Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jul 2020 21:18

Ben nu tien dagen in Frankrijk. Opvallend veel mondkapjes. En opvallend losse omgang met elkaar. Als ik moet kiezen tussen de krampachtige mensenangst in Nederland of de symboolkapjes in Frankrijk, dan weet ik het nog niet eigenlijk..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jul 2020 22:24

Ik heb in Nederland nog geen last gehad van mensenangst. Ons huis staat in een verjongd bejaardenwijkje, en de contacten zijn heel normaal. Er worden geen handen gegeven, maar we staan op iets ruimere afstand gewoon kennis met elkaar te maken. We komen gewoon bij elkaar binnen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 jul 2020 23:33

Hier idem. Mensen in het dorp doen weer alsof er totaal geen corona geweest is. Wat ook logisch is als je drie maanden verplicht thuis hebt moeten zitten terwijl er geen enkel ziektegeval was in het dorp.

Vandaag de eerste brocante in de wijde omgeving bezocht omdat we gasten hadden die dat graag wilde bezoeken. Vooraf info gewonnen en het zou stikt georganiseerd zijn met vastgestelde looproutes gescheiden door dranghekken. Mondkapje verplicht en bij te grote drukte regulering van aantallen.

Eenmaal daar aangekomen bleek er niets van dat alles uitgevoerd te worden. Mensen liepen kris kras door elkaar, slechts de helft met mondkapjes en hekken waren nergens te bekennen :(
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 15 jul 2020 08:21

Enzzo schreef: 14 jul 2020 23:33 Hier idem. Mensen in het dorp doen weer alsof er totaal geen corona geweest is.
Zo te lezen denk jij ook dat het voorbij is.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jul 2020 08:32

Zoals op meer plekken wordt de tekst in Frankrijk over mondkapjes regelmatig aangepast. Nu zou Macron gezegd hebben dat mondkapjes in openbare ruimtes verplicht worden als in een gebied het virus oplaait.

@Enzzo, zo fanatiek als dat je er soms in gaat, ik had die gasten toch echt fijn alleen naar die brocante zullen gaan.
Ik had overigens over mijn, in mijn ogen positieve ervaring, in Nederland geschreven. Volgende week weer meemaken hoe het in Zuid-Frankrijk gaat.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 jul 2020 08:51

53x11 schreef: 14 jul 2020 21:18 ....de krampachtige mensenangst in Nederland ....
Ik herken dit echt niet. Sterker: het is op dit moment wel heel losjes tav de formele regels. Maar ja in Zuid Holland zijn dan ook al weken iedere dag de meeste besmettingen. :(
Katwijk eergister? Gewoon als vorig jaar, als het jaar ervoor.
Restaurant hier in de Zuidplas of er niks aan de hand was.
Alle drie de supers waar ik de afgelopen week geweest ben gewoon als voor de crisis.
Pomp hier op de hoek staan ze op de partytafels gewoon koffie met elkaar te drinken.
Gister was ik even bij de garage en monteurs lopen met elkaar te dollen.
Vriend wilde mij gister al weer een hand geven
Etc, etc

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 15 jul 2020 09:38

We volgen de maatregelen niet meer goed op, besmettingen stijgen weer. Het kan snel uit de hand lopen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 jul 2020 09:44

Jans schreef: 15 jul 2020 08:32 Zoals op meer plekken wordt de tekst in Frankrijk over mondkapjes regelmatig aangepast. Nu zou Macron gezegd hebben dat mondkapjes in openbare ruimtes verplicht worden als in een gebied het virus oplaait.

@Enzzo, zo fanatiek als dat je er soms in gaat, ik had die gasten toch echt fijn alleen naar die brocante zullen gaan.
Ik had overigens over mijn, in mijn ogen positieve ervaring, in Nederland geschreven. Volgende week weer meemaken hoe het in Zuid-Frankrijk gaat.
We zijn dan ook direct omgekeerd en terug gegaan!!
Met de regels zoals ze waren voorzien zou ik het nog wel aangedurfd hebben. Maar dit was niet te doen
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 jul 2020 11:13

Toch vraag ik me af. Besmettingen hoe is dat normaal in de zomer met een influenza of andere griep?
dat werd/wordt waarschijnlijk nooit gemeten, dus hoe erg is het nu.

Dat er elke dag mensen ziek worden is heel normaal.
De nevengevolgen van deze crisis schijnen in derde wereld landen al meer doden te kosten dan de directe doden. Ook daar moeten we doorheen, als er maar een echte verandering komt, maar dat is valse hoop denk ik.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2020 12:11

Gastheerg schreef: 15 jul 2020 08:51 Ik herken dit echt niet. Sterker: het is op dit moment wel heel losjes tav de formele regels. Maar ja in Zuid Holland zijn dan ook al weken iedere dag de meeste besmettingen. :(
Rotterdam om precies te zijn.
Ik zou nu ook nog wel eens willen weten waar die brandhaarden ontstaan. Is dat een bepaalde bevolkingsgroep? Zorgcentra? Of willekeurig? In dat laatste geval zou ik mij wel zorgen maken.

Verder snap ik niet dat mensen niet een beetje die basisregels hanteren. Door nu een beetje afstand te houden en hygiene in acht te nemen kun je zoveel aanvullende regels en gezeik voorkomen. Onbegrijpelijk :(
Er kan (zeker buiten) zo vreselijk veel, zelfs als je de regels met een korreltje zout neemt, maar binnen in close contact moet je gewoon opletten.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 jul 2020 13:22

Zuid Holland zijn inderdaad een aantal zorgcentra voor bejaarden. Maassluis oa.
Regio Rotterdam heeft daarnaast amper besmettingen.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 jul 2020 15:16

Jans schreef: 15 jul 2020 08:32 Zoals op meer plekken wordt de tekst in Frankrijk over mondkapjes regelmatig aangepast. Nu zou Macron gezegd hebben dat mondkapjes in openbare ruimtes verplicht worden als in een gebied het virus oplaait.

@Enzzo, zo fanatiek als dat je er soms in gaat, ik had die gasten toch echt fijn alleen naar die brocante zullen gaan.
Ik had overigens over mijn, in mijn ogen positieve ervaring, in Nederland geschreven. Volgende week weer meemaken hoe het in Zuid-Frankrijk gaat.
In het interview van gisteren heeft Macron gezegd dat hij het parlement heeft voorgesteld om bijvoorbeeld per 1 augustus in alle openbare ruimtes het dragen van mondkapjes verplicht te stellen. Verder heeft hij het advies gegeven om dat ook te doen bij alle evenementen in de buitenlucht.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gesloten