Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 17 sep 2020 18:27

RVV schreef: 17 sep 2020 16:26 De curve is mooi plat. Dat was toch het doel? Het doel om COVID uit de samenleving te bannen was vanaf het begin al een utopie.

Persoonlijk denk ik dat de corona virussen en zijn varianten al heel lang onder de mensheid is. Een virus “bedenkt” zich niet ineens, goh laten we de mensheid eens gaan plagen in 2020. Het is nu vooral gelabeld en daarmee kun je angst zaaien.

Nu is het woord besmettingen nasty..

Maar juist die besmettingen zijn nodig voor een groepsimmuniteit.

Het begint steeds meer op een grote HOAX te lijken.
Sars was er ook opeens dus ja het kan wel.

Volgens mij lees jij geen kranten patiënten in Azië china,Korea waar vaker getest wordt bleek dat patiënten die al gehad hadden het weer kregen je bent maar een half jaartje immuun.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 sep 2020 18:38

Neemt niet weg dat daar door strikte preventieve maatregelen die goed werken in China het virus zo goed als verdwenen is, op 16 september maar 9 besmettingen op 1,4 miljard inwoners.! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7979
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 sep 2020 18:49

De vraag is natuurlijk of je de Chinese statistiek blindelings kunt vertrouwen. Maar dat is misschien meer iets voor 53x11 ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 sep 2020 18:54

Statistiek is ook maar een set rekenafspraken. Of China zich daar echter aan houdt...?

@enzzo: puur uit nieuwsgierigheid, zitten wij in dezelfde branche? (werkzaam in de academie?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 sep 2020 19:09

China is min of meer een totalitair bestuurd land en het wegmoffelen van vanalles en nogwat is er iets makkelijker en vanzelfsprekender dan in pakweg West Europa....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 sep 2020 20:44

RVV schreef: 17 sep 2020 16:26 De curve is mooi plat. Dat was toch het doel? Het doel om COVID uit de samenleving te bannen was vanaf het begin al een utopie.

Persoonlijk denk ik dat de corona virussen en zijn varianten al heel lang onder de mensheid is. Een virus “bedenkt” zich niet ineens, goh laten we de mensheid eens gaan plagen in 2020. Het is nu vooral gelabeld en daarmee kun je angst zaaien.

Nu is het woord besmettingen nasty..

Maar juist die besmettingen zijn nodig voor een groepsimmuniteit.

Het begint steeds meer op een grote HOAX te lijken.
Ebola, Spaanse griep en de builen pest waren ook een hoax? Laat het duidelijk zijn dat ik geen fan ben van zinloze maatregelen, maar als de vrouw des huizes vanmiddag een app je krijgt dat 1 van haar medewerkers voor het 1e zelfstandig een trap op heeft kunnen lopen sinds maart... En die collega bleek onderliggend lijden te hebben, maar daar had ze geen weet van. Dus om dan je te punt te willen maken met het stempel hoax gaat mij wel een beetje te ver.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 sep 2020 20:51

anderson99 schreef: 17 sep 2020 18:27
RVV schreef: 17 sep 2020 16:26 De curve is mooi plat. Dat was toch het doel? Het doel om COVID uit de samenleving te bannen was vanaf het begin al een utopie.

Persoonlijk denk ik dat de corona virussen en zijn varianten al heel lang onder de mensheid is. Een virus “bedenkt” zich niet ineens, goh laten we de mensheid eens gaan plagen in 2020. Het is nu vooral gelabeld en daarmee kun je angst zaaien.

Nu is het woord besmettingen nasty..

Maar juist die besmettingen zijn nodig voor een groepsimmuniteit.

Het begint steeds meer op een grote HOAX te lijken.
Sars was er ook opeens dus ja het kan wel.

Volgens mij lees jij geen kranten patiënten in Azië china,Korea waar vaker getest wordt bleek dat patiënten die al gehad hadden het weer kregen je bent maar een half jaartje immuun.
Ik geloof er geen snars van.. de principes van de natuur zijn gebaseerd op evolutionaire modellen. Er is niet ineens een virus wat de kop komt opsteken omdat het zin heeft in de mens. Virussen bestaan bij de gratie van levende wezens en mensen in het bijzonder (omdat het nu even over de mens als soort gaat). Je opmerking dat er patiënten zijn die maar een half jaartje immuun waren en het weer kregen slaat kant noch wal.. ik heb het over groepsimmuniteit En niet over individuele immuniteit. Immuniteit betekend overigens sowieso niet dat je het nooit meer kan krijgen. Dit is altijd afhankelijk van je weerstand op dat moment. Bij verzwakte weerstand kan ieder virus de overhand krijgen in je lichaam. Ons lichaam is 24 uur per dag aan het vechten tegen virussen. Is een virus eerder herkend door het lichaam dan is de aanpak van de afweer veel sterker en gerichter. Mits de weerstand op dat moment goed is.

Als grote hoeveelheden mensen dit virus al hebben moeten bestrijden dan is hun lichaam alerter en is de individu in die groep in basis beter beschermd.

De dood en verderf status die aan corona is toegekend is vooral ingegeven door angst. Het feit is dat de meeste mensen helemaal niet ziek worden van dit virus. Het zit we in hun lichaam maar de individuele weerstand houd het virus onder de duim.

Een mooi voorbeeld is het koortslip (herpes simplex type 2) virus. Dat waart in mijn lichaam als sinds ik kleine jonge was. 1 keer in de 2 tot 3 jaar waart het weer op. Op de momenten dat mijn natuurlijke weerstand op een laag pitje staat. Na een paar dagen heeft mijn lichaam het virus weer aangepakt en onder controle. Het virus heeft verloren en houd zich weer gedeisd. Wachtend tot het weer een kans ziet.

Het punt is, eenmaal een virus in je lijf en het blijft in je lijf. Virussen kunnen zichzelf namelijk in de “slaap/onzichtbaarheid stand” zetten. Dan wachten ze rustig af. De opruimers in je lijf herkennen deze slaapstand niet omdat het geen bedreiging vormt.

Rhino virussen, herpes virussen, griep virussen en ook corona virussen raak je als individu nooit meer kwijt. In potentie is iedereen die ooit corona heeft gehad weer besmettelijk zodra zijn natuurlijke weerstand op een laag pitje staat.

Corona is er altijd al geweest maar nooit als zodanig gelabeld.

En nee ik lees geen kranten.. de MSM heeft mij net iets een te grote vinger in de spreekwoordelijke pap.

Kijk eens naar de huidige situatie, maart/april duizenden mensen in de ziekenhuizen en IC’s die overliepen. Maar niemand was officieel besmet want er werd nagenoeg niet getest.

Nu zijn de ziekenhuizen leeg, IC personeel staat uit zijn neus te vreten (gelukkig maar)

Maar de MSM heeft het alleen maar over duizenden besmettingen... alsof de hel weer op aarde neerstort..

Hoe ik het zie,, de huidige besmettingen zijn nog maar een fractie van de besmettingen in maart en april.. een kwinkslag.... en dat blijkt ook uit de feiten. De curve is zo plat als maar kan.. daar ging het om..

Maar de suggestie is dat we weer volop in een nieuwe golf zitten.
Iedereen is bang voor zijn eigen hachje.. de oorlog tegen de snotneus is nu uitgesproken.

Face it.. corona is net als rhino en griep gewoon de nieuwe werkelijkheid. Daar kan niemand zich voor verstoppen.


——

Edit de builenpest werd veroorzaakt door een bacterie in een tijd dat men geen weet had van persoonlijke hygiëne. Ebola is een fylovirus wat eigenlijk een beetje een dom virus is. Het roeit zich door de hoge mortaliteit zelf uit. Daarom blijven ebola achtige virussen erg lokaal. Spaanse griep is slecht ook een naam voor een relatief bekende griepvariant.

Laten we wel wezen. Elk virus KAN dodelijk zijn voor een individu. Dat weerspreek ik ook nergens.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 17 sep 2020 22:21

In de bovenstaande post van RVV en zijn post daarvoor zit een hoop onzin, of op z'n minst een mismatch tussen de klok en de klepel. Dat ga ik niet allemaal weerleggen, maar ik pak even de essentie er uit.

Coronavirussen bestaan al heel erg lang, niet alleen bij de mens, maar ook bij andere zoogdieren, en zelfs vissen! De meeste genotypes zijn niet heel gevaarlijk, en danken hun succes (verspreiding) juist aan het feit dat ze praktisch geen sterfte veroorzaken, maar wel makkelijk infecteren.
Het punt is dat virussen als ze een organisme geinfecteerd hebben 1) ontzettend veel repliceren 2) geen mechanisme hebben om kopieerfouten in hun RNA of DNA te herstellen (zoals de meeste meercelligen dat wel hebben). De kans dat er dus een nieuwe mutatie ontstaat is erg groot. Daarom kan er dus wel een nieuw soort coronavirus ontstaan, en als die voldoende infectieus is, kan die snel de wereld overnemen, en daar hebben we de COVID-19 pandemie!
Of COVID-19 een blijvertje is weten we nog niet, maar die kans is aanwezig.

De meeste virussen 'klaar' je gelukkig wel, herpesvirussen zijn daar juist de uitzondering op.

Beledigender vind ik de opmerking dat IC personeel nu uit hun neus zou staan te vreten. Het is niet zo dat we al die jaren IC personeel hadden dat op deze pandemie stond te wachten, en nu er meer controle is, dat ze niets meer te doen hebben. Wel is het zo dat ze nu veel minder COVID-19 zorg hoeven te leveren dan in het voorjaar, maar de normale IC-indicaties zijn er ook nog steeds, dat waar de capaciteit op was afgesteld.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 17 sep 2020 22:41

53x11 schreef: 17 sep 2020 08:31 Dat laatste is natuurlijk een aanname die maar al te graag gemaakt wordt. Objectief gezien is er maar heel weinig bewijs dat de maatregelen betekenisvol geholpen hebben het aantal ernstig zieken tegen te gaan. Laat staan dat helder is welke maatregelen wel iets bijdragen en welke niet.
Zie Amerika en de staten waar ze om politieke redenen de economie te vroeg open hebben gegooid, met veel infecties als gevolg.

De argumentatie dat omdat we niet precies weten welke maatregelen wel werken, en welke niet, dat we maar niets moeten doen, houdt natuurlijk ook geen stand. Het kan ook een combinatie zijn van én én. Dat we dat niet precies kunnen isoleren is geen reden om dan maar alles los te laten. (De x'e maatregel is dan misschien inderdaad niet bijdragend geweest).

Overigens, uit een eerdere reactie proefde ik dat je je persoonlijk aangevallen voelde, dat hoeft niet, maar omdat jij je mening hier duidelijk kenbaar maakt ga ik er wel op in.

Verder ben wel benieuwd naar het bewijs dat er meer levensjaren verloren gaan door de maatregelen, dan wanneer we alles los zouden laten.
Als laatste, om nou te zeggen dat modellen voor de financiele markt ook deels toepasbaar zijn op virusverspreiding, mwoh, voorspellen van de financiele markt kunnen ze al niet goed.
Oh en als allerlaatste, ook mijn baan-toekomst is juist door de COVID-19 crisis al op korte termijn veel onzekerder geworden, dus wat dat betreft ben ik ook een benadeelde en belanghebbende, en zou er baat bij hebben als alles zsm teruggaat naar het oude normaal.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 sep 2020 22:57

Wat is nou beledigend aan mijn opmerking over het IC personeel?! Ik zou zeggen, even nieuwe sarcasme sensoren laten monteren.

Beetje jammer dat je mijn reactie als onzin wegzet terwijl het gewoon feitelijk klopt wat ik schrijf. Maar goed leef in je eigen angst. Ik ben er momenteel wel een beetje klaar mee.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 sep 2020 23:02

Ik vind het toch een beetje jammer met wat je over IC medewerkers zei, nu in het sarcasme hoekje thuis blijkt te horen.
Die mensen werkten ook voor Corona normaal en zaten niet te klaverjassen..

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 sep 2020 23:04

Wat gewoon het echte probleem is, is dat er op alle vlakken gegoocheld word met cijfers over periodes die niet met elkaar te vergelijken zijn. We worden opgedrongen met zaken waarvan het wetenschappelijke nut bijna nooit is bewezen. Daarbij heerst er bij de overheid en het RIVM totale draaikonten gedrag. Eerst helpt iets niet, dan weer wel, waarbij de mondkapjes de grootste gotspe is die er bestaat.. welke infantiel heeft nou bedacht dat het verstandig is om co2 weer in te ademen. Het is notabene een afvalstof! Mondkapjes voorkomen geen ziekte maar maken je ziek.

Gesloten