: 24 sep 2020 12:52

En wat ik heel eng vind is dat er verkiezingen aankomen. Je zou nu moeten zeggen blijf nog 5 jaar! Er gaan nu besluiten worden genomen om kiezers te winnen en dat zijn meestal niet de beste. De oppositie gaat ook harder worden en minder in het totale belang denken.
Als ik moest kiezen (als kiezer) tussen wat maatregelen voor de kiezersgunst en een verlengd gratis mandaat, dan zou ik zonder aarzelen het eerste kiezen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 sep 2020 20:49

5 jaar gaat wel heel ver maar een (half) jaar uitstel zou ik wel goed vinden. Dan wordt er tenminste niet alleen afgerekend op de kortetermijn beslissingen waarvan eigenlijk niemand op voorhand kon zeggen of ze op dat moment de juiste waren.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 24 sep 2020 21:31

daniel1975 schreef: 24 sep 2020 19:39 Bij aangepast gedrag zou het nu een kwestie zijn van simpelweg uitzingen tot er een vaccin is. Door het gedrag van velen loop je nu de compleet onnodige 2e golf in.
Gooi dan wat mij betreft maar weer een deel van de maatregelen landelijk erin. Geen groepen, kroegen dicht; blijkbaar is het wie niet horen wil moet voelen. HELAAS!
Jij gaat ervan uit dat het niet houden aan maatregelen de reden is dat er weer een virusopleving is? Zou het niet gewoon met het seizoen te maken hebben? Is het zo moeilijk om in te zien dat er niet altijd een zondebok hoeft te zijn? (De jongeren! De studenten! De BLM demonstranten!) Zouden we niet eens moeten gaan accepteren dat niet alles te controleren valt? En zouden we misschien open moeten staan voor de gedachte dat het eigenlijk helemaal niet zo erg is als gezonde, jonge mensen besmet worden en daarmee lichte klachten ontwikkelen? Die groepsimmuniteit gedachte is misschien zo gek nog niet? En moeten we niet inzien dat met "kostte wat het kost" het middel wel eens veel erger dan de kwaal zou kunnen zijn?

Zomaar wat gedachten...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 sep 2020 22:15

Keezx schreef: 24 sep 2020 19:51
wasbeer2006 schreef: 24 sep 2020 12:52

En wat ik heel eng vind is dat er verkiezingen aankomen. Je zou nu moeten zeggen blijf nog 5 jaar! Er gaan nu besluiten worden genomen om kiezers te winnen en dat zijn meestal niet de beste. De oppositie gaat ook harder worden en minder in het totale belang denken.
Als ik moest kiezen (als kiezer) tussen wat maatregelen voor de kiezersgunst en een verlengd gratis mandaat, dan zou ik zonder aarzelen het eerste kiezen.
Dat vind ik wel een lastige hoor. Ik denk dat je een deel van de kiezer toch te hoog inschat. Een groot deel kijkt alleen naar het laatste besluit en de portemonnee van morgen.

Na de moord op Pim Fortuyn hebben we ook zoiets gezien. Nu was daardoor de partij ook zijn leider kwijt wat het anders maakt, maar ik zie gelijkenissen

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 sep 2020 22:25

Een lichte vorm van populisme is inherent aan datgene wat we democratie noemen, maar toch te verkiezen boven toenemende neigingen om dingen maar even "onder ons"te regelen of naar believen op z'n beloop te laten zonder de stok achter de deur van verkiezingen.
Zo duidelijker?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 sep 2020 08:19

@53x11: ik denk dat het een mix is van seizoensinvloed en het volledig loslaten van de basis maatregelen. Feestjes a la Tilburg gisteravond zijn wat mij betreft nu even niet gewenst. Dat mensen ziek worden maakt mii ook niet zoveel uit. Meeste mensen hebben een rotweek en dan is het klaar. Alleen komen vooral de slechte uitzonderingen waarbij het heel lang duurt in de media.
Maar dat de zorg weer overbelast wordt is gewoon niet wenselijk. Voor mij eigenlijk de belangrijkste reden om de boel toch te willen controleren, icm het enigzins beschermen van de ouderen.
En volgens mij hoef je echt niet naar die lockdown van dit voorjaar om effect te realiseren.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 sep 2020 08:34

Tsja, je hoeft helemaal niet in lockdown om de boel weer op de rit te krijgen. Soort van lockdown light zeg maar. Als mensen zich maar aan de regels houden. Restaurants kunnen gewoon open, Als ze zich netjes aan de regels houden. Kappers ook. Sportscholen ook. Verzin het maar.

Lockdown hoeft niet maar grote groepen moet je echt voorkomen. Dus als grote groepen bij elkaar komen ivm voetbalwedstijd waar ze niet bij zijn, moet je je afvragen of je dan niet die wedstrijd moeten skippen. Dat betekent dus toch een beetje lockdown. Omdat uit de neveneffecten dingen gebeuren die je niet moet willen.. Dat is zuur, maar wellicht wel noodzakelijk. Als iedereen gewoon die wedstrijd binnen zijn huishouding op tv bekijkt, is er niks aan het handje.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 sep 2020 08:52

Moet zeggen dat ik een voetbalwedstrijd zonder publiek niet om aan te gluren vindt, dus om die reden mogen de stadions wel weer open van mij.
;-)

Als lockdown light betekent dat activiteiten waar je zonder mondkapje, dicht op elkaar, in afgesloten ruimtes gaat zitten schreeuwen, opgeschort worden, dan kan ik daar wel mee leven. Al het overige is symboolpolitiek en angstzaaierij.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 sep 2020 09:16

53x11 schreef: 25 sep 2020 08:52 Moet zeggen dat ik een voetbalwedstrijd zonder publiek niet om aan te gluren vindt, dus om die reden mogen de stadions wel weer open van mij.
;-)

Als lockdown light betekent dat activiteiten waar je zonder mondkapje, dicht op elkaar, in afgesloten ruimtes gaat zitten schreeuwen, opgeschort worden, dan kan ik daar wel mee leven. Al het overige is symboolpolitiek en angstzaaierij.
Nouja, ik lanceer ook maar een lockdown light. Maar dit soort maatregelen zou je denk ik aan moeten denken. Icm met kadaverdiscipline mbt de basisregels (hygiene, afstand), zou volgens mij genoeg moeten zijn. Die maatregelen zijn af te dwingen. Die basisregels zijn voor een deel achter de voordeur en afhankelijk van het verstand van mensen. En daar je de basis te pakken.

Mij persoonlijk frustreert het best wel dat de fysieke en economische ellende weer toeneemt omdat mensen hun eigen gerief op de eerste plaats stellen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 25 sep 2020 09:19

53x11 schreef: 25 sep 2020 08:52 Moet zeggen dat ik een voetbalwedstrijd zonder publiek niet om aan te gluren vindt, dus om die reden mogen de stadions wel weer open van mij.
;-)
Bij de champions league werd dat met geluidseffecten nog wel aardig opgelost
(maar ja, gezien sommige spreekkoren hier in NL op de tribune...)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 sep 2020 09:28

rikkert schreef: 25 sep 2020 09:16(...)
Mij persoonlijk frustreert het best wel dat de fysieke en economische ellende weer toeneemt omdat mensen hun eigen gerief op de eerste plaats stellen.
Dat is een beeld dat media en politiek maar al te graag naar voren brengen, maar ik geloof er weinig van dat het virus weer oplaait enkel omdat mensen zich niet aan de regels houden (draagt vast bij, maar in welke mate?). Tegelijkertijd zijn juist die regels de oorzaak van veel fysieke en economische ellende.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten