Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 18 jun 2020 13:02

EmPeHa schreef: 18 jun 2020 12:21
vermeulen schreef: 18 jun 2020 11:16
rikkert schreef: 18 jun 2020 09:15
Heb je inderdaad gelijk in. In Nederland neemt men het ook steeds minder serieus. Wat mij dan weer verbaasd. Als je gewoon desinfectie bij de ingang zet en iedereen maakt effe zijn karretje en zijn klauwtjes schoon, is dat niet veel moeite en snel verdiend.....
Ik wil niets goedpraten natuurlijk, je moet je gewoon aan de regels houden.

Maar dat gedoe met die karretjes levert vaak opstoppingen op bij de ingang van de supermarkt, waardoor er een rij ontstaat bij de ingang.
Publiek wat heeft afgerekend moet dan weer door die rij heen om buiten te komen, of om hun eigen karretje weer in te leveren. Als je naar de super gaat om alleen een pak yoghurt te halen is dat wel erg veel gedoe.

Het vergt discipline om dan karretjes te blijven gebruiken, en als er vijf man achter je staat te wachten ga je minder zorgvuldig schoonmaken. Bovendien zijn de karretjes slechts een hulpmiddel om afstand te houden, maar je zou ook kunnen zeggen dat ze juist mensen dwingen om met z'n allen dezelfde oppervlakten aan te raken.
En waarom zou het in de supermarkt niet werken om zonder karretje afstand te houden, zodat je voor je pak yoghurt alleen een pak yoghurt en een pinpas hoeft aan te raken? Bovendien ben je zonder karretje sneller weer buiten.
Dan moeten ze op een andere manier het aantal klanten dat tegelijk binnen is, gaan bijhouden. Nu wordt dat geregeld door niet meer karretjes beschikbaar te zetten.
Op zich zijn daar ook wel andere manieren voor te bedenken die minder besmettingsrisico veroorzaken. Bijvoorbeeld met behulp van bluetooth of wifi het aantal smartphones in de zaak tellen.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 18 jun 2020 13:08

Ik ben er erg voor om zo veilig mogelijk te winkelen, maar dat schoonmaken van de karretjes voegt voor mij weinig toe.
Er staat een pompje dat door iedereen gebruikt en dus aangeraakt wordt, maar wat niemand schoonmaakt.
In de winkel raak je van alles aan terwijl dat wellicht al door anderen gepakt en teruggezet is.
Afstand houden is vrijwel onmogelijk.
Voor mij is de supermarkt wel zo ongeveer de meest risicovolle plek om besmet te raken zolang de sportscholen nog niet open zijn en de er geen evenementen gehouden mogen worden.
Courir c'est mourir un peu

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 jun 2020 14:41

100% mee eens Synapse.
De supermarkt is momenteel het grootste risico, als er nog een reëel risico is.

Het karretje schoonmaken moet je dan ook met een normale griep gaan doen.
Opzich zijn karretjes schoonmaken nog niet zo gek. Ik weet nog dat die gasten baby waren en je ze in een karretje zette hap met die mond naar dat handvat, zo goor!

Ik ben niet zo voor extreme hygiëne, betekent ook dat je bij het minste geringste ziek bent en met ziek worden is niets mis

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 18 jun 2020 15:26

Dat karretje schoonmaken is ook een beetje schijnveiligheid, er wordt maar vanuit gegaan dat iedereen weet hoe dat moet, en het zorgvuldig doet.

Voor mijn werk heb ik geleerd hoe je oppervlakten en gereedschap zo goed mogelijk steriel maakt met ethanol, en dan ga je toch anders kijken naar zo een karretje. Er zitten nogal wat hoeken en gaten aan.

De meeste mensen in de super zie ik vooral de bovenkant van de handvaten goed schoon maken, maar de onderkant laten ze zitten; daarnaast zit je automatisch ook vaak aan het ijzeren frame om je karretje opzij te bewegen, dat gedeelte maakt helemaal niemand schoon.

En wat hierboven al gezegd werd: iedereen raakt het pompje aan, gebruikt dezelfde tangen voor de croissantjes, dezelfde kassa-balkjes, de pinautomaat, de deurtjes van de vriezers etc.

Het hele ge-emmer zou makkelijker zijn als ze op het handen wassen zouden focussen in plaats van de karretjes.
Gek genoeg staat er in de supermarkten waar ik heen ga geen dispenser voor handen-alcohol, maar alleen een plantenspuit voor de karretjes.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 18 jun 2020 16:12

Mondmasker verplichten in supermarkten zou veel besmettingen voorkomen. Ik denk dat die verplichting er ook vroeg of laat zal komen.

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 18 jun 2020 16:17

gene schreef: 18 jun 2020 16:12 Mondmasker verplichten in supermarkten zou veel besmettingen voorkomen. Ik denk dat die verplichting er ook vroeg of laat zal komen.
waar baseer je dat op?

https://nieuwscheckers.nl/nieuwschecker ... uggereert/

el_loco
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 18 jun 2020 16:55

Zolang je gewoon je handen wast voordat je naar de supermarkt gaat en ze weer wast als je thuiskomt is er weinig aan de hand (pun intended) Niet aan je vingers likken is toch niet zo moeilijk?

En als ik zie hoe de meeste mensen met een mondmasker omgaan voegt dat al helemaal niks toe.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jun 2020 17:11

gene schreef: 18 jun 2020 16:12 Mondmasker verplichten in supermarkten zou veel besmettingen voorkomen. Ik denk dat die verplichting er ook vroeg of laat zal komen.
Alsjeblieft niet zeg.
Bij foutief gebruik is het eerder een bron ipv barrière.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 jun 2020 18:07

daniel1975 schreef: 18 jun 2020 17:11
gene schreef: 18 jun 2020 16:12 Mondmasker verplichten in supermarkten zou veel besmettingen voorkomen. Ik denk dat die verplichting er ook vroeg of laat zal komen.
Alsjeblieft niet zeg.
Bij foutief gebruik is het eerder een bron ipv barrière.
Voorlopig ziet het er naar uit dat er in Nederland zeker niet meer besmettingen (ik denk minder) zijn dan in Frankrijk. Dus lijkt het er ook niet op dat die mondkapjes helpen.
En zoals anderen al zeiden, als je ze niet goed gebruikt dan voegen ze zeker niets toe.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 jun 2020 18:18

Landen vergelijken is tricky, wat er geteld wordt is meestal niet hetzelfde.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 jun 2020 18:25

synapse schreef: 18 jun 2020 13:08 ........Voor mij is de supermarkt wel zo ongeveer de meest risicovolle plek om besmet te raken ............
wasbeer2006 schreef: 18 jun 2020 14:41 ..........De supermarkt is momenteel het grootste risico, als er nog een reëel risico is..................
vermeulen schreef: 18 jun 2020 15:26 ...........Gek genoeg staat er in de supermarkten waar ik heen ga geen dispenser voor handen-alcohol, maar alleen een plantenspuit voor de karretjes.
gene schreef: 18 jun 2020 16:12 Mondmasker verplichten in supermarkten zou veel besmettingen voorkomen. Ik denk dat die verplichting er ook vroeg of laat zal komen.
Supermarkten zijn bij mijn weten, zeker in België, geen dag gesloten geweest en toch wordt het aantal besmettingen elke dag kleiner.
Zullen we dus met zijn allen gewoon het gezond verstand gebruiken in plaats van allerlei mondmaskers en andere handschoenen te verplichten.
Voor je het weet loop je er bij zoals de dames op de foto.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 jun 2020 18:33

Keezx schreef: 18 jun 2020 18:18 Landen vergelijken is tricky, wat er geteld wordt is meestal niet hetzelfde.
Ik denk dat het aantal mensen op de IC's, het aantal mensen dat nu naar dagelijks naar het ziekenhuis in landen zoals België, Duitsland en Frankrijk toch wel een beetje te vergelijken is,

Gesloten