Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 25 jun 2020 09:57

Jans schreef: 25 jun 2020 09:10 Je bedoelt dat het allemaal "onzin" is?
Mijn punt is dat je helemaal niet krampachtig hoeft te doen, maar zeker niet weer doen alsof er helemaal niets aan de hand is.
Hoe ga je dan om met de top5 sterfte oorzaken (in NL ;))?


https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... an-sterfte#

Nee, het is niet allemaal onzin. Maar verreweg het grootste gedeelte wel. Naar mijn mening. Wat mij betreft is de schade van de maatregelen vele malen groter dan de schade van de oorzaak.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 25 jun 2020 10:01

In hun verklaringen klinkt het wel heel anders:
https://www.knwu.nl/meestgestelde-vrage ... ntributies

wat citaten:
"Daarnaast bekostigen we met de contributie die aan het lidmaatschap is verbonden, niet alleen de deelname aan wedstrijden, maar is het ook mogelijk om wedstrijden te organiseren, talenten, trainers, ploegleiders en jury op te leiden en clubs te faciliteren."

"De financiële bijdrage die je als licentiehouder levert aan de wielersport wordt gebruikt ter ondersteuning van organisatoren van wedstrijden en competities, ..."

"Je kan dit jaar misschien minder wedstrijden rijden dan dat je misschien wilt. Helaas kunnen we geen korting geven voor het volgende seizoen. Licentiegelden en inkomsten uit lidmaatschappen worden onder andere gebruikt om wedstrijden te organiseren, clubs te faciliteren en trainers, juryleden, ploegleiders en talenten op te leiden. "

"Wij zijn een kleine club met weinig leden en inkomsten. Kunnen wij korting krijgen op de contributie of uitstel van betaling?
Als wielerclub ben je ontzettend belangrijk voor de KNWU en we denken graag met je mee. Echter is het om de continuiteit van de KNWU te waarborgen van belang dat de contributiegelden wel worden voldaan."

Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar het financieel jaaroverzicht van de KNWU, want volgens mij lopen ze bijna geen inkomsten mis, en hebben ze minder uitgaven dan normaal.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jun 2020 11:43

Jans schreef: 25 jun 2020 09:10 Mijn punt is dat je helemaal niet krampachtig hoeft te doen, maar zeker niet weer doen alsof er helemaal niets aan de hand is.
Precies: en het afsluiten van een strand op woensdagmiddag valt voor mij volledig onder de kop "krampachtig". Zeker in relatie tot alle grote protesten de laatste tijd die GEEN effect op covid hebben laten zien. Dan laat je als burgemeester zien dat je geen gevoel hebt bij de actuele situatie.


Die 1.5m is helemaal ruk en volledig onnatuurlijk maar helaas wel een essentieel dingetje om te kunnen blijven doen wat we nu weer kunnen doen.
Less is bore

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 25 jun 2020 12:09

daniel1975 schreef: 25 jun 2020 11:43 Die 1.5m is helemaal ruk en volledig onnatuurlijk maar helaas wel een essentieel dingetje om te kunnen blijven doen wat we nu weer kunnen doen.
Vooralsnog heb ik weinig onderbouwde stukken mogen lezen over die 1.5 meter. Voor zo'n draconische maatregel mag je toch wel verwachten dat die onderbouwing er ijzersterk staat.

https://www.medischcontact.nl/opinie/bl ... -meter.htm

Edit:
https://nos.nl/artikel/2338471-duizend- ... oneel.html

Zooo, die worden genaait. Structureel niks erbij, Gras weg maaien om te klagen want je hebt toch 1000 euro (vast bruto) ontvangen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 jun 2020 12:43

barbaar schreef: 25 jun 2020 12:09
daniel1975 schreef: 25 jun 2020 11:43 Die 1.5m is helemaal ruk en volledig onnatuurlijk maar helaas wel een essentieel dingetje om te kunnen blijven doen wat we nu weer kunnen doen.
Vooralsnog heb ik weinig onderbouwde stukken mogen lezen over die 1.5 meter. Voor zo'n draconische maatregel mag je toch wel verwachten dat die onderbouwing er ijzersterk staat.

https://www.medischcontact.nl/opinie/bl ... -meter.htm

Edit:
https://nos.nl/artikel/2338471-duizend- ... oneel.html

Zooo, die worden genaait. Structureel niks erbij, Gras weg maaien om te klagen want je hebt toch 1000 euro (vast bruto) ontvangen.
Is netto lees ik net.....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 25 jun 2020 13:39

Ook netto is het een aalmoes indien er niets structureels verandert.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 jun 2020 13:49

gene schreef: 25 jun 2020 13:39 Ook netto is het een aalmoes indien er niets structureels verandert.
Zeker. Maar het in ieder geval een stuk meer dan bruto. Ze zouden inderdaad er gewoon geld bij moeten doen. Geldt overigens ook voor de leerkrachten, die krijgen niks en konder op stel en sprong naar digitaal onderwijs, naar half op school half digitaal, naar anderhalfmeter onderwijs schakelen. Ook daar is superhard gewerkt om het voor alkaar te bakken. Met overuren, die bij lange na niet betaald zijn (mvr Rikkert werkt ih onderwijs).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jun 2020 14:01

https://www.salaris-informatie.nl/verpl ... rg-cao-vvt
Maar hoe zit dat dan? Ik zie toch flinke verhoging in 1 jaar tijd.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 jun 2020 14:05

rikkert schreef: 25 jun 2020 13:49
gene schreef: 25 jun 2020 13:39 Ook netto is het een aalmoes indien er niets structureels verandert.
Zeker. Maar het in ieder geval een stuk meer dan bruto. Ze zouden inderdaad er gewoon geld bij moeten doen. Geldt overigens ook voor de leerkrachten, die krijgen niks en konder op stel en sprong naar digitaal onderwijs, naar half op school half digitaal, naar anderhalfmeter onderwijs schakelen. Ook daar is superhard gewerkt om het voor alkaar te bakken. Met overuren, die bij lange na niet betaald zijn (mvr Rikkert werkt ih onderwijs).
Wie melden zich alvast vrijwillig om alle extra belasting te betalen om al die salarissen royaal te verhogen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jun 2020 14:38

Populistische modus on: minder geld naar zuid europa en stoppen met reizen tussen brussel/straatsburg.
Less is bore

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 25 jun 2020 16:58

Stoppen zinloze landbouw subsidies, opheffen van nl belastingparadijs, etc

Maar veel liever: stoppen met het overbetalen van alle bullshit- banen (heb er zelf ook een) en de beroepen met echte sociale meerwaarde ook als zodanig gaan waarderen

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 25 jun 2020 21:39

amclassic-fan schreef: 25 jun 2020 14:05
rikkert schreef: 25 jun 2020 13:49
gene schreef: 25 jun 2020 13:39 Ook netto is het een aalmoes indien er niets structureels verandert.
Zeker. Maar het in ieder geval een stuk meer dan bruto. Ze zouden inderdaad er gewoon geld bij moeten doen. Geldt overigens ook voor de leerkrachten, die krijgen niks en konder op stel en sprong naar digitaal onderwijs, naar half op school half digitaal, naar anderhalfmeter onderwijs schakelen. Ook daar is superhard gewerkt om het voor alkaar te bakken. Met overuren, die bij lange na niet betaald zijn (mvr Rikkert werkt ih onderwijs).
Wie melden zich alvast vrijwillig om alle extra belasting te betalen om al die salarissen royaal te verhogen?
Hoeft niet gewoon KLM uit de stekker trekken

Gesloten