Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 jun 2020 08:28

Daar lijkt het inderdaad op. Met beperkingen, maar toch.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 jun 2020 08:50

Lcsmet schreef: 04 jun 2020 08:26 Wij, vanuit België, hebben voor half juli nog steeds een vakantie op Texel staan.
Zoals het er nu voorstaat gaat die gewoon kunnen doorgaan. :)
Maar het is nu toch ook zo dat de Belgen wél naar Nederland mogen komen.., Maar dat de Nederlanders in principe diezelfde grens naar België toe nog niet op mogen? :mrgreen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

leon1
Forum-lid
Berichten: 2997
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 04 jun 2020 09:01

Ik zit ook met smart te wachten op Oostenrijk. Ik heb nu een reis naar mijn zoon (die in Oostenrijk woont) gepland voor 19 juni vertrek. Maar op dit moment kom ik er alleen maar in als ik a: minder dan 4 dagen vooraf ben getest op COVID en negatief ben of b: twee weken in Oostenrijk in quarantaine ga. Ik ga maar eens navragen bij mijn vaste verblijfplaats in Oostenrijk wanneer de regering daar gaat kijken naar het versoepelen van de maatregelen. Want ja, ik ga naar hem toe, hij fietst ook dus mijn fiets gaat ook mee. Dus we willen er wel op uit trekken.

Aangezien iedereen ondertussen een test aan kan vragen is dat misschien nog wel een oplossing als de maatregelen niet worden versoepeld.
Ride bikes, not tanks!

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 04 jun 2020 09:05

vermeulen schreef: 03 jun 2020 21:37
el_loco schreef: 03 jun 2020 15:35
Ik denk niet dat je als blanke Nederlander kunt beoordelen of gekleurde Nederlanders last hebben van racisme en/of discriminatie. Dat je daar zelf niet aan meedoet betekent nog niet dat het er niet is.
Dit soort uitspraken word ik altijd erg recalcitrant van.

Wat je hier eigenlijk zegt is dat ik, vanwege mijn huidskleur (of eigenlijk afkomst), een bepaalde mening niet mag hebben.

Ik twijfel heel erg of ik nou vind dat er systematische discriminatie is in ons land, of dat het incidenteel is, of slechts de bewoording (waar ik met een ziekte wordt uitgescholden worden donkere mensen met hun huiskleur beledigd). Ik ben er gewoon nog niet uit.

Maar bij voorbaat mag ik alleen de eerste conclusie trekken, vanwege mijn huidskleur.
Het gaat hier niet om het hebben van een mening, maar het feit of er wordt gediscrimineerd of niet. Vanuit mijn perspectief heb ik daar totaal geen last van, maar dat wil toch niet zeggen dat andere mensen dat wel hebben?

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 04 jun 2020 09:06

Sulla schreef: 04 jun 2020 06:52
alien schreef: 04 jun 2020 06:28Jantje wil niet meer gepest worden, op school. Pietje weigert te stoppen met pesten. De meester stelt een compromis voor. Iedereen blij!
Jantje wil alleen niet enkel dat pietje stopt met pesten. Jantje wil dat de hele klas gestraft moet worden voor het gedrag van Pietje,
Je weet een alternatief scenario te bedenken! Knap hoor, applausje voor jezelf!

Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 jun 2020 09:58

@mods: is het een idee een apart topic over BLM te openen? De discussie hier gaat echt niet meer over Corona en hoe het je leven beinvloedt.

Aangezien ik de berichten over Corona en meningen van mensen en info over vakantie en Corona wel interessant vind, maar de discussie over BLM niet erdoorheen hoef te lezen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 04 jun 2020 10:54

knip
Laatst gewijzigd door hopjes op 02 nov 2020 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 jun 2020 10:56

Het heeft echt niets met Corona meer te maken. Maar nu we blijkbaar in de staart van de pandemie verzeilen is het weer volop tijd voor het volgende.
Deze kwam ik vandaag tegen en vat het voor mij wel zo'n beetje samen.
In #HLN laten ze vandaag weer een dozijn gekleurde medemensen aan het woord omtrent het racisme waar ze elk apart blijkbaar nog regelmatig mee te maken krijgen.

De slachtoffercultuur dient gevoed en gecultiveerd te blijven, laat dat duidelijk wezen.
Wie dacht dat ‘na corona alles anders zou zijn’, dwaalt deerlijk.

Tegelijk zijn datzelfde dozijn mensen net het levende bewijs van het feit dat Vlaanderen wel degelijk oprechte kansen geeft aan eenieder die bereid en naarstig genoeg blijkt om ze ook met beide handen te grijpen.

Racisme heeft te maken met domheid, met intellectuele luiheid ook.
Het valt dus niet uit te roeien, en al helemaal niet op te lossen door standbeelden van historische klootzakken weg te halen.

Maar toch even dit : een groot deel van de mensen die aan bod kwamen in #HLN zijn van Maghrebijnse afkomst.

Op de vraag of men zijn zoon of dochter zou laten huwen met een zwarte medemens, antwoordt 90% van de Belgen volgens Eurostat volmondig ja.
Daartegenover staat Marokko met amper...3%.

Misschien is Vlaanderen helemáál niet dat xenofobe en intolerante tochtgat aan de Noordzee waarvoor de #VRT en de helft van dat lamme journaille het graag wil verslijten.

Not all heroes wear capes.
Not all whites are racists.
Not all so-called victims are victims.

Dalillah Hermans vindt een affiche met een tekeningske voor een oerwoudfuif al stigmatiserend.

Ze moest eens weten hoe ik als blanke man van middelbare leeftijd al jarenlang als dader van vanalles en nog wat word neergepoot en afgeschilderd, zelfs zonder eerst ook maar uit bed te komen.

Als ik al niet medeschuldig ben aan’t wedervaren van George Floyd, dan is er altijd wel een kwebbelgat met drankprobleem als Hilde Van Mieghem die me omfloerst mee veroordeelt voor de billengraaierijen van een Amerikaanse filmproducent, enfin.

#nuance
I know myself like no one else
Nothing to defend

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 04 jun 2020 11:02

el_loco schreef: 04 jun 2020 09:05
vermeulen schreef: 03 jun 2020 21:37
el_loco schreef: 03 jun 2020 15:35
Ik denk niet dat je als blanke Nederlander kunt beoordelen of gekleurde Nederlanders last hebben van racisme en/of discriminatie. Dat je daar zelf niet aan meedoet betekent nog niet dat het er niet is.
Dit soort uitspraken word ik altijd erg recalcitrant van.

Wat je hier eigenlijk zegt is dat ik, vanwege mijn huidskleur (of eigenlijk afkomst), een bepaalde mening niet mag hebben.

Ik twijfel heel erg of ik nou vind dat er systematische discriminatie is in ons land, of dat het incidenteel is, of slechts de bewoording (waar ik met een ziekte wordt uitgescholden worden donkere mensen met hun huiskleur beledigd). Ik ben er gewoon nog niet uit.

Maar bij voorbaat mag ik alleen de eerste conclusie trekken, vanwege mijn huidskleur.
Het gaat hier niet om het hebben van een mening, maar het feit of er wordt gediscrimineerd of niet. Vanuit mijn perspectief heb ik daar totaal geen last van, maar dat wil toch niet zeggen dat andere mensen dat wel hebben?
Het feit dat je iets zelf niet ervaart hoeft toch niet te betekenen dat je er geen objectieve mening over kan vormen?

Het kan inderdaad zo zijn dat er een systematisch discriminatieprobleem is in Nederland.
Maar het kan ook zo zijn dat dat probleem er niet is.

En er kan nog vanalles tussenin zitten.

In mijn ogen zou het mooi zijn als iedereen zijn mening hier over mag vormen.

Maar het feit dat je een witte huidskleur hebt betekent kennelijk dat je mening alleen waardevol is als je vindt dat het probleem er is, en dat je een racist bent als je vindt dat het probleem er niet is, als je er ook maar twijfelt binnen deze hele kwestie, ben je al een racist.

En dat onderscheid geldt alleen voor witte mensen; als je een donkere huidskleur hebt en vindt dat er geen systematische discriminatie plaatsvindt is er niets aan de hand.

Wordt op die manier niet discriminatie ingezet in de strijd tegen discriminatie?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 jun 2020 11:11

hopjes schreef: 04 jun 2020 10:54
alien schreef: 04 jun 2020 06:28 Jantje wil niet meer gepest worden, op school. Pietje weigert te stoppen met pesten. De meester stelt een compromis voor. Iedereen blij!
Jantje word zijn hele leven al overal bijgehaald. Bij de sexuele grapjes met de juffrouw, bij de domoor grapjes, bij de rascistische grapjes. Jan is er wel een beetje klaar mee overal bijgehaald te worden. Wat zal deze jantje eens gaan doen, demonstreren/rellen/aandacht vragen. Alle jannen verzamelen...

Nee hoor, deze Jan weet dat het allemaal niet zo bedoeld is. Die heet nu eenmaal "Jan", zo genoemd door zn ouders. Deze Jan zegt tegen zijn donkere vrienden ook wel eens "jij bent alweer mooi bruin maat". Tegen m'n gelovige kennis die op zondag niet fietst "lekker uitrusten in de kerk". Tegen mn mocro-vriend; "doe net als je familie, pakke en rennen. Deze Jan is overigens ook voetbalsupporter, al vrij lang bepaalde categorie... Tja dan word je idd ook veel harder aangepakt dan normale supporters en in sommige steden meer dan in andere steden. Dat is al jaren zo, dat heeft een reden, een reden die deels terecht is.
Deze Jan word moe van al dat slachtoffer gedoe.... Uiteraard is dat dooddrukken fout, racisme in amerika en nederland fout, nederland is amerika niet...
Deze Jan vind dat bepaalde mensen en groeperingen aan het problemen creeeren zijn; het dooddrukken van 1 man door een agent in de US misbruiken om te rellen, het gedoe over zwarte piet, smoesjes verzinnen mbt de noord-afrikaanse probleem-mannen-gedrag, een corona-topic op een fiets forum gebruiken voor al dat gezeik... mmm daar doe ik zelf aan mee, oeps.

jantje is nu een rascist, kortzichtig, dom en rechts.

Deze Jan maakt het weinig uit om jantje te zijn, het zal wel...
Leuk deze, ook Jans gast niet mee demonstreren. Ondanks dat er best geprobeerd is om haar te pesten. Ik was er niet zo gevoelig voor.
Wat ik daarnet op radio 1 hoorde was voor mij een toppunt. De spreker was blij dat zijn kinderen in Amsterdam opgegroeid waren, die waren andere rassen gewend, maar die blanke boeren op het platteland....

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 jun 2020 11:48

Ah.., kunnen we hier ook de schuld toch nog op de boeren afschuiven.., dat is prettig zeg! ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 04 jun 2020 11:49

Lol, op het platteland is het inderdaad een stuk witter dan in de stad, maar daar is ondertussen ook van alles wat te vinden. Daarnaast is het boeren platteland een stuk minder racistisch dan de stadsmensen vaak denken. Ze zijn op het platteland alleen wat allergischer voor "bullshit" terwijl ze dan weer geen moeite hebben met echte koeienpoep, waar de stadsmensen weer niet zo goed tegen kunnen. ;)

Een goede vriendin van mijn zus, een Marokkaanse met licht Twents accent, maakte naar eigen zeggen voor het eerst racisme mee toen ze van het platteland naar de stad (den haag) verhuisde. Ze was "namelijk "te wit". volgens haar Marokkaanse "broeders" en "zusters". En fatsoenlijk Nederlands spreken werd ook al niet gewaardeerd.

Gesloten