Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

bikerke
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 12 jul 2020 18:57

amclassic-fan schreef: 12 jul 2020 17:51 @bikerke
Want voorheen was het wel normaal om mensen in het gezicht te hoesten?
Schrijf ik dat ergens?
Maar er zijn wel personen die nog geen symptomen hebben maar die wel al drager zijn, en mensen kunnen besmetten.
Laatst gewijzigd door bikerke op 12 jul 2020 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 12 jul 2020 19:09

Gastheerg schreef: 12 jul 2020 18:57 +1

Dat is ook vanuit de logica de meest effectieve maatregel. En eenvoudig uit te voeren.
Probleem is dat sommigen deze effectieve maatregel niet naleven. Iemand kan ook besmettelijk zijn zonder symptomen te vertonen, men vermoedt dat zeer veel besmettingen in dit stadium gebeuren.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 jul 2020 19:22

Ik denk dat helemaal niet. De besmettingen gebeuren vooral door mensen die geen afstand houden.
Ik heb voor bovenstaande opmerking net zo weinig bewijs als jij.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 12 jul 2020 19:29

Jans schreef: 12 jul 2020 19:22 Ik denk dat helemaal niet. De besmettingen gebeuren vooral door mensen die geen afstand houden.
Ik heb voor bovenstaande opmerking net zo weinig bewijs als jij.
Zoals je zelf schrijft: geen afstand houden zonder masker.
Maar ik heb de indruk dat je allerlei excuses zoekt om maar geen mondmasker te moeten dragen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 jul 2020 19:36

Dat heb je helemaal goed, omdat ik het schijnveiligheid vind. Iedereen zit met zijn handen aan het kapje, halen hem te ven weg om telefoontje te plegen... En nog erger zoals eerder geschreven, om even te zoenen in Frankrijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2020 21:08

Er is maar zeeeeeer beperkt bewijs dat mensen zonder symptomen serieus besmettelijk zijn. En al helemaal niet als je gewoon 1.5m afstand houdt.
Dat icm het feit dat we zonder kapjes de pandemie hier onder controle hebben gekregen pleit voor het kappen met kapjes.
Gelukkig in NL nog geen enkele aanwijzing in die richting :-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 jul 2020 21:33

Daniel, reis jij op zaterdag naar je vakantiebestemming? In de vakantietijd is het doorgaans helemaal niet zo druk bij de pompen in Luxemburg.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2020 21:56

Nee reis niet op zaterdag in hoogseizoen. Had gehoopt dat je mij slimmer in had geschat ;-)
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 12 jul 2020 23:21

Lcsmet schreef: 11 jul 2020 18:34 Dit kwam ik vandaag tegen, ik kan het enkel onderschrijven.
"Het is maar een masker"
zal snel veranderen in
"Het is maar een vaccin".
In minder dan 5 maanden hebben overheden wereldwijd het volk verdeeld in
"gehoorzame dragers"
en
CUT
Het ging NOOIT echt om het virus of om het ​​masker, het ging altijd om controle.
(schrijver?)
Het meeste is nogal overdreven, maar het is wel duidelijk dat jonge, zwakke democratieen vatbaar zijn voor misbruik van bijzondere omstandigheden, zie wat er gaande is in Polen en Hongarije....

Ps., Belgie reken ik niet bij jonge, zwakke democratieen,,,,
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 jul 2020 03:57

@Daniel: Tip, als je vanaf de E 25 de afslag naar Martelange pakt kun je daar heel goedkoop tanken. Een strook Luxemburg tegen de Belse grens aan en het kost je maar heel weinig omweg in tijd en afstand. En nooit druk!!!

@LcSmet, Jans, Daniel en andere critici t.a.v. Mondmasker: misschien moet je zelf eens drie maanden lang met een mondmasker en beschermende kleding inclusief gezichtskap naar je werk gaan en in verschroeiende hitte je werkzaamheden uitvoeren ten dienste van mensen die mogelijk stervende zijn. Wellicht denk je dan anders over het “eventjes een mondkapje opzetten om te gaan winkelen”

De cijfers wereldwijd tonen een stijgende lijn. In België is er inmiddels ook weer een stijging in aantal besmettingen. Dus ongeacht wat enige tijd geleden de consensus was over mondkapjes; als het met de kennis van nu een middel lijkt om de pandemie te bedwingen dan is het dragen van zo’n ding toch een klein offer in ruil voor meer vrijheid?!
Ik draag ze ook hier in Frankrijk op plekken waar het vereist of gewenst is. En nee; niet fijn, zeker niet voor een brildrager!! Maar je kunt hem buiten gewoon weer af doen toch?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 jul 2020 07:05

Omdat de helft van de besmettingen thuis plaats vindt, kun je beter thuis een mondkapje voor doen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jul 2020 07:07

Omdat anderen het moeten, is het nog geen reden om zelf klakkeloos in te stemmen met een onzinnige maatregel.

Als de stijging in Nederland doorzet, is dat eenvoudig te herleiden naar de versoepelingen van 1 juli en/of de verslapping van de aandacht door de burger. Dat eerste los je niet op met mondkapjes. Over dat tweede moet je juist wel een brede maatschappelijke discussie voeren. Wil je strengere (sociale) controle op anderhalve meter of een mondkapjesplicht?
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten