Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jun 2020 15:16

Enzzo schreef: 04 jun 2020 14:45 @Daniël en Gastheerg: pesten of opmerkingen maken over haar/huiskleur/afkomst etc. is beledigen. Discrimineren is uitsluiten op basis van uiterlijke kenmerken/geloof/overtuiging/etniciteit etc. Letterlijk is het dus onderscheid maken tussen mensen waardoor er sprake is van benadeling of uitsluiting.
Racisme is dan weer een stapje verder:
Eens en daarom vind ik dat media wel wat kritischer mag zijn wie ze een podium geven.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 jun 2020 16:17

@Enzzo, zo jammer dat veel Fransen zich ook niet aan de voorwaarden houden. Niet dat je het daarom als Nederlander ook niet zou moeten doen, maar er wordt weer wat afgekust en door jongeren geknuffeld.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 jun 2020 16:29

Ja dat geloof ik meteen! Ons zal ok wel weer een aantal van die zoensessies te wachten staan als we eindelijk weer terug kunnen. Ik doe er niet aan mee hoor! Was trouwens nooit een fan van die gewoonte maar deed het uit beleefdheid. Maar nu heb ik een excuus, eindelijk ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 jun 2020 17:01

Ja, voor ons ook het moment om er mee te stoppen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37657
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jun 2020 17:15

Dat attestation..... de franse burocratie ten top weer :lol:
Zelf invulbare vodjes hebben natuurlijk nul waarde. Zinloze actie imho.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jun 2020 17:17

Enzzo schreef: 04 jun 2020 16:29 .... zoensessies te wachten staan als we eindelijk weer terug kunnen. Ik doe er niet aan mee hoor! Was trouwens nooit een fan van die gewoonte maar deed het uit beleefdheid. Maar nu heb ik een excuus, eindelijk ;)
Het 2 januari syndroom. :lol: :lol: :lol:
Ik heb jaren ergens gewerkt waar ik met een paar dames leuk contact had en die zie ik ook nu nog regelmatig. Prima om dan een OPRECHTE begroeting te doen. ALLEEN.............op 2 januari werden ze door het hele bedrijf afgelebberd en uit beleefdheid lieten ze het maar gebeuren.
Ik kwam altijd op de fiets en omdat het meer dan een uur was douchte ik op kantoor.
Op 2 januari was ik altijd MEGA vroeg. Bleef ik bij de receptie koffie drinken tot ieder binnen was. Had ik gelijk ieder gehad maar kon ik ook als eerste de dames zoenen :mrgreen:

Tussen oudejaar en de Corona crisis met een van die dames wezen lunchen Ze werkte nu ergens anders en daar werd NIET gezoend. HALLELUJA! Ze was echt opgelucht.

Hele goede vrienden EN als je elkaar een hele tijd niet gezien hebt ok. Maar iedereen maar aflebberen? Ik ben best wel fysiek ingesteld maar kom op zeg!
Ik kom regelmatig bij vrienden in Italië. Zien ze elkaar drie keer op en dag en drie maal zoenen. Goh wat gek daar in Lombardije. Snapt niemand toch :?:

Nou ik ga zo een vlam onder de kip zetten Het wordt kip Cacciatore. Sommige dingen van die Italianen kan je dan weer WEL zo overnemen :mrgreen:

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 04 jun 2020 22:54

Even ter relativering voor wat de Italianen in hun laars krijgen geschoven:


Afbeelding

bron:https://t.co/rNjEggMJ7q?amp=1

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 jun 2020 08:58

We zijn inmiddels een stuk verder in de tijd en ik denk dat de cijfers zo hier en daar ook flink verschoven zijn.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 jun 2020 09:43

Kennelijk scheelt het ook welke bron je neemt.
De Volkskrant schreef het een paar dagen geleden nog zo op:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b70c7945/
Laatst gewijzigd door Enzzo op 05 jun 2020 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 jun 2020 09:48

Afbeelding
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 05 jun 2020 11:35

Toch geef ik de voorkeur aan een overzicht waarin relatieve verhoudingen worden weergegeven boven een weergave met absolute aantallen. Allicht dat in de USA meer Corona-doden te betreuren zijn dan in BEL of NL. Het percentage van de oversterfte door Corona is vanzelfsprekend een veel beter meetinstrument om landen met elkaar te vergelijken, ware het niet dat de demografie (hou vergrijsd is de bevolking?) of bevolkingsdichtheid er niet in wordt meegewogen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 jun 2020 18:08

Tja, dat is een beetje het punt met statistieken; je kunt er alles mee om een bepaald beeld uit te lichten.
Ik heb eigenlijk niet zoveel met die "coronacijfers" Ten eerste is het in vrijwel alle landen alleen een cijfer van geregistreerde gevallen en niet iedereen test evenveel. Ten tweede is voor mij een dode gewoon een dode, of die nu wel of niet oud was, een onderliggende aandoening had of hoe dan ook.
Mensen die onder normale omstandigheden niet dood waren gegaan maar door deze corona pandemie wel zijn wat mij betreft gewoon slachtoffer.

Maar het blijft natuurlijk gewoon maar een perspectief van waaruit je iets belicht
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gesloten