Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2027
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 10 jun 2020 17:10

Vergeet niet dat dit op dezelfde dag was dat de horeca na een lange periode weer open mocht mits je aan allerlei regels voldeed en deze vooraf had laten toetsen.
Met name dat contrast op deze dag had niet groter kunnen zijn en voelde enorm onrechtvaardig voor iedereen die kosten noch moeite had gespaard om zijn bedrijf weer open te stellen.

En dan s avonds hautain gaan zitten doen bij Op1 in plaats van het boetekleed aantrekken stuit ook veel mensen tegen de borst.

Verder vind ik Halsema maar niets maar dat hadden jullie vast al door.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jun 2020 17:23

Nee, achter zo'n forumnaam had ik een groot fan van Femke verwacht :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 10 jun 2020 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 10 jun 2020 17:24

Ernie C. schreef: 10 jun 2020 16:58
De demonstratie in de kleine vorm, zoals gepland, zou door mogen gaan vanwege het belang.
Nou ja, hopelijk vanwege het belang van het demonstratierecht, niet vanwege het belang van de inhoud van de demonstratie, want dan zou het demonstratierecht een selectief recht zijn afhankelijk van het welbevinden van de burgemeester.

En in deze hele situatie heeft Halsema nogal de schijn tegen dat het tweede het geval was.
Toen het te groot werd, durfde ze het niet meer te stoppen.
Maar op dat moment ging ze er ook aan demonstrant aan meedoen. Wat wel raar is; Als je werkelijk de overtuiging hebt dat iets eigenlijk niet kan doorgaan, moet je er niet aan meedoen.
Overigens liep van der Laan wel gewoon als demonstrant en burgemeester mee met antiracisme betogingen.
Het is ook prima om als burgemeester mee te doen met een demonstratie (al zijn de meningen daar ook over verdeeld, want eigenlijk moet de burgemeester politiek onafhankelijk zijn).
Maar als bij een demonstratie de openbare orde in het geding komt moet je als burgemeester wel je verantwoordelijkheid nemen en even je demonstratiepet afzetten.
Blijft dus alleen over dat ze beter thuis was gebleven of in ieder geval duidelijk aan de zijlijn plaats te had genomen, om gezeik met rechts te voorkomen en vanwege haar voorbeeldfunctie. Niet heel slim in haar positie om wel te gaan maar in werkelijkheid zal die ene persoon nu ook weer niet het verschil tussen wel of geen tweede golf gaan maken.
Niet alleen vanwege gezeik met rechts, maar ook tov. de politie (die namens de burgemeester instructies krijgen om met lede ogen toe te kijken, om vervolgens te zien dat ze er zelf vrolijk tussen gaat lopen; als agent had ik die dag een symbolische boete uitgeschreven aan haad zelf) en natuurlijk de horeca, uitgaansleven, theatermakers etc. die van de gemeente niet open mogen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jun 2020 17:31

*ZIP DELETED*
Geen zin om te verlagen door ook op de man te spelen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jun 2020 17:42

Dat bedoel ik ook met die voorbeeldfunctie.

Voor mij blijft het allemaal een heel hoog "domme doos" gehalte hebben. De kwade genius die alle geldbomen wil kappen, laten vervangen voor echte bomen en laadpalen en alle zwarte pieten wil laten lynchen of laten veroordelen tot 50 jaar dwangarbeid zie ik niet zo.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 10 jun 2020 17:46

Was juist a.g.v. corona meer gaan fietsen totdat een val met de SP afgelopen vrijdag roet in het eten gooide. Lelijke schaafwond op de heup die me momenteel belemmert op de fiets te stappen. Heb daarom ook geen excuus meer om de schoonfamilie in België niet te bezoeken. Ga er overigens wel van uit dat, als straks de grenzen met Frankrijk weer open gaan, ik de racefiets mee kan nemen als ik mijn ouders eindelijk weer kan bezoeken.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 10 jun 2020 17:55

vermeulen schreef: 10 jun 2020 14:59 Begrijp je dat echt niet, of wil je het niet begrijpen?

Die verontwaardiging is omdat we ook in Utrecht de sjaak zijn als de helft van die demonstranten met corona terug komt uit Amsterdam omdat ze van Halsema hutje-mutje mochten staan.
Je kunt ook overdrijven. Er is nog geen enkele besmetting gemeld agv het Dam protest, dus waar hebben we het over. Sowieso, die hele coronahysterie...

Een paar dagen later waren er ook te veel mensen bij het protest in Eindhoven. Maar aangezien daar een VVD-burgemeester zit, heb ik daar uiteraard niemand over gehoord.

Ik ben blij dat er nog bestuurders als Femke Halsema zijn, hulde!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2027
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 10 jun 2020 18:29

SiO2 schreef: 10 jun 2020 17:55
vermeulen schreef: 10 jun 2020 14:59 Begrijp je dat echt niet, of wil je het niet begrijpen?

Die verontwaardiging is omdat we ook in Utrecht de sjaak zijn als de helft van die demonstranten met corona terug komt uit Amsterdam omdat ze van Halsema hutje-mutje mochten staan.
Je kunt ook overdrijven. Er is nog geen enkele besmetting gemeld agv het Dam protest, dus waar hebben we het over. Sowieso, die hele coronahysterie..
Ik ben blij dat er nog bestuurders als Femke Halsema zijn, hulde!
Al die ophef ook over Russische roulette.. 8 van de 9 keren is er helemaal niets aan de hand dus waar praten we over.

En al die afspraken waar we ons met hele land al maanden aan houden gelden niet voor ons. Want wij zijn de huiskamer van Nederland en deze demonstratie is te belangrijk!!

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 10 jun 2020 18:35

Bij Russische Roulettte krijg je een kogel door je hoofd en ben je dood. Die kans is 1 op 9. Bij corona is de kans om momenteel besmet te raken 1700 op 17 mln = 1 op 10.000. Vervolgens is de kans op overlijden minder dan 1%. Rare vergelijking dus.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2027
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 10 jun 2020 18:54

SiO2 schreef: 10 jun 2020 18:35 Bij Russische Roulettte krijg je een kogel door je hoofd en ben je dood. Die kans is 1 op 9. Bij corona is de kans om momenteel besmet te raken 1700 op 17 mln = 1 op 10.000. Vervolgens is de kans op overlijden minder dan 1%. Rare vergelijking dus.
Het gaat me erom dat je het goedpraat omdat er tot op heden (minder dan de twee weken die er voor staat) geen extra Corona gevallen zijn.
De afspraak in Nederland is gewoon dat we met z’n allen dit soort experimenten niet doen omdat we de uitkomst niet kennen. Het is niet aan mevrouw Halsema om ervoor te kiezen om eens te kijken wat er gebeurd als we die regels aan onze laars lappen.
Voor mij is nog steeds de discussie dat het niet solidair is aan de horeca-ondernemers, al het zorgpersoneel waar zo voor geklapt is, de ouderen die nog steeds in een isolement zitten, etc.

Ik ben ook geen fan van een anderhalve meter maatschappij maar ik houd me wel aan de regels.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 jun 2020 18:57

vermeulen schreef: 10 jun 2020 16:30 ...........dus geen woordvoerder of partij waar ze collectief achter staan. De ene dag is akwasi de woordvoerder met een hele radicale voorstelling, de volgende dag Sylvana Simons met een iets gematigder beeld, dan is Denk weer relevant, ...............;
Sylvana Simons iets gematigder??
Als dit de gezichten zijn van het anti-racisme front dan kan je nog wel een tijdje doorgaan en heb je als beweging al bij voorbaat verloren.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 jun 2020 20:32

+1
Toon van de muziek maakt zeker het verschil.

Gesloten