Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

i-mac

i-mac 25 jul 2020 18:01

bikerke schreef: 25 jul 2020 17:33
i-mac schreef: 25 jul 2020 16:11Feit is dat o.a. de regio Antwerpen zwaar getroffen wordt. En dat ligt aan bepaalde bevolkingsgroepen die het niet zo nauw nemen met de gevraagde maatregelen. En dat wordt nog een hele klus om hen te overtuigen. Nu al klagen ze dat ze zich geviseerd voelen.
Dat van die “bepaalde bevolkingsgroepen” heb ik sporadisch ook al gelezen/gehoord in de officiële media.
Maar is dat dan ook zo in west Vlaanderen?
Niet dat ik weet. Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat Brugge nog maar een paar jaren een aangroei heeft van "nieuwe" Belgen. En voor zover ik weet, zijn er niet zoveel problemen met hen, zeker in vergelijking met steden waar de 3de of 4de generatie allochtonen (al zijn die intussen wel Belg). Steden als Kortrijk, Roeselare en Oostende zijn op dat vlak gans anders. Dat zal wel te maken heb met de industrie daar.


Op spoed valt het best mee als ze zich aanmelden. Al is de taal en hun manier van leven of reageren soms wel eens een struikelblok. Op een paar gevallen na, verloopt alles wel rustig. Al kregen we ook al te maken met wat men omgekeerd racisme pleegt te noemen.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 25 jul 2020 18:09

i-mac schreef: 25 jul 2020 16:11 Exacte cijfers kan ik niet geven (beroepsgeheim), ...
Feit is dat o.a. de regio Antwerpen zwaar getroffen wordt. En dat ligt aan bepaalde bevolkingsgroepen die het niet zo nauw nemen met de gevraagde maatregelen. ...
Welk deel valt onder het beroepsgeheim? Wie A zegt moet ook B zeggen; welke cijfers van welke bevolkingsgroepen zijn zogezegd geheim?

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 25 jul 2020 18:17

Enzzo schreef: 25 jul 2020 17:38 @SQUEEZER:
.. 8 mensen gemiddeld per week meer opgenomen in hospitalen is dus een ramp scenario voor jou?.
.

Sorry hoor maar ik laat me geen woorden in de mond leggen!!
Dit is wat ik schreef:
Maar in La Belgique gaat het dan ook echt goed mis!! Ook de ziekenhuisopnames lopen daar weer op.

Zoals je kunt lezen is er geen melding van een “rampscenario” maar louter van een melding van de feiten. ..
...
Ik geef squeezer wel gelijk in zijn reactie. Je toon was negatiever dan je kan staven met de cijfers. En ook toegegeven; misschien bedoelde je het niet zo negatief als ik bij eerste lezing ervaarde.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 jul 2020 18:20

Jans schreef: 25 jul 2020 15:26 @53x11 en Daniël, Nederland valt nog best mee hė, al is zoonlief vorige week op pontje geweigerd.
(ik zag het op strava idd)
Het zal wel door de vakantiestemming komen, maar ik heb me geen moment gestoord aan de maatregelen. De Fransen om mij heen zagen dat kapje volgens mij als een noodzakelijk kwaad (moet van Macron..) en droegen het schouderophalend. Veel minder overspannen mensenangst om mij heen (eigenlijk geen) dan ik in Nederland gewend was.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

i-mac

i-mac 25 jul 2020 18:22

walter- schreef: 25 jul 2020 18:09
i-mac schreef: 25 jul 2020 16:11 Exacte cijfers kan ik niet geven (beroepsgeheim), ...
Feit is dat o.a. de regio Antwerpen zwaar getroffen wordt. En dat ligt aan bepaalde bevolkingsgroepen die het niet zo nauw nemen met de gevraagde maatregelen. ...
Welk deel valt onder het beroepsgeheim? Wie A zegt moet ook B zeggen; welke cijfers van welke bevolkingsgroepen zijn zogezegd geheim?
Algemene cijfers hoeveel covid patiënten er in het ziekenhuis zijn. Wij maken nooit ofte nimmer vergelijkingen over bevolkingsgroepen. Voor ons is iedere patiënt gelijk, ongeacht wie hij/zij is. Het is in de pers dat men wijst naar problemen met bepaalde groepen. En bepaalde pers maken daar een hot item van. Sensatie verkoopt. En bepaalde bange landgenoten trappen te gemakkelijk in die val.

En wij behandelen trouwens iedereen met het nodige respect. Het minste wat (mogen) verlangen is evenveel respect terug. Als dat er is van beide kanten, is het des te aangenamer werken.

En om eerlijk te zijn, met patiënten heb je zelden of nooit last. Wel met familie die alleen kijkt naar de persoon die ze vergezellen. Nu met de covid mag er maar één iemand mee, en dat is echt een wereld van verschil. Mogelijk zal dat ook de regel blijven.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 jul 2020 18:29

Prima dat jullie geen verschil maken in het ziekenhuis, maar een kleine groep die het voor het hele land verkloot mag van mij best benoemd worden, graag zelfs. (Niet jouw taak hoor)
Dat van één persoon per patiënt heb ik dan weer moeite mee. Mijn ouders wilden maar wat graag beiden bij een gesprek zijn als het over één van hen ging, maar begrepen er weinig van. Moet je ze dat ontzeggen op hun oude dag?
Laatst gewijzigd door Jans op 25 jul 2020 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 jul 2020 18:30

SqueeZer schreef: 25 jul 2020 18:00 Wel bezorgd over ieder leven en tegelijk een uitzondering voor specifieke mensen die het wel mogen krijgen en erger ... mijn commentaar niet langer waard plus walging ...
Flauw hoor. Maar in elk geval (Inderdaad) lekker kort dit keer. Waarvoor dank!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2020 18:34

Enzzo schreef: 25 jul 2020 17:38 Lang verhaal
Goed verhaal :winkthumb:


@53x11: wij ervaren hier hetzelfde. Ze doen hem plichtmatig op, doen hun ding, lopen naar buiten, frommelen in achterzak en klaar.
Less is bore

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 25 jul 2020 18:38

i-mac schreef: 25 jul 2020 18:22
walter- schreef: 25 jul 2020 18:09
i-mac schreef: 25 jul 2020 16:11 Exacte cijfers kan ik niet geven (beroepsgeheim), ...
Feit is dat o.a. de regio Antwerpen zwaar getroffen wordt. En dat ligt aan bepaalde bevolkingsgroepen die het niet zo nauw nemen met de gevraagde maatregelen. ...
Welk deel valt onder het beroepsgeheim? Wie A zegt moet ook B zeggen; welke cijfers van welke bevolkingsgroepen zijn zogezegd geheim?
Algemene cijfers hoeveel covid patiënten er in het ziekenhuis zijn. Wij maken nooit ofte nimmer vergelijkingen over bevolkingsgroepen. Voor ons is iedere patiënt gelijk, ongeacht wie hij/zij is. Het is in de pers dat men wijst naar problemen met bepaalde groepen. En bepaalde pers maken daar een hot item van. ...
Ok: uit je eerder bericht leek het of je beroepsgegevens die info ivm bevolkingsgroepen gaf en je die niet mocht delen. Zo is het duidelijk.

Walter

i-mac

i-mac 25 jul 2020 18:39

@jans, ik ga straks wat meer uitleg geven. Eerst eten klaar maken 👍

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 jul 2020 18:41

Maar waarom roept iedereen toch over het benoemen van groepen maar benoemen ze die zelf ook niet?!

Waar hebben we het hier over?
Moslims? Afrikanen? Immigranten? Vluchtelingen? Betogers voor rechtsgelijkheid? Betogers tegen betogers van rechtsgelijkheid? Blanken? Boeren? Dorpelingen? Stedelingen? Hooligans? Jongeren? Vakantiegangers? Thuisblijvers? Ouderen? Honden? Katten? Nertsen?

Noem ze! zodat anderen de argumenten kunnen weerleggen of bevestiging. Volgens mij is het virus vooralsnog geheel ras-, gender-, leeftijd-, religie-, inkomsten- en geografische neutraal. Of mis ik iets?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 jul 2020 18:45

daniel1975 schreef: 25 jul 2020 18:34
Enzzo schreef: 25 jul 2020 17:38 Lang verhaal
Goed verhaal :winkthumb:


@53x11: wij ervaren hier hetzelfde. Ze doen hem plichtmatig op, doen hun ding, lopen naar buiten, frommelen in achterzak en klaar.
Dat is toch niet helemaal waar hoor. Toen het niet hoefde deden ze het ook, nou ja, ik.denk 60-70% in de winkels. Maar netjes zijn de meesten er nooit mee omgegaan.

Gesloten