Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2020 11:53

Wij kregen een mail dat sowiso iedereen elke dag naar het zwembad kan en dat de glijbanen etc open zullen zijn.
Wel met aantallen-beperkingen qua max aantal bezoekers.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 jun 2020 12:03

Ik was vandaag vooral blij met de definitieve bevestiging dat de grens naar Frankrijk idd open gaat. Anderhalve week terug pas de knoop doorgehakt om naar Frankrijk te gaan, toen voor de zekerheid ook meteen geboekt (chaletjes). En betaald. Afgewogen risico, want ik verwacht niet dat de verzekering of chaleteigenaar nog een cent gerestitueerd hadden als de grenzen dicht waren gebleven...

#firstworldproblems
MarkVeenstra schreef: 15 jun 2020 11:27 (...)
Ik denk dan, lekker zo'n steriele bubbel, wanneer en waar doen we dan wél weerstand op? Als we nog meer gaan wassen, douchen, soppen, desinfecteren, en lucht van alles ontdoen..., creëren we dan niet nog meer allergieën?
(...)
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Doden door griep / ernstige verkoudheid / whatever kun je ook voorkomen door heul steriel te gaan leven. Na de Corona-scare zou het me niets verbazen dat een deel van de maatregelen een vaster plekje in de maatschappij krijgen.

(Mij kan niets gebeuren; ik heb na 7 jaar op kamers en alle mogelijke keukenbacteriën en schimmels en daarna 2 kids die van alles en nogwat meenamen van de creche een weerstand van een tank ;-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 15 jun 2020 12:59

53x11 schreef: 15 jun 2020 12:03 Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Doden door griep / ernstige verkoudheid / whatever kun je ook voorkomen door heul steriel te gaan leven. Na de Corona-scare zou het me niets verbazen dat een deel van de maatregelen een vaster plekje in de maatschappij krijgen.

(Mij kan niets gebeuren; ik heb na 7 jaar op kamers en alle mogelijke keukenbacteriën en schimmels en daarna 2 kids die van alles en nogwat meenamen van de creche een weerstand van een tank ;-) )
Dat is niks nieuws. Er zijn steeds mensen met een (ernstige) allergie. En de (te) hygienische leefstijl lijkt daar wel een oorzaak voor te zijn.

- https://www.voedselallergie.nl/laatste- ... l%EF%BB%BF
- https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resulta ... aantal.htm
- https://www.gezondheidsplein.nl/dossier ... /item42733

Het lijkt erop dat dat er wederom een symptoom oplossing gaat komen voor Corona; medicijnen, hygiene, 1.5 meter (al gaat dat geen stand houden) M.i. zijn allen korte termijn en geen definitieve oplossing. Maar wel lekker makkelijk scoren voor de beleidsmakers.

De werkelijke oplossing ligt m.i. in structurele zaken, zoals gezonder leven, meer sporten, meer naar buiten, etc. Maar dat vereist een omslag in zowel cultuur als verdienmodellen. En helaas lijken er maar weinig beleidsmakers die zich daaraan wensen te commiteren...

el_loco
Forum-lid
Berichten: 950
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 15 jun 2020 13:15

De werkelijke oplossing ligt mijns inziens in een goed werkend vaccin...

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 jun 2020 13:37

daniel1975 schreef: 15 jun 2020 11:53 Wij kregen een mail dat sowiso iedereen elke dag naar het zwembad kan en dat de glijbanen etc open zullen zijn.
Wel met aantallen-beperkingen qua max aantal bezoekers.
Gelukkig maar. Normaal moet je op bepaalde tijden met een schoenlepel jezelf in dat bad wurmen. Dat lijkt me onder deze omstandigheden geen goed plan. Ik hoop wel dat ze het dan een beetje regelen dat niet het aloude handdoekje reserveren gaat werken en dat mensen die om 9.00 voor dat hek liggen de hele dag een plek hebben.

Dat doet me een beetje hier aan denken: https://www.youtube.com/watch?v=phzFQz0JBQo
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2020 16:03

rikkert schreef: 15 jun 2020 13:37 Dat doet me een beetje hier aan denken: https://www.youtube.com/watch?v=phzFQz0JBQo
Ik heb dit een keer gezien op Gran Canaria. Vreselijk, wat een volk.
Less is bore

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 15 jun 2020 16:21

Heel zielig volk dat.
Er zijn nu inmiddels ook complexen in Spanje die handdoeken verwijderen als er niemand bij is. Zal ze leren.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 jun 2020 16:30

Oef, als dat mijn vakantie zou moeten zijn, dan bleef ik liever thuis.
De familie 53x11 trekt liever het hooggebergte in. Als we meer dan 10 mensen tegenkomen onderweg, dan telt dat als een drukke route :-)
(als het Coronavirus ons daar nog weet te besmetten, dan heeft 'ie het verdient)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 15 jun 2020 16:46

53x11 schreef: 15 jun 2020 16:30 De familie 53x11 trekt liever het hooggebergte in. Als we meer dan 10 mensen tegenkomen onderweg, dan telt dat als een drukke route :-)
(als het Coronavirus ons daar nog weet te besmetten, dan heeft 'ie het verdient)
Er is aangetoond dat COVID19 hoogtevrees heeft.
Daarom kun je ook weer veilig met zijn allen in een vliegtuig.

Ook schijnt het virus niet van grote mensenmassa's te houden.
Door de quarantaine zijn veel mensen ziek geworden terwijl nu we weer naar buiten gaan het aantal besmettingen sterk afneemt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jun 2020 16:58

rikkert schreef: 15 jun 2020 13:37 ...............Dat doet me een beetje hier aan denken: https://www.youtube.com/watch?v=phzFQz0JBQo
Als ze dit filmpje tijdens het nieuws moesten afspelen blijft iedereen deze zomer vanzelf thuis. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 15 jun 2020 17:35

jsprbcn schreef: 15 jun 2020 16:21 Heel zielig volk dat.
Er zijn nu inmiddels ook complexen in Spanje die handdoeken verwijderen als er niemand bij is. Zal ze leren.
Paar jaar geleden ook al op Franse camping zien gebeuren. Eigenaar die doodleuk handdoeken meeneemt naar de Gevonden Voorwerpen bak. Had eigenlijk de gezichten van de handdoekterroristen moeten filmen en op youtube moeten zetten *(maar daar ben ik te aardig voor).
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 jun 2020 10:47

Do or don’t, there is no try

Gesloten