Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 sep 2020 23:06

Jans schreef: 17 sep 2020 23:02 Ik vind het toch een beetje jammer met wat je over IC medewerkers zei, nu in het sarcasme hoekje thuis blijkt te horen.
Die mensen werkten ook voor Corona normaal en zaten niet te klaverjassen..
Idem even nieuwe sarcasme sensoren..

Ik schreef toch niet voor niks gelukkig maar.. verdorie het was toch wel overduidelijk dat ik het had over de IC zorg aangaande Corona. Daar gaat notabene deze hele discussie over.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 18 sep 2020 07:25

@RVV

Vanwaar de draai?

Nog niet zo heel lang geleden hamerde je er hier op hoe ernstig ziek ook gezonde mensen konden worden...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 sep 2020 09:59

RVV schreef: 17 sep 2020 23:04 Daarbij heerst er bij de overheid en het RIVM totale draaikonten gedrag. Eerst helpt iets niet, dan weer wel, waarbij de mondkapjes de grootste gotspe is die er bestaat.. welke infantiel heeft nou bedacht dat het verstandig is om co2 weer in te ademen. Het is notabene een afvalstof! Mondkapjes voorkomen geen ziekte maar maken je ziek.
Wees blij dat het RIVM nog bijdraait. Alleen in Nederland bezig met mondkapjes? Ik zou zeggen welk land niet? En dan in veel ernstigere mate. Je hebt het zelf meegemaakt in Duitsland dacht ik me te herinneren. En je ziet geen televisie waarbij je ziet dat je "overal" in de wereld mondkapjes op moet?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 18 sep 2020 12:24

RKN schreef: 18 sep 2020 07:25 @RVV

Vanwaar de draai?

Nog niet zo heel lang geleden hamerde je er hier op hoe ernstig ziek ook gezonde mensen konden worden...
Dat klopt en dat was met de kennis van toen. Die kennis had niemand op dat moment en was voorzichtigheid op alle vlakken geboden. En inderdaad gezonde mensen kunnen er ook heel erg ziek van worden. Maar nu dik een half jaar verder is die groep verwaarloosbaar. Overigens ben ik helemaal niet doorgeschoten naar het “andere” kamp. Maar realisme is mijn motto. Het is voor mijn realisme dat ik op geen enkele manier in de praktijk ben geconfronteerd door de ziekte corona. Theoretisch zouden nu ook in het Noorden heel veel mensen zwaar getroffen moeten zijn door de ziekteverschijnselen, (zeker na alle internationale verplaatsingen). Ernstig ziek of met dodelijke afloop. Daar is geen sprake van en beroepsmatig heb ik elke dag met vele mensen te maken. Dan praat je ook over Corona. En bijna niemand kent iemand die zwaar getroffen is. Ja wel dat mensen besmet zijn geraakt en dat ze in quarantaine zijn geweest maar het bleef bij een snotneus en lichte griepverschijnselen. Maar ook dat is fractioneel tov de aantallen mensen die ik spreek.

Natuurlijk is er Corona en natuurlijk kan het heel schadelijk voor je zijn. Dat wil ik ook niet bagatelliseren. En mijn reacties die ik in het begin heb geplaatst daar sta ik nog steeds voor. De grote vraag is? Hoe bang moet je daar voor zijn? Hoeveel angst moet jezelf en je omgeving blijven aanpraten voor iets wat niet tot uiting komt? De vermeende 2e en theoretisch de 3e golf hadden ons allang als samenleving moeten overspoelen in de vorm van wederom overlopende IC’s en medium cares in de ziekenhuizen maar dit blijft domweg uit.

De leefbaarheid in de samenleving begint nu onder grote druk te staan. Het begrip daarvoor begint groots af te kalven.

Ik was afgelopen weekend in Düsseldorf.,daar lopen 10000e mensen kop aan kont over straat. 1,5 meter? Ik heb ze niet gezien. Buiten waren de mondkapjes niet verplicht en de meeste mensen hadden ook niet eentje op.

Iedereen kan zijn eigen voorzichtigheid inplannen. Ik ga niet rijen dik in een zaal of kroeg zitten. Maar hoe je het went of keert.. jezelf beschermen tegen iets wat je niet kan zien/horen of ruiken is nagenoeg niet mogelijk. Alle zogenaamde beschermingsmaatregelen die tot op heden zijn ingevoerd waren ingegeven op baat het niet dan schaadt het niet. Het is en blijft gewoon aanrommelen.

Momenteel is het zo dat de angst voor corona vele malen verlammender werk op de samenleving dan corona zelf.

Wie durft vandaag nog ergens te proesten bij een kriebel in de neus? Of te kuchen als de keel droog is? Zeker in het openbaar kijken gelijk 10 mensen je aan alsof je met een pistool loopt te zwaaien. De bangmakerij is op en top... mensen gaan zichzelf vrijwillig 10 dagen thuis opsluiten omdat ergens op ministerieel departement word besloten dat plek A of land B een gekleurde zone is. Besluiten op basis van testen waarvan niemand weet hoe betrouwbaar die zijn of in welke relatie die staan.

Besmettingen is het huidige toverwoord, waar maar graag gebruik van word gemaakt.

Realisme is ver te zoeken en de politiek blijft maar zwalken met het beleid.

Angst angst en nog eens angst waar we mee moetenleven... het ergste vind ik dat een hele nieuwe generatie jongeren hier mee verder moet. In een periode van hun leven die zo’n beetje het belangrijkste is voor iedereen die volwassen is geworden.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2020 12:49

53x11 schreef: 17 sep 2020 18:54 Statistiek is ook maar een set rekenafspraken. Of China zich daar echter aan houdt...?

@enzzo: puur uit nieuwsgierigheid, zitten wij in dezelfde branche? (werkzaam in de academie?)
Zie BP
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 sep 2020 12:59

RVV schreef: 18 sep 2020 12:24
Momenteel is het zo dat de angst voor corona vele malen verlammender werk op de samenleving dan corona zelf.
Dat is natuurlijk ook maar een aannamen. Ik ken namelijk persoonlijk helemaal niemand die zich angstig gedraagt of dat is.

Zelfs m'n schoonvader die niet piep is kwam hier van de week gewoon BBQ onder het mom "ik laat mij niet wegstoppen en liever nog een gaaf half jaar dan 3 jaar in een aquarium"
Enige angst is dat hij pijn krijgt als hij Corona krijgt en we er dan alles aan moeten doen om te zorgen dat hij geen pijn heeft.

M'n dochter liep er van de week al weer als een astronaut bij in het ziekenhuis omdat de aanwas toeneemt maar ook dat zorgt hier niet voor angst.

Mijn enige persoonlijk angst is dat ik straks ineens een paar mensen in m'n leven ga missen die door de crisis niet op tijd naar de dokter zijn gegaan met klachten die ze niet mogen negeren.
Laat ieder met klachten die je serieus moet nemen ook in vredesnaam naar de dokter gaan. Die tijdbom maak ik mij echt zorgen om.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 18 sep 2020 13:19

Met angst bedoel ik niet de persoonlijke angst van mensen. Maar de angst die beleidsmakers en uitvoerders hebben in onze samenleving. Door die angst worden we wel als samenleving gegijzeld en opgezadeld met allerlei onrealistische regels die nergens op gebaseerd zijn behalve onderbuik gevoel. En je straf is dat jezelf maar even een aantal dagen buiten de maatschappij moet plaatsen bij een neusverkoudheid. Alsof je in de hoek word gezet. En waar gaat dit ophouden? Zoals ik al eerder schreef het land gaat weer als vanouds met rhinovirusssn en griepvirussen overspoeld worden dit najaar en de winter. Daar kan nooit tegen aan getest worden. Leerkrachten blijven massaal thuis omdat het moet en kinderen gaan grote leer achterstanden op lopen. Leerachterstanden die toekomst bepalend zijn voor hun.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2020 13:24

Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 18 sep 2020 13:36

Leuk hoor dat soort artikelen. Maar na 2 dagen verplicht mondkapjes dragen trek ik voor mijzelf echt wel andere conclusies. Het is een grote belemmering van het meest essentiële wat we als mens tot ons moeten nemen, namelijk zuurstof. Sowieso raar om te denken dat een in miljoenen jaren perfect geëvolueerde ademmechanisme beter af is met een lap stof voor het gezicht.

Bovendien is het een grove aantasting van je lichamelijke integriteit. Niemand heeft het recht om te bepalen dat jij je eigen ademhaling moet belemmeren. Toch gebeurd het op grote schaal onder dwang.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2020 13:41

Voorlopig lijkt niet de angst een drijfveer voor het beleid van Volksgezondheid en RIVM maar de leugen...

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234884 ... arste.html
Do or don’t, there is no try

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 sep 2020 13:47

RVV schreef: 18 sep 2020 13:19 Maar de angst die beleidsmakers en uitvoerders hebben in onze samenleving. Door die angst worden we wel als samenleving gegijzeld en opgezadeld met allerlei onrealistische regels die nergens op gebaseerd zijn behalve onderbuik gevoel.
Het is geen angst alswel de wetenschap dat men ter verantwoording wordt geroepen als het ergens fout gaat.
Daarom zie we Grapperhaus voorlopig niet prominent in beeld (en wat deed ie nu helemaal?)
Er is een hele verzameling van deskundigen en wetenschappers die uiteindelijk de regeltjes opstellen en adviseren, dat heeft met onderbuik niets te maken.
Het probleem daarbij is dat de regeltjes te algemeen zijn, om overal effectief te zijn zouden er 10000 regeltjes moeten zijn en het zou onwerkbaar worden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 sep 2020 13:59

RVV schreef: 18 sep 2020 13:19 Met angst bedoel ik niet de persoonlijke angst van mensen. Maar de angst die beleidsmakers en uitvoerders hebben in onze samenleving.
Check!
Maar is daar de angst niet vooral om straks niet gekozen te worden :(

Gesloten