Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 10 jun 2020 23:04

vermeulen schreef: 10 jun 2020 14:59 Die verontwaardiging is omdat we ook in Utrecht de sjaak zijn als de helft van die demonstranten met corona terug komt uit Amsterdam omdat ze van Halsema hutje-mutje mochten staan.
Beetje selectieve verontwaardiging van jou kant. Lekker Makkelijk afgeven op een ander. Als ik jou was zou ik eerder klagen over mijn eigen burgemeester over de burgemeester van een andere stad. Maar gelukkig voor jou vertrek hij naar Den Haag.

Als jullie de sjaak zijn hebben jullie hier zelf (ook) een meegewerkt!

Honderden Utrecht-supporters nemen op indrukwekkende manier afscheid van Jacky Vermeulen (22)
Https://www.ad.nl/utrecht/honderden-utr ... ~a70eb004/
Braun Beauty SL Dedacciai

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 jun 2020 00:04

amclassic-fan schreef: 09 jun 2020 21:50 Zo hard is de discussie toch helemaal niet? Als ik deze laatste pagina terug lees wordt er ook niet op de man gespeeld?

We moeten nog een maand overbruggen tot we weer koersen kunnen bespreken :)

Ok
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 11 jun 2020 09:21

Yizu schreef: 10 jun 2020 23:04
vermeulen schreef: 10 jun 2020 14:59 Die verontwaardiging is omdat we ook in Utrecht de sjaak zijn als de helft van die demonstranten met corona terug komt uit Amsterdam omdat ze van Halsema hutje-mutje mochten staan.
Beetje selectieve verontwaardiging van jou kant. Lekker Makkelijk afgeven op een ander. Als ik jou was zou ik eerder klagen over mijn eigen burgemeester over de burgemeester van een andere stad. Maar gelukkig voor jou vertrek hij naar Den Haag.

Als jullie de sjaak zijn hebben jullie hier zelf (ook) een meegewerkt!

Honderden Utrecht-supporters nemen op indrukwekkende manier afscheid van Jacky Vermeulen (22)
Https://www.ad.nl/utrecht/honderden-utr ... ~a70eb004/
Ik snap eerlijk gezegd niet wat dit met Halsema te maken heeft. Probeer eens op de inhoud van de argumenten in te gaan, in plaats van te proberen de gene die de argumenten oppert te devalueren.
Of Halsema een goede bestuurder is, is niet afhankelijk van of je mij op hypocrisie of selectieve verontwaardiging kunt betrappen.

Wat betreft die selectieve verontwaardiging vind ik het ook een beetje een vreemde tendens om in "jullie" te gaan spreken over iedereen die in Utrecht woont; net alsof we met z'n allen in de Utrecht appgroep hebben afgesproken om hutje mutje te gaan staan bij een begrafenis.

Maar goed, als je mijn mening daar over wilt weten: daar had ook op de afstand gelet moeten worden, maar belangrijk verschil is dat in dit geval de burgemeester er zelf niet tussen stond. Was dit wel het geval geweest, dan had ik zeker gevonden dat hij ook moest aftreden.
Er zijn heel veel begrafenissen geweest waar een groot gedeelte van de kenissen niet heen kon.

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 11 jun 2020 11:07

Vooralsnog lijkt het hele Halsema-incident vooral een mooie praktijk case voor de (on)zin van 1.5 meter afstand houden buiten..

Incubatietijd loopt inmiddels op zijn eind...

- https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... op-de-dam/
- https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus
- https://www.at5.nl/artikelen/202507/ggd ... astgesteld

Voor de mensen die zich gedupeerd voelen (voornamelijk ondernemers denk ik). Snap ik, Maar wordt het niet eens tijd de pijlen te richten op de bedenker van de maatregelen? Zeker nu die niet al te best onderbouwt blijken te zijn?

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 11 jun 2020 11:26

Dat lijkt me dan alleen maar goed nieuws, toch?
Vooral ook voor wielrenners en andere buitensporters.

De maatregelen zijn opgesteld met het idee om het zekere voor het onzekere te nemen; of besmettingen wel of niet in groepen in de buitenlucht plaatsvinden wisten ze niet, en kun je bijna alleen achterhalen door het daadwerkelijk te laten plaatsvinden.

Het blijft nog steeds een beetje moerassig; dit is nu een keer goed gegaan bij bepaalde weersomstandigheden, met een gedeelte van de bezoekers die een mondkapje droeg en een onbekend aantal besmette deelnemers. Dus om nu meteen te stellen dat alle groepsactiviteiten in de buitenlucht veilig zijn is ietwat voorbarig.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jun 2020 12:13

barbaar schreef: 11 jun 2020 11:07 Voor de mensen die zich gedupeerd voelen (voornamelijk ondernemers denk ik). Snap ik, Maar wordt het niet eens tijd de pijlen te richten op de bedenker van de maatregelen? Zeker nu die niet al te best onderbouwt blijken te zijn?
Waren er dan mensen met Corona op de Dam? Anders zegt het toch niets over de 1.5 meter?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 jun 2020 12:52

is daar eigenlijk al onderzoek naar gedaan? het was toch het idee om iedereen die daar was te laten testen?
dan zou het namelijk een mooie test zijn voor de ontwikkeling van de epidemie. Zou eigenlijk een voorwaarde moeten zijn. En als slechts 50% daadwerkelijk de test laat doen heb je nog een aardig betrouwbaar resultaat lijkt me.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 11 jun 2020 13:14

We zullen het waarschijnlijk nooit weten.. na alle heisa ga je waarschijnlijk niet zo snel zeggen dat je er wel was als blijkt dat je besmet bent geraakt..

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 jun 2020 13:59

amclassic-fan schreef: 11 jun 2020 12:13
barbaar schreef: 11 jun 2020 11:07 Voor de mensen die zich gedupeerd voelen (voornamelijk ondernemers denk ik). Snap ik, Maar wordt het niet eens tijd de pijlen te richten op de bedenker van de maatregelen? Zeker nu die niet al te best onderbouwt blijken te zijn?
Waren er dan mensen met Corona op de Dam? Anders zegt het toch niets over de 1.5 meter?
Als al die mensen een representatieve steekproef (voor wat betreft besmet-zijn-of-niet) was van de totale populatie wel natuurlijk. Zou een mooie bijvangst zijn als op basis van deze demonstratie geconcludeerd gaat worden dat het hele anderhalve-meter idee de prullenbak in kan. :D

Wat mij betreft hoe eerder hoe beter. Gister tijdens een rondje rennen een angsthaas die de berm insprong toen ik aan kwam rennen. Uitgaande van besmettingscijfers en kans op overdracht als een besmet persoon je passeert volstrekt irrationeel gedrag, maar de regering wil anderhalve meter in de wet gaan vastleggen. Leuk, een maatschappij waar dergelijk gedrag tot norm verheven wordt... :evil:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jun 2020 14:18

53x11 schreef: 11 jun 2020 13:59 Wat mij betreft hoe eerder hoe beter. Gister tijdens een rondje rennen een angsthaas die de berm insprong toen ik aan kwam rennen. Uitgaande van besmettingscijfers en kans op overdracht als een besmet persoon je passeert volstrekt irrationeel gedrag, maar de regering wil anderhalve meter in de wet gaan vastleggen. Leuk, een maatschappij waar dergelijk gedrag tot norm verheven wordt... :evil:
Dat soort idioterie gaat natuurlijk nergens over. In een flits elkaar passeren is eigenlijk onmogelijk om iets over te dragen. Voor besloten ruimtes is het wel een ander verhaal trouwens.
Die 1.5m regel in de weg opnemen (overigens benoemd als 'voldoende afstand') is belachelijk. Het heeft meer nu om daar met z'n allen tegen in opstand te komen dan beelden uit een ver verleden te bekladden of van het sokkel te trekken.
Vandaag 3 doden gemeld en 2 hele ziekenhuisopnames. Hoeveel hartpatienten, suikerpatienten of andere welvaart gerelateerde opnames zouden daar tegenover staan?
Less is bore

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 11 jun 2020 18:16

daniel1975 schreef: 11 jun 2020 14:18Die 1.5m regel in de weg opnemen (overigens benoemd als 'voldoende afstand') is belachelijk. Het heeft meer nu om daar met z'n allen tegen in opstand te komen dan beelden uit een ver verleden te bekladden of van het sokkel te trekken.
Nou, wat let je?
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jun 2020 21:28

Ik ook van jou xxx
Less is bore

Gesloten