Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 sep 2020 16:23

Ik weet niet wat het max is op dit forum, maar volgens mij praten wij (jullie) over 10 jaar nog over het corona virus.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 09 sep 2020 16:45

Gewoon per januari nieuw onderwerp: Covid-19 seizoen 2021 etc.

bikerke
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 09 sep 2020 17:39

2 collega’s van mij waren in maart besmet met het coronavirus.
1 hiervan is een directe collega.
Dit is een zeer sportieve gezonde persoon van 50.
Hij is in maart 1week zeer ziek geweest en de week daarop zeer vermoeid.
Deze vermoeidheid ging over en hij voelde zich daarna weer beter worden en kon
weer ritten aan van 100km.
De andere collega ken ik minder, maar ik weet dat ze ook redelijk sportief is.
(We zijn begin dit jaar nog samen een 7km gaan joggen)
Wat ze nu beiden hebben is een plotse terugval van vermoeidheid.
De eerste is gewoon zeer vermoeid, de tweede kan geen 200m stappen of een paar km fietsen.
Volgens hun huisarts die ze bezochten lijden verschillende ex covid patiënten hieraan.
(Bij de bloedafname van de eerste zien ze nu nog dat hij een hoge covid waarde heeft....)

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 09 sep 2020 19:19

mao schreef: 09 sep 2020 13:15 Waarom zou je je trouwens "zomaar" laten testen?
Omdat je angst word aangepraat, weet je wel hoeveel mensen last hebben in meer of mindere maten van hypochonder.

@ 53x11 grotendeels met je stellingen maar wat is een goed alternatief?

Eigen verantwoordelijkheid misschien, als jij 1,5 meter aanhoud en de rest van riedels zou niet besmet moeten kunnen worden.
De quote functie lijkt bij u niet te werken maar ik vermoed een reactie op mijn post.

Ben zelf ook licht hypochondrisch aangelegd maar dat treedt toch meestal pas op bij een vermoeden van enige aandoening, niet zomaar. Ik heb tot op heden dan ook niet de behoefte gehad om me te laten testen.

Die eigen verantwoordelijkheid is natuurlijk een utopie. Gelijk kinderen met een snoeppot in een afgesloten ruimte zonder toezicht.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 09 sep 2020 19:25


Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2020 19:55

Idioten heb je overal. Deze meneer heeft zelf de reisvoorwaarden geaccepteerd.
Erg slim om dit in Spanje te doen, daar zijn ze lekker meegaand ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 09 sep 2020 21:10

daniel1975 schreef: 09 sep 2020 19:55 Idioten heb je overal.
En dat is precies waarom gezond verstand en zelfverantwoordelijkheid niet de route zijn. Voor de meeste mensen die ik spreek en mogelijk hier ook op het forum lijkt dat heel normaal maar het is geen afspiegeling van de maatschappij.

Daarvoor kan je beter kijken naar reacties op FB, Dumpert, Telegraaf etc. Dan heb je de "gemiddelde" Nederlander (of Belg) wel te pakken. Idem deze gehaktbal in het filmpje.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 09 sep 2020 22:40

Ik denk dat Daniëls punt eerder is, dat bij die knakker geen sprake is van enig gezond verstand, noch van het nemen van verantwoordelijkheid. Het is wat dat betreft dus irrelevant.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 09 sep 2020 23:22

Joseba, we gaan dus met z’n alle niet meer auto rijden omdat er paar zijn die dronken achter het stuur kunnen zitten..
Eigen verantwoordelijkheid is ook het vermijden van drukke plekken, zoals openbaar vervoer of een vliegtuig.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 10 sep 2020 07:26

Indien mensen dronken achter het stuur gaan zitten, is het toch niet de vraag of we wel of niet meer auto rijden ?
De vraag is of de overheid een beroep doet op ieders eigen verantwoordelijkheid of een wet maakt die het verboden maakt om dronken in een auto te rijden.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 10 sep 2020 07:31

Dank voor jullie bijdrage aan mijn argument. De reden dat je in een auto stapt is en je veilig voelt (waant) is omdat er een kader is. Iemand die zich niet aan de regels houdt kan rekenen op een forse boete, kan zijn rijbewijs kwijtraken of zelfs het gevang in. Dat kader zorgt er dus voor dat mensen zich gedragen. Net als alle andere passagiers aan boord van het vliegtuig omdat duidelijk is wat daar de regels en afspraken zijn.

Dus duidelijke regels en afspraken en als je je daar niet aan wilt houden dan kan je een sanctie verwachten. Zou dat niet zo zijn maar we iedereen zijn gezond verstand gebruiken dan is het morgen complete chaos op de weg. Mijn stelling is dat dit met de beheersing van het virus niet anders is omdat een maatschappij geen gezond verstand heeft en niet met verantwoordelijkheid om kan gaan.

Jij natuurlijk wel, maar de rest van de wereld niet.

Dus na verblijf in risicogebied gewoon even quarantaine en je niet gedragen als die imbeciel in het vliegtuig onder het mom "krijg maar lekker de corona, dat maak ik zelf wel uit".

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 sep 2020 08:09

vantheman schreef: 10 sep 2020 07:26 De vraag is of de overheid een beroep doet op ieders eigen verantwoordelijkheid of een wet maakt die het verboden maakt om dronken in een auto te rijden.
Een wet maken in dit geval geeft alleen maar schijnveiligheid, is totaal niet uitvoerbaar.
Of gaan we (Bijvoorbeeld) nu iedereen controleren op koorts vóórdat we de deur uit gaan?
Het werkt misschien in China of Noord Korea maar zeker niet in het vrije westen.

Gesloten