Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 sep 2020 11:07

Grappige is dat Joseba bijna iedereen die kritiek heeft op het corona beleid of die zich geconfronteerd ziet met een niet te voorziene uitdaging direct in de slachtofferrol duwt.
Je mag niet klagen maar dragen, wonen in de Randstad is een keuze (ik zou ook liever op de heuvelrug wonen maar niet te betalen en heel veel reistijd) en je had vooraf bij de inrichting van je leven rekening moeten houden met pandemieën of andere gekkigheid. Ik zal voortaan ook maar een invasie van aliens meenemen in de planning, ondanks dat the chances of anything coming from mars is a million to one.
Wij redden ons prima en feitelijk is de impact op ons leven nihil. Maar dat wil toch niet zeggen dat je niet heel kritisch mag zijn op het inmiddels zwalkende beleid, op de overmatig grote impact die een snotneus heeft en over de uitdagingen waar je mee geconfronteerd wordt? Even buiten de zoveelste keer dat je richting je werkgever moet vertellen dat je maar halve kracht werkt (die pakt het best goed op); enig idee hoe het voelt tegenover je team en medewerkers dat je wéér beperkt aanwezig bent en afspraken moet afzeggen/verzetten?
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 sep 2020 11:14

daniel1975 schreef: 15 sep 2020 11:07 een niet te voorziene uitdaging
aaaarghhhhhh, het is besmettelijk :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 sep 2020 11:20

Lol, eerder bewuste verwijzing ;-)
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 sep 2020 11:22

daniel1975 schreef: 15 sep 2020 11:20 Lol, eerder bewuste verwijzing ;-)
Nou vooruit, ik vergeef het je :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 15 sep 2020 11:26

daniel1975 schreef: 15 sep 2020 11:07 Maar dat wil toch niet zeggen dat je niet heel kritisch mag zijn op het inmiddels zwalkende beleid, op de overmatig grote impact die een snotneus heeft en over de uitdagingen waar je mee geconfronteerd wordt? Even buiten de zoveelste keer dat je richting je werkgever moet vertellen dat je maar halve kracht werkt (die pakt het best goed op); enig idee hoe het voelt tegenover je team en medewerkers dat je wéér beperkt aanwezig bent en afspraken moet afzeggen/verzetten?
Nee hoor. Maar ben je kritisch of klaag je alleen maar? Bij kritisch zijn hoort voor mij ook het aandragen van verbeteringen en wat je daar zelf in kan betekenen. Anders ben je gewoon aan het klagen. Zie niet in wat je dat verder helpt (anders dan opluchting wellicht).

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 sep 2020 12:07

nijkie schreef: 15 sep 2020 09:54
RVV schreef: 15 sep 2020 09:46 In het Noorden woon je perfect.. veel ruimte lekker goedkoop. Ik betaal 700 euro aan woonlasten. Vrijstaand huis op een lap grond van 800 m2. Geen last van drukke fietspaden of rottige stoplichten. Op 23 km afstand van de stad Groningen waar alles is wat in de Randstad ook is. Op 27 km Afstand van Leeuwarden waar je heen gaat als je zin heb in een dagje Friesland. En in 2 uur rijden zit ik in Limburg..(afgelopen weekend) vooral lekker wegblijven westerlingen, Nederland is veel te groot :mrgreen:
En hoe zit het met de werkgelegenheid?
Joh iedereen hier in het Noorden is Koos werkeloos, met een uitkering woon je vrijstaand :lol:

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 15 sep 2020 12:46

{knip teveel info}
Laatst gewijzigd door hopjes op 02 nov 2020 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 15 sep 2020 12:46

Joseba die een mede-forummer beticht van klagen... hahaha, dankjewel, dit vrolijkt me weer op.

Iedereen z'n keuzes en ieder zijn vrijheid. De een heeft wat moeite met de corona-regels en de ander houdt zich dagelijks bezig met hoe een ander denkt over de corona-regels. Tja, dat is vrijheid inderdaad.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8521
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 sep 2020 15:07

RVV schreef: 15 sep 2020 12:07
nijkie schreef: 15 sep 2020 09:54
RVV schreef: 15 sep 2020 09:46 In het Noorden woon je perfect.. veel ruimte lekker goedkoop. Ik betaal 700 euro aan woonlasten. Vrijstaand huis op een lap grond van 800 m2. Geen last van drukke fietspaden of rottige stoplichten. Op 23 km afstand van de stad Groningen waar alles is wat in de Randstad ook is. Op 27 km Afstand van Leeuwarden waar je heen gaat als je zin heb in een dagje Friesland. En in 2 uur rijden zit ik in Limburg..(afgelopen weekend) vooral lekker wegblijven westerlingen, Nederland is veel te groot :mrgreen:
En hoe zit het met de werkgelegenheid?
Joh iedereen hier in het Noorden is Koos werkeloos, met een uitkering woon je vrijstaand :lol:
Had een meer inhoudelijk antwoord verwacht van u.Ik ben geen Westerling😉maar jullie hebben gelukkig Vindicat als uithangbord voor de stad Groningen😉
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 sep 2020 15:25

Ja klopt, die Vindicaters zijn dan wel weer Westerlingen :mrgreen:

Maar even een serieus antwoord. Kijk als je werk in het Westen van het land ligt of het Zuiden ja dan ga je niet zo snel naar Groningen. Maar over het algemeen is iedereen in het Noorden gewoon aan het werk. Laat ik het zo zeggen diegene die wil werken kan een baan vinden.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 15 sep 2020 22:46

Enzzo schreef: 14 sep 2020 23:16 @VICENCA: Maar dan is de test zelf toch niet geheel “specifiek” voor SARS-CoV-2. ?
Wat ik bedoel is dat de testen heel “specifiek” op de genetische code van SARS-CoV-2 zouden moeten reageren maar gezien de vele vals positieven lijkt me die test eigelijk weinig specifiek.
(Waarbij de aantekeningen dat dat ik niet de specificiteit/sensitiviteit in medische betekenis bedoel)
Bij 99,5% specificiteit is dat wel heel hoog, ik heb dat getal ook nog in andere stukken proberen te verifieren, maar zoals 53x11 zegt is dat niet zo makkelijk. Er zijn wel een paar stukken van de CDC (zeg maar de Amerikaanse GGD) die 100% zeggen.

Het probleem is natuurlijk, zoals 53x11 ook zegt dat de noemer zo ontzettend groot is, namelijk het grote aantal mensen dat getest wordt. Dat ze zich laten testen is heel terecht en verstandig, want de symptomen zijn aspecifiek, maar kunnen dus ook door verschillende andere virussen (corona, influenza, rhino, adeno etc) veroorzaakt worden.

Hoe je iets aan de fout-positieven zou kunnen doen? Geen idee. Ik denk alleen wel dat ik van mening verschil met 53x11 dat we de maatregelen daarom maar los moeten laten. Ja, ik ken de impact. Maar de impact van het zich weer vrijelijker laten verspreiden is in mijn optiek groter en desastreuzer.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 sep 2020 23:12

Puur statistisch gezien is het hoge percentage fout-positieven op twee manieren op te lossen: zorgen dat het percentage positieve gevallen in de testpopulatie hoog is (door alleen mensen te testen die veel Corona symptomen hebben bijvoorbeeld) of door bij een positieve uitslag nogmaals een onafhankelijke test uit te voeren.
(100% specificiteit kwam ik ook tegen, maar dat was in een lab setting. In klinische settings lijkt me 100% onwaarschijnlijk, maar ik zou hier graag een expert over horen)

Overigens ben ik niet van mening dat alle maatregelen los gelaten moeten worden. Maar wel dat er een andere afweging gemaakt wordt tussen de kans dat het virus zich verder verspreid en allemaal andere persoonlijke en maatschappelijke belangen. Iemand met een snotneus zou prima met een mondkapje de deur uit kunnen bijvoorbeeld.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten