Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 jun 2020 18:41

Lcsmet schreef: 18 jun 2020 18:25
synapse schreef: 18 jun 2020 13:08 ........Voor mij is de supermarkt wel zo ongeveer de meest risicovolle plek om besmet te raken ............
wasbeer2006 schreef: 18 jun 2020 14:41 ..........De supermarkt is momenteel het grootste risico, als er nog een reëel risico is..................
vermeulen schreef: 18 jun 2020 15:26 ...........Gek genoeg staat er in de supermarkten waar ik heen ga geen dispenser voor handen-alcohol, maar alleen een plantenspuit voor de karretjes.
gene schreef: 18 jun 2020 16:12 Mondmasker verplichten in supermarkten zou veel besmettingen voorkomen. Ik denk dat die verplichting er ook vroeg of laat zal komen.
Supermarkten zijn bij mijn weten, zeker in België, geen dag gesloten geweest en toch wordt het aantal besmettingen elke dag kleiner.
Zullen we dus met zijn allen gewoon het gezond verstand gebruiken in plaats van allerlei mondmaskers en andere handschoenen te verplichten.
Voor je het weet loop je er bij zoals de dames op de foto.
Afbeelding
Laat ik nou denken verdomd hij heeft nog gelijk ook want handen geven deden ze ook al niet, maar helaas vandaag tegen alle regels in, een drietal moslima's die elkaar in het voorportaal van de supermarkt tegen kwamen gaven elkaar een hand en gingen (nog net niet knuffelend) naast elkaar verder winkelen. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 18 jun 2020 18:41

barbaar schreef: 18 jun 2020 16:17
gene schreef: 18 jun 2020 16:12 Mondmasker verplichten in supermarkten zou veel besmettingen voorkomen. Ik denk dat die verplichting er ook vroeg of laat zal komen.
waar baseer je dat op?

https://nieuwscheckers.nl/nieuwschecker ... uggereert/
Deze onderzoekster wil aantonen dat de affiche niet klopt maar ontkent niet het nut van een mondmasker in bepaalde omstandigheden.
Recentere artikels
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200613_04990182
Ook het WHO is nu voorstander.
Een mondmasker dragen getuigt van respect voor anderen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/06 ... maskers-a/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 jun 2020 19:28

Hamas is al jarenlang voorstander van het mondmasker en niet alleen voor vrouwen.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 18 jun 2020 19:50

Jezus...gaat het echt weer deze kant uit...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 jun 2020 20:49

Jans schreef: 18 jun 2020 18:33
Keezx schreef: 18 jun 2020 18:18 Landen vergelijken is tricky, wat er geteld wordt is meestal niet hetzelfde.
Ik denk dat het aantal mensen op de IC's, het aantal mensen dat nu naar dagelijks naar het ziekenhuis in landen zoals België, Duitsland en Frankrijk toch wel een beetje te vergelijken is,
Je had het specifiek over besmettingen, en daarmee zit je op glad ijs, zoals je vast zelf ook wel beseft.
Nu maak je er IC- en ziekenhuisopnamen van wat niet natuurlijk hetzelfde is.
Perfecte illustratie van de chaos in de corona gerelateerde cijfertjens, waar je alle gewenste conclusies uit kan trekken en alles kan aantonen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 jun 2020 23:04

Gaan we nu echt weer dit topic kapen om het rechts extremisme te koppelen aan de corona maatregelen?!

Sorry hoor LCsmet (et al) maar dit gaat iets te veel richting je eigen gedachtegoed. Hou het aub een beetje algemeen! Dan hoeven we hier geen discussie te voeren over burka’s en nikhab’s maar kunnen we gewoon bij de essentie van het topic onderwerp blijven.
Dank u!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 jun 2020 23:29

Vandaag, gisteren en eergisteren weer eens alle onze meest geliefde buren en andere inwoners in ons dorp in Frankrijk gesproken. En dan realiseer je je echt weer dat de zogenaamde intelligente lockdown in Nederland toch wel een heel ander verhaal is dan de full lockdown die in veel andere landen van toepassing was!

De impact daar is echt veel groter geweest (ik spreek lokaal, kan niet spreken voor heel Frankrijk)
Een oude vrouw die WO2 nog meegemaakt heeft vertelde dat deze situatie erger was dan toen omdat je toen nog de relatieve vrijheid had om je dierbaren te bezoeken. Er was schaarste en dreiging maar deze totale opsluiting voelde voor haar erger dan die oorlogsperiode.

En zo heb ik veel persoonlijke verhalen gehoord van mensen. Over hun ouders, die ze niet konden verzorgen, hun kinderen die vanwege een hoestje in volledige isolatie moesten van hun werkgevers. Over ontslagen in een toch al economisch in zwaar weer verkerende streek.

Echt weer even met de voeten op de grond vwb de enorme impact van deze crisis!!

En dan is het ook nog zo dat er in het hele dorp, noch in de omliggende dorpen welgeteld NUL bevestigde besmettingen waren. Sowieso is het hele departement maar nauwelijks getroffen. Dat maakt dat de regels ook als erg overdreven werden ervaren in het dorp.

Gelukkig werden we zeer hartelijk ontvangen en, zoals dat in Frankrijk gaat, overladen met cadeaus in de vorm van huisvlijt: potjes frambozen jam, kroppen sla uit de tuin, vers geschoten houtduif en een mooie snoekbaars uit de maas!!

Prachtige uiting van sociale eenheid en vriendelijkheid jegens de buitenstaanders die we toch een beetje zijn hier.

Nu weer even terug in NL om werkzaamheden af te ronden en dan volgende week weer snel terug voor de rest van de zomer!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 jun 2020 23:48

En verder lijkt het Dam protest niet te hebben geleid tot extra besmettingen:
https://nos.nl/l/2337730

Wellicht goed nieuws voor diverse wielerevenementen na een grondige analyse van omstandigheden?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 jun 2020 07:56

@Keezx, ik denk toch wel dat er een relatie is tussen aantal besmettingen en ziekenhuis en IC opnames is. Misschien dat in het ene land iemand eerder opgenomen zal worden dan in een ander land, al zal dat zelfs per ziekenhuis al verschillen.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 19 jun 2020 08:54

Enzzo schreef: 18 jun 2020 23:48 En verder lijkt het Dam protest niet te hebben geleid tot extra besmettingen:
https://nos.nl/l/2337730

Wellicht goed nieuws voor diverse wielerevenementen na een grondige analyse van omstandigheden?
Zoals het er nu naar uitziet waren er geen mensen bij die bijeenkomst die het virus konden verspreiden. Volgens mij zegt het dus helemaal niks over wat wel en niet kan, maar alleen over dat er geen zieke mensen aanwezig waren...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jun 2020 09:05

Goed punt! Ik had begrepen dat er wel 3 positief geteste gevallen waren maar dat die verder geen besmettingen hebben veroorzaakt..
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 19 jun 2020 09:49

Jans schreef: 19 jun 2020 07:56 @Keezx, ik denk toch wel dat er een relatie is tussen aantal besmettingen en ziekenhuis en IC opnames is. Misschien dat in het ene land iemand eerder opgenomen zal worden dan in een ander land, al zal dat zelfs per ziekenhuis al verschillen.
Maar die relatie is niet recht evenredig. Aantal gekende besmettingen is sterk afhankelijk hoe veel er getest wordt. Of zoals Trump onlangs zei: " test minder, dan zijn er ook minder besmettingen"

Gesloten