Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 08 sep 2020 07:53

rob74 schreef: 07 sep 2020 20:30 mondkapjes, ook ja.
Maar wel op de verkeerde manier gedragen....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 sep 2020 09:06

Even een inhoudelijke vraag.

Er is op dit moment nog geen sprake van een een quaraintaineplicht toch? De minister wil dat wel, maar de wet moet hiervoor aangepast worden?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 08 sep 2020 09:22

Zoals het in de persco's werd gezegd wordt het nadrukkelijk verzocht. Niet verplicht.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 sep 2020 09:25

Klopt, in Nederland is nog geen quarantaineplicht. Die wordt wel genoemd in de coronawet.

Lijkt mij trouwens grondwettelijk niet houdbaar, je kunt mensen die al afweer hebben tegen corona niet van hun vrijheid beroven.

Ik heb gisteren eens naar de huidige statistieken gekeken.
Als je de cijfers van afgelopen weken extrapoleert op de cijfers van het begin toen we nog nauwelijks testen en dat combineert met de aanname dat zeker 50% van de zieke mensen de zorg vermijd. Dan hebben we toen dagen gehad dat er misschien wel 100.000 mensen per dag besmet zijn geraakt.

Als je daar over nadenkt dan snap je waarom er niet zo heel veel mensen meer ziek worden.
Grote delen van de bevolking heeft het virus geen vat meer op.
Het is een blinde vlek waar blijkbaar niemand in Den Haag of Bilthoven zicht op wil hebben.
Je zou de completgekkies bijna gaan geloven dat de agenda is om mensen verplicht in te enten.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 08 sep 2020 10:28

Enzzo schreef: 07 sep 2020 23:47
Maarja als je bedenkt dat dit virus heel veel schade kan aanrichten aan ouderen, zieken en aan ondernemers dan is die relatief tijdelijke opoffering in vrijheid van bewegen toch eigenlijk een klein offer?
Probeer je eens te verplaatsen in een man of vrouw van 40, 2 schoolgaande kinderen, kantoorbaan, voetballer en eens per week naar de kroeg om bij te kletsen en eens per maand een concertje/festival. In directe omgeving geen corona gevallen bekend en ook geen klachten. Opa en oma hebben 2 maand rustig aan gedaan en willen graag hun (klein) kinderen weer zien, datzelfde geldt voor andere bevriende 70plussers die graag weer een bakkie komen doen omdat ze alleen zijn en zich vervelen.

Wat is tijdelijk... het duurt al een half jaar?! Kinderen tijden lang thuis ivm school dicht. Alleen maar thuiswerken ivm kantoor gesloten. Voetbal zonder douche/kleedkamer, gezamelijk biertje na afloop mag niet ivm max 2 per tafel. Stamkroeg zit dicht, restaurants beperkt. Uitjes zoals een festival of concert zit er voorlopig ook nog niet in. Supporter van een voetbalclub die niet bezocht mag worden. Meivakantie ging niet door, zomervakantie aangepast.... Oudere mensen zoeken contact ivm alleen zijn. Corona word al tijdenlang door je strot gedrukt door media enz, krankzinnige boetes uitgedeeld en prominenten ala koning en minister houden zich niet aan de regels. Het verbaasd mij echt dat er niet meer escalaties zijn... Ik zie mensen om mij heen veranderen en niet ten goede. Je zult maar beperkt zijn in je mogelijkheden en geen uitlaatklep hebben in de zin van wandelen-fietsen enz.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 08 sep 2020 10:31

Op de veluwe heb je een aantal openbare plekken waar je het wild kunt bekijken/beluisteren tijdens de bronst. Dit is niets meer of minder dan een aarden wal aan de rand van het bos, naast een doorgaande weg met daarin een aantal kijkgaten. Ik heb daar nog nooit meer dan 6 auto's zien staan... en zie nu bericht van vorige week;

"Bezoekers van de edelhertenbronst bij het wildkijkscherm Hoog Buurlo moeten hun bezoek vooraf reserveren. Gezien de drukte bij de populaire wildkijkplek aan de Alverschotenseweg en de coronaregels hebben we voor deze oplossing gekozen. Reserveren van een kijkmoment moet vanaf vrijdag 11 september tot en met woensdag 7 oktober. De verplichting om te reserveren geldt alleen voor de avond tussen 16:00 en 20:00 uur. Elk kwartier kan er een groepje van maximaal 16 bezoekers achter het wildkijkscherm plaatsnemen om te genieten van de bronst."

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 08 sep 2020 10:34

hopjes schreef: 08 sep 2020 10:28 Corona word al tijdenlang door je strot gedrukt door media enz,
Begrijp dat het er elke dag over gaat maar het virus is niet iets dat van de media afkomstig is. Het is er gewoon?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 08 sep 2020 10:42

Joseba schreef: 08 sep 2020 10:34
hopjes schreef: 08 sep 2020 10:28 Corona word al tijdenlang door je strot gedrukt door media enz,
Begrijp dat het er elke dag over gaat maar het virus is niet iets dat van de media afkomstig is. Het is er gewoon?
Ik heb me voorgenomen om niet inhoudelijk te reageren op mensen die mijns inziens meermaals provoceren danwel te intelligente vragen stellen. Ik kan daar niet mee omgaan en ben daar te dom/beperkt voor!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 sep 2020 10:45

Ai! niet eens meer zonder te reserveren naar een stel copulerende herten kunnen kijken, het moet toch niet gekker worden hoor :lol:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 sep 2020 11:10

Massahysterie, ook bekend als collectieve hysterie of groephysterie, is een fenomeen in de sociologie en psychologie waarbij collectieve denkbeelden of dreigingen, zowel echt als fictief, door een groep wordt gestuurd als resultaat van geruchten en angst. Voorbeelden hiervan zijn ufo's, ziekten en jacht op heksen. Massahysterie is van alle tijden. In veel gevallen maakt aandacht van de media de hysterie erger.
Er is imho een tijd sprake van een pandemische vorm van massahysterie.

Overheden en media die elkaar in de wurggreep houden.
Beide partijen durven niet meer los te laten uit angst dat de ander ze alsnog dood.

En dus houden ze vast aan de psychotische wereld waar we nu in leven.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 sep 2020 11:18

Op de stranden rond de Middellandse Zee, op de Amsterdamse Wallen en op diverse terrassen in de grote steden is er nochtans weinig sprake van massahysterie
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 sep 2020 11:43

Over stranden gesproken:

https://www.nu.nl/283008/video/agenten- ... panje.html

Ik vrees dat er heel veel sheeple zijn (ook op dit forum) die dit een goede en terechte gang van zaken vinden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten