Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 sep 2020 19:52

Gelukkig hebben we sinds kort een minister van justitie zonder gezag....die kijkt wel link uit om bij dit soort dingen de moraalridder uit te gaan hangen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 sep 2020 19:56

Om dat in te dammen moeten zij m.i. gewoon € 1000 euro boete opleggen als je de quarantaine maatregelen niet naleeft.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 sep 2020 20:14

Je klinkt alsof je je halve leven een soort potentaatje bent geweest....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 sep 2020 20:20

Waarom zou je 1000€ boete zetten op iets waarvan de pakkans nihil is?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 sep 2020 20:30

Code oranje?

En wat dan te doen? Ik zou naar de Gard gegaan zijn. Ik had een huisje geboekt in Anduze. Op de dag van vertrek gooide BuZa de Gard op code oranje. Ik heb hals over kop een andere bestemming gezocht. Eerst in de Vercors, nu in de Ardeche. En ja, daar baal ik van en ja dat kost extra centen. Maar dan moet dan maar.

En wat mij opvalt in Frankrijk dat niemand aan social distancing doet. Niemand, echt niemand. Handen schudden, ja. Zoenen, ja. Dicht op elkaar op het terras zitten, ja. Hutje mutje naast elkaar naar de tour passage kijken, ja.. mondkapjes, ook ja.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 sep 2020 20:56

Orlok schreef: 07 sep 2020 19:56 Om dat in te dammen moeten zij m.i. gewoon € 1000 euro boete opleggen als je de quarantaine maatregelen niet naleeft.!
Lastig innen als ze in de bijstand zitten....

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7985
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 sep 2020 22:10

Dat Franse verhaal kan ik als ervaringsdeskundige wel beamen! De dunbevolkte gebieden die rood kleuren zij echt heel relatief. Ze denken daar nu eenmaal in hun heilige departementen en de dorpjes die daarin liggen bestaan hoofdzakelijk uit familieleden die onderhand wel weten van elkaar dat er nul besmettingen zijn in hun kleine commune.

Zij hebben ook veelal drie maanden vast gezeten zonder dat er enige reden voor was omdat “le gouvernement” hun dorpje op de grote hoop bij de departementen schaarde. Logisch dat je dan niet meer al te strikt bent met al die regels.

Wat dan weer niet helemaal spoort met die theorie is dat wanneer je naar een wat grotere plaats gaat omdat je een supermarkt, bouwmarkt of wat dan ook wilt aandoen, dat je wel weer in contact komt met groepen uit de grotere steden waar die code rood uiteindelijk vandaan komt. Lastig hoor!!

Maar een camping in de campagne van Frans rood gebied geeft in mijn optiek veel minder risico dan een supermarkt in een dichtbevolkt Nederlands gebied!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 sep 2020 22:26

Daarom zie ik persoonlijk ook helemaal niks in indelingen in gebieden en kleurtjens enzo.
Wat doe je al dan niet in de nabijheid van andere, niet bekende mensen , en dan zijn er gewoon wat reeds lang bekende gezond-verstandregeltjes die je kan toepassen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 sep 2020 22:30

+1
Al die kleurenwaaiers is leuk om de ernst aan te geven van de situatie in een regio, maar verder gezond verstand gebruiken.

En dan nog;
Wij zijn ook op vakantie geweest in Frankrijk, incl hopelijk gezond verstand. En inmiddels ben ik nu exact 4 weken aan het klooien met een luchtweginfectie. Geen corona, gewoon pech. Dus blijkbaar kun je dat ook gewoon oplopen als je afstand houdt, handen vaak wast, etc.
Ben er inmiddels wel klaar mee trouwens, na vier weken is het ergste er wel af maar nog steeds kuchen en ook qua conditie wel een jasje uit gedaa.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7985
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 sep 2020 22:39

@ Keexs. Nouja het scheelt nogal of je in noord-oost Groningen zit of de randstad. Maar inderdaad: hoe deel je zoiets in?
Nederland is klein en je bent in mum van tijd vanuit je plattelandsdorp in een grotere stad.
In Frankrijk kan dat soms een veel grotere afstand zijn. Je komt daarom veel minder snel (al dan niet via-via) in contact met de echt “gevaarlijke gebieden ”

Om maar weer eens aan te geven dat vergelijkingen in dit verband vaak mank gaan....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 sep 2020 23:31

Waarom zou je het persee in gebieden of lokaties moeten/willen indelen?
We weten nu ongeveer hoe het werkt en je kan individueel bepalen wat en waar je iets kan gaan doen of niet.
Is het stervensdruk in een winkel in m'n dorp , dan ga ik daar niet naar binnen, zo simpel is het...
Niet dat ik persoonlijk bang ben voor besmettingen, maar omdat het allemaal een kwestie is van kansen verkleinen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7985
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 sep 2020 23:47

Precies! Alleen hebben we te maken met overheden die het beleid en de regels bepalen. En dat zal alles te maken hebben met het feit dat niet iedereen het gezonde verstand heeft om de afwegingen te maken zoals jij die nu schetst.
Dat maakt het m.i ook zo moeilijk voor mensen om al die beperkende regels nog steeds na te volgen. Begrijpelijk ook!

Maarja als je bedenkt dat dit virus heel veel schade kan aanrichten aan ouderen, zieken en aan ondernemers dan is die relatief tijdelijke opoffering in vrijheid van bewegen toch eigenlijk een klein offer?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gesloten