Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 07 jul 2020 08:03

vermeulen schreef: 07 jul 2020 07:34 Van elkaar Isoleren is iets anders dan in een gevangenis opsluiten.
Desnoods zodra papa corona blijkt te te hebben mama en de kinderen een weekje op een vakantiepark huisvesten.
Alsjeblieft zeg, het is hier geen China of Noord-Korea...

Als je het virus per se volledig weg wilt krijgen (wat volgens mij een illusie is) kun je je beter richten op de plekken buitenshuis waar het eerste gezinslid het oploopt. Als je die besmetting namelijk voorkomt, voorkom je er automatisch nog twee of drie (afhankelijk van de gezinsgrootte).

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jul 2020 08:06

SiO2 schreef: 07 jul 2020 08:03
vermeulen schreef: 07 jul 2020 07:34 Van elkaar Isoleren is iets anders dan in een gevangenis opsluiten.
Desnoods zodra papa corona blijkt te te hebben mama en de kinderen een weekje op een vakantiepark huisvesten.
Alsjeblieft zeg, het is hier geen China of Noord-Korea...

Als je het virus per se volledig weg wilt krijgen (wat volgens mij een illusie is) kun je je beter richten op de plekken buitenshuis waar het eerste gezinslid het oploopt. Als je die besmetting namelijk voorkomt, voorkom je er automatisch nog twee of drie (afhankelijk van de gezinsgrootte).
Naar voorbeeld van RVV moet je dan de secretaresse van papa executeren...:-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 07 jul 2020 08:52

vermeulen schreef: 07 jul 2020 07:34 Van elkaar Isoleren is iets anders dan in een gevangenis opsluiten.
Desnoods zodra papa corona blijkt te te hebben mama en de kinderen een weekje op een vakantiepark huisvesten.
Kom jongens, papa gaat misschien doodziek worden. Wij gaan even een tijdje naar een vakantiehuisje met subtropisch zwemparadijs en laten papa thuis achter.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6085
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 jul 2020 08:58

RVV schreef: 06 jul 2020 22:46 Kun je net zo goed iedereen met Corona executeren.
Edit: sarcasmesensor gerepareerd
[...]

De rest blijft op zich nog gewoon van toepassing.



Misschien nog maar eens kijken/luisteren naar Erwin Kompanje
https://www.youtube.com/watch?v=rlnfnsFz6c8

Die overigens ook niet heilig is. En in dit interview nog zeker 2 onderwerpen onderbelicht laat (in andere stukken doet hij dat beter). En die, als ethicus, ook vooral de vragen opwerpt om over na te denken.

En terug naar mijn eigen mening.., ik vind het zeer onwenselijk dat ineens het beeld heerst dat we kostte wat kost alles en iedereen zo lang mogelijk in leven moeten laten. In geval van Covid19 is, in naar mijn mening, de werkelijke dreiging dat tekort aan zorgcapaciteit. En daarvoor moesten alle zeilen bijgezet worden. Maar zorgcapaciteit gaat veel verder dan alleen de IC capaciteit en de mensen met COVID 19 aan de beademing. Dat gaat net zo goed over de spoedgevallen, over de geplande zorg, over de psychische zorg. En als je nu all in gaat op covid19, terwijl dat enorm ten kostte gaat van bijvoorbeeld die psychische zorg (wat échter quarantaine/isolatie voor effecten gaat hebben).., dan wil ik nog wel eens zien wat "beter" is.
Maar goed, we zijn sterfelijk. Jonge mensen net zo goed als ouderen. We helpen iedereen zo goed we kunnen. Maar we isoleren ook niet iedereen met een griepvirus, terwijl dat ook overlijdens bij zwakke groep tot gevolg kan hebben,
Laatst gewijzigd door MarkVeenstra op 07 jul 2020 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6085
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 jul 2020 09:00

vermeulen schreef: 07 jul 2020 07:34 Van elkaar Isoleren is iets anders dan in een gevangenis opsluiten.
Desnoods zodra papa corona blijkt te te hebben mama en de kinderen een weekje op een vakantiepark huisvesten.
Isolatie is toch dat je anderen niet ziet of tegen komt?
Dat is toch quarantaine?

Nee, het is geen gevangenis. Maar het is wel het ontnemen van menselijk contact.
En met dit virus voor zeker 2 weken, maar misschien wel een stuk langer. En als je het niet red, mag je in eenzaamheid je laatste dagen doorbrengen...
Nee goed plan inderdaad. Italiaanse toestanden, maar dan niet omdat de zorgcapaciteit ontoereikend is, maar omdat het als beleid zo opgezet wordt :lol:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jul 2020 09:10

vincent75 schreef: 07 jul 2020 08:52
vermeulen schreef: 07 jul 2020 07:34 Van elkaar Isoleren is iets anders dan in een gevangenis opsluiten.
Desnoods zodra papa corona blijkt te te hebben mama en de kinderen een weekje op een vakantiepark huisvesten.
Kom jongens, papa gaat misschien doodziek worden. Wij gaan even een tijdje naar een vakantiehuisje met subtropisch zwemparadijs en laten papa thuis achter.
Als ie het kreeg omdat ie bovenop zijn secretaresse heeft gelegen, is dat best een valide optie. Of papa gaat naar een vakantiehuisje en de rest blijft achter. Dat gebeurde voor de corona ook al regelmatig :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 jul 2020 09:13

SiO2 schreef: 07 jul 2020 08:03
vermeulen schreef: 07 jul 2020 07:34 Van elkaar Isoleren is iets anders dan in een gevangenis opsluiten.
Desnoods zodra papa corona blijkt te te hebben mama en de kinderen een weekje op een vakantiepark huisvesten.
Alsjeblieft zeg, het is hier geen China of Noord-Korea...

Als je het virus per se volledig weg wilt krijgen (wat volgens mij een illusie is) kun je je beter richten op de plekken buitenshuis waar het eerste gezinslid het oploopt. Als je die besmetting namelijk voorkomt, voorkom je er automatisch nog twee of drie (afhankelijk van de gezinsgrootte).
Om vervolgens tot de conclusie te komen dat 1,5m afstand houden zowel binnen als buiten absolute noodzaak is om verspreiding tegen te gaan!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 jul 2020 09:14

Volgens mij is je sarcasme sensor stuk Mark Veenstra..anders begreep je uit mijn opmerking wel dat ik het met je eens ben.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 jul 2020 09:36

Inmiddels begint het RIVM ook wat op te schuiven richting aerosolen ....

https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 20144832v1
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 07 jul 2020 09:59

MarkVeenstra schreef: 07 jul 2020 09:00
vermeulen schreef: 07 jul 2020 07:34 Van elkaar Isoleren is iets anders dan in een gevangenis opsluiten.
Desnoods zodra papa corona blijkt te te hebben mama en de kinderen een weekje op een vakantiepark huisvesten.
Isolatie is toch dat je anderen niet ziet of tegen komt?
Dat is toch quarantaine?
Van elkaar isoleren :roll:
Niet perse van de rest van de wereld isoleren (wat inderdaad quarantaine is).
Zolang de rest van het gezin geen klachten (en geen positieve test) heeft hoeven ze in principe niet eens in quarantaine. Mits ze zich natuurlijk wel aan de anderhalve meter etc. houden.

De uiteindelijke duur van het ongemakt wordt ook minder als het aantal besmettingen binnen een huishouden beperkt wordt.
Kom jongens, papa gaat misschien doodziek worden. Wij gaan even een tijdje naar een vakantiehuisje met subtropisch zwemparadijs en laten papa thuis achter.
Kom jongens, papa gaat misschien doodziek worden, dus wij blijven lekker bij hem in huis zodat mama misschien ook doodziek wordt, en we pas weer uit huis mogen als mama ook hersteld is.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 07 jul 2020 10:05

@Enzzo
Heeft jou link van een nog niet gereviewed paper iets te maken met de mening van het RIVM?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 07 jul 2020 10:09

thestudent schreef: 07 jul 2020 10:05 @Enzzo
Heeft jou link van een nog niet gereviewed paper iets te maken met de mening van het RIVM?
De auteurs werken voor het RIVM. En nee, geen familie.

Gesloten