Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 02 jun 2020 13:28

daniel1975 schreef: 02 jun 2020 13:19
RKN schreef: 02 jun 2020 12:34 We gaan 't zien ;)
Ik zou er niet op rekenen; GL, D66, DENK en PvdD hebben al samen 24 zetels van de 45 (er vanuit gaande dat die een linkse burgemeester niet laten vallen).
De druk zal echt uit Den Haag moeten komen.
Ik verwacht het ook niet, maar ze wordt in ieder geval even op het matje geroepen :winkthumb:
(D66 heel misschien twijfelgevalletje in deze?)

Kleine aanvulling;
Los van wat de uitkomst van dit spoeddebat gaat zijn;
als je ziet wat voor brandhaarden samenkomens in voetbalstadions, uitgaansgelegenheden en kerkdiensten blijkbaar zijn, dan is de kans aannemelijk dat de rekening nog wel komt (zoals ons forumlid ter Spanje ook al aangaf)
Dit mag dan (deels) op Halsema's kerfstok; hoe houdbaar is haar positie dan nog?
Laatst gewijzigd door RKN op 02 jun 2020 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 02 jun 2020 13:34

daniel1975 schreef: 02 jun 2020 13:16
Yizu schreef: 02 jun 2020 12:51 Er zijn zelfs enkele die zich afvragen waarom we gedemonstreerd wordt voor iets wat 9000km verderop heeft plaatsgevonden. Ik denk dat of deze mensen onder een steen hebben gelegen of ze willen het gewoon niet zien/weten dat het hier in nederland elke dag aan de hand is.
U riep mij?
Ik leef zeker niet onder een steen, maar ik word ook wel erg moe van het calimero gedrag. Dat Jerry Afriyie & co iedereen die het niet met hem eens zijn direct voor racist uit maakt ben ik spuugzat. Wellicht dat die jongen eens gewoon moet gaan werken ipv zielig doen. Kan hij tevens leren dat het hele leven bestaat uit compromissen, ongeacht je kleur, geloof, afkomst.
Èn de moord in de VS nu misbruiken om in NL je punt weer eens te willen onderstrepen; hoe ziek ben je dan? Alsof het dagelijkse geweld in de US te vergelijken is met het gedrag in NL. En om vanwege die moord ver weg met 5.000 een mogelijke super-verspreider te creeren op de Dam is gewoon oerstom en egoistisch.
Ik dacht dat jij ook van de "buiten is het veilig"-theorie was? ;) Of is dat ineens anders als je het niet eens bent met het thema van de demonstratie?

Het lijkt me geen goed idee om het wel of niet goedkeuren van deze demonstratie af te laten hangen van de inhoud. Of je nu tegen politiegeweld, 5G, stikstofbeleid of wat dan ook demonstreert. Demonstreren is een enorm belangrijk grondrecht! En grondrechten staan al voldoende onder druk momenteel.
Laatst gewijzigd door SiO2 op 02 jun 2020 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 02 jun 2020 13:45

daniel1975 schreef: 02 jun 2020 13:16
Yizu schreef: 02 jun 2020 12:51 Er zijn zelfs enkele die zich afvragen waarom we gedemonstreerd wordt voor iets wat 9000km verderop heeft plaatsgevonden. Ik denk dat of deze mensen onder een steen hebben gelegen of ze willen het gewoon niet zien/weten dat het hier in nederland elke dag aan de hand is.
U riep mij?
Ik leef zeker niet onder een steen, maar ik word ook wel erg moe van het calimero gedrag. Dat Jerry Afriyie & co iedereen die het niet met hem eens zijn direct voor racist uit maakt ben ik spuugzat. Wellicht dat die jongen eens gewoon moet gaan werken ipv zielig doen. Kan hij tevens leren dat het hele leven bestaat uit compromissen, ongeacht je kleur, geloof, afkomst.
Èn de moord in de VS nu misbruiken om in NL je punt weer eens te willen onderstrepen; hoe ziek ben je dan? Alsof het dagelijkse geweld in de US te vergelijken is met het gedrag in NL. En om vanwege die moord ver weg met 5.000 een mogelijke super-verspreider te creeren op de Dam is gewoon oerstom en egoistisch.
Jij noemt het calimero gedrag, ik niet. Het is opkomen voor je standpunt. Of ik er mee eens ben hoe hij het doet vind ik niet van belang. Als ik er niet mee eens ben kijk ik de andere kant op. Hij mag zijn standpunt duidelijk maken. Zo zijn de wetten en regels in Nederland.

Maar is jouw dochter uitgemaakt voor zwarte piet door de andere kinderen op school? Waarschijnlijk niet. Jij weet niet wat dat doet met je als ouder? Kinderen die tegen hun ouders roepen 'kijk zwarte piet' als je langsloopt en de ouders maar hard lachen. Ik neem het de kinderen niet eens kwalijk, wat weten die nou op zo'n jonge leeftijd maar ik verwacht dan wel van de ouders dat zij uitleggen aan het kind dat ik geen zwarte piet ben.

Jij schiet al in de stress als je dochter een paar weken niet naar school kan/mag vanwege corona en dan ga je andere beschuldigen van calimero gedrag.

Wordt jij 30km achtervolgt door een politieauto en dan stoppen ze je voor je deur als je thuis bent om je papieren te controleren? Ben jij uit een file gehaald om je papieren te controleren? En waarom? ik rij in een nieuwe BMW die ik me kan veroorloven omdat ik er elke dag hard voor werk.

Heb jij wel eens onder schot gehouden door de politie terwijl je alleen maar lenzenvloeistof uit je auto wilt halen. En dat omdat je toevallig dezelfde kleur hebt als een verdachte? at je toetaal anders gekleed bent als de verdachte doet er dan even niet toe. En dit terwijl je dochters op het balkon staan toe te kijken (destijds 5 en 9 jaar oud). Daar hebben ze nog lang last van gehad kan ik je zeggen. En dan als je netjes je beklag wilt dan bij de leidinggevende je te horen krijgt dat je goed kan praten voor een .... hij kon het nog net inslikken!

Even een kleine greep wat ik zelf heb meegemaakt.

Mijn reactie is niet uit calimero gedrag maar uit eigen ervaring. Niemand hoeft medelijden met mij te hebben. Ik ben een grote jongen maar het is wel verdomd vervelend om het telkens te moeten meemaken, zelfs met cliënten in de auto. Nu heb ik al meerderen gehoord dat ik dan maar een andere auto moet gaan rijden (een agent vertelde mij dat ik dan maar in een Fiat 500 moest gaan rijden), maar dat vertik ik. Ik zal het moeten slikken....

Zoals Ernie al zei......
Ernie C. schreef: 02 jun 2020 00:19 Het is makkelijk lullen als je niet vanaf je jeugd opgroeit met racisme en angst voor de politie.
Laatst gewijzigd door Yizu op 02 jun 2020 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Braun Beauty SL Dedacciai

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 02 jun 2020 13:46

SiO2 schreef: 02 jun 2020 13:34
daniel1975 schreef: 02 jun 2020 13:16
Yizu schreef: 02 jun 2020 12:51 Er zijn zelfs enkele die zich afvragen waarom we gedemonstreerd wordt voor iets wat 9000km verderop heeft plaatsgevonden. Ik denk dat of deze mensen onder een steen hebben gelegen of ze willen het gewoon niet zien/weten dat het hier in nederland elke dag aan de hand is.
U riep mij?
Ik leef zeker niet onder een steen, maar ik word ook wel erg moe van het calimero gedrag. Dat Jerry Afriyie & co iedereen die het niet met hem eens zijn direct voor racist uit maakt ben ik spuugzat. Wellicht dat die jongen eens gewoon moet gaan werken ipv zielig doen. Kan hij tevens leren dat het hele leven bestaat uit compromissen, ongeacht je kleur, geloof, afkomst.
Èn de moord in de VS nu misbruiken om in NL je punt weer eens te willen onderstrepen; hoe ziek ben je dan? Alsof het dagelijkse geweld in de US te vergelijken is met het gedrag in NL. En om vanwege die moord ver weg met 5.000 een mogelijke super-verspreider te creeren op de Dam is gewoon oerstom en egoistisch.
Ik dacht dat jij ook van de "buiten is het veilig"-theorie was? ;) Of is dat ineens anders als je het niet eens bent met het thema van de demonstratie?

Het lijkt me geen goed idee om het wel of niet goedkeuren van deze demonstratie af te laten hangen van de inhoud. Of je nu tegen politiegeweld, 5G, stikstofbeleid of wat dan ook demonstreert. Demonstreren is een enorm belangrijk grondrecht! En grondrechten staan al voldoende onder druk momenteel.
Je hebt grondrechten, en die zijn belangrijk, maar je hebt ook nog wetten en regels, en die staan daar gewoon boven.

Je mag ook niet uit protest tegen de 100km/u maximumsnelheid met z'n allen 200 km/u gaan rijden.

En zo zou het bij demonstraties ook moeten zijn, de regel/wet/verordening (wat is het eigenlijk?) schrijft voor dat een afstand van 1.5m bewaard moet worden. Binnen dat kader mag je demonstreren wat je wilt. En dat is ook gewoon mogelijk, maar dan moet je niet met z'n 5000'en op de dam gaan staan, maar meer uitspreiden over de stad.

Maar Halsema heeft die prioriteiten omgedraaid.

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 02 jun 2020 14:01

vermeulen schreef: 02 jun 2020 13:46 Je hebt grondrechten, en die zijn belangrijk, maar je hebt ook nog wetten en regels, en die staan daar gewoon boven.

Je mag ook niet uit protest tegen de 100km/u maximumsnelheid met z'n allen 200 km/u gaan rijden.

En zo zou het bij demonstraties ook moeten zijn, de regel/wet/verordening (wat is het eigenlijk?) schrijft voor dat een afstand van 1.5m bewaard moet worden. Binnen dat kader mag je demonstreren wat je wilt. En dat is ook gewoon mogelijk, maar dan moet je niet met z'n 5000'en op de dam gaan staan, maar meer uitspreiden over de stad.

Maar Halsema heeft die prioriteiten omgedraaid.
Punt 1, het is geen grondrecht dat je 200km/u mag rijden. Het is wel een grondrecht om te demonstreren.

Punt 2, ik heb genoeg mensen gezien op het strand, park, in de stad ect die zich niet aan de 1,5m regeling hielden.

Punt 3, genoeg wielrenners gezien die zich niet aan de 1,5m regeling hielden de afgelopen weken.

Punt 4, Zullen we dan de kroeg in Esbeek dan ook moeten sluiten? Polonaise om de opening te vieren. heb ik je niet over gehoord!

Punt 5, begrafenis mogen niet meer want ....
https://www.ad.nl/utrecht/honderden-utr ... ~a70eb004/

ik kan nog verdergaan maar mijn punt is wel duidelijk.

De mensen om de dam hebben zich niet aan de RIVM richtlijnen gehouden mbt de 1,5m. Oké, ze hebben (zover ik weet) geen bekeuring ontvangen maar dat hebben er wel meer niet gehad op dit forum. Die hebben wellicht ook andere mensen besmet met het virus door niet aan de richtlijnen te voldoen.
Braun Beauty SL Dedacciai

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 02 jun 2020 14:01

vermeulen schreef: 02 jun 2020 13:46
SiO2 schreef: 02 jun 2020 13:34
daniel1975 schreef: 02 jun 2020 13:16
U riep mij?
Ik leef zeker niet onder een steen, maar ik word ook wel erg moe van het calimero gedrag. Dat Jerry Afriyie & co iedereen die het niet met hem eens zijn direct voor racist uit maakt ben ik spuugzat. Wellicht dat die jongen eens gewoon moet gaan werken ipv zielig doen. Kan hij tevens leren dat het hele leven bestaat uit compromissen, ongeacht je kleur, geloof, afkomst.
Èn de moord in de VS nu misbruiken om in NL je punt weer eens te willen onderstrepen; hoe ziek ben je dan? Alsof het dagelijkse geweld in de US te vergelijken is met het gedrag in NL. En om vanwege die moord ver weg met 5.000 een mogelijke super-verspreider te creeren op de Dam is gewoon oerstom en egoistisch.
Ik dacht dat jij ook van de "buiten is het veilig"-theorie was? ;) Of is dat ineens anders als je het niet eens bent met het thema van de demonstratie?

Het lijkt me geen goed idee om het wel of niet goedkeuren van deze demonstratie af te laten hangen van de inhoud. Of je nu tegen politiegeweld, 5G, stikstofbeleid of wat dan ook demonstreert. Demonstreren is een enorm belangrijk grondrecht! En grondrechten staan al voldoende onder druk momenteel.
Je hebt grondrechten, en die zijn belangrijk, maar je hebt ook nog wetten en regels, en die staan daar gewoon boven.
De 1,5m-regel staat niet in de wet, maar in een noodverordening waarop geen democratische controle heeft plaatsgevonden. Een noodverordening is bedoeld voor één of een paar dagen, niet voor een paar maanden. Er is geen rechter die hier een spaan van heel laat in een rechtszaak. Het kabinet is nu bezig om een wet te maken waar die 1,5m-regel in komt te staan. Zolang deze wet niet in strijd is met de grondwet, wat nog maar de vraag gaat zijn, geldt pas vanaf het moment dat die wet in werking treedt een andere situatie.
Laatst gewijzigd door SiO2 op 02 jun 2020 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 02 jun 2020 14:12

Yizu schreef: 02 jun 2020 14:01
Punt 1, het is geen grondrecht dat je 200km/u mag rijden. Het is wel een grondrecht om te demonstreren.
Demonstreren mag ook, maar het is net zo min een grondrecht om binnen 1.5m van elkaar te komen als om 200km/u te rijden.
Punt 2, ik heb genoeg mensen gezien op het strand, park, in de stad ect die zich niet aan de 1,5m regeling hielden.
En daar zijn ook genoeg mensen voor beboet, er zijn treinen voor stilgelegd, en er zijn natuurgebieden voor afgesloten. Het handhaven is niet overal gelukt, maar de intentie was er wel. In dit geval was de intentie er niet eens.
Bovendien betreft het op het strand een ongeorganiseerde massa, terwijl het op de dam aangekondigd en afgesproken was, dat vind ik ook een belangrijk verschil
Punt 3, genoeg wielrenners gezien die zich niet aan de 1,5m regeling hielden de afgelopen weken.
En ook die zouden op de bon geslingerd moeten worden.
Punt 4, Zullen we dan de kroeg in Esbeek dan ook moeten sluiten? Polonaise om de opening te vieren. heb ik je niet over gehoord!
Er zijn kroegen gesloten wegens overtreding van de 1.5m regel.
Punt 5, begrafenis mogen niet meer want ....
https://www.ad.nl/utrecht/honderden-utr ... ~a70eb004/

ik kan nog verdergaan maar mijn punt is wel duidelijk.
Dat mag prima, mits ze 1.5m afstand houden.
De mensen om de dam hebben zich niet aan de RIVM richtlijnen gehouden mbt de 1,5m. Oké, ze hebben (zover ik weet) geen bekeuring ontvangen maar dat hebben er wel meer niet gehad op dit forum. Die hebben wellicht ook andere mensen besmet met het virus door niet aan de richtlijnen te voldoen.
Zo werkt de wet niet; het feit dat iemand anders ergens niet voor gestraft is betekent niet dat het vanaf dat moment niet meer strafbaar is.
Op die manier zou je het ook om kunnen draaien; mijn fietsclub die al maandenlang alle trainingen heeft afgelast mag weer op pad; want die demonstranten op de dam werden ook niet bekeurd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2020 14:32

SiO2 schreef: 02 jun 2020 13:34 Ik dacht dat jij ook van de "buiten is het veilig"-theorie was? ;) Of is dat ineens anders als je het niet eens bent met het thema van de demonstratie?
Ik ben nog steeds daar van overtuigd. Maar ik heb altijd (lees maar terug) de disclaimer geplaatst als het gaat om grote events buiten.

Thema van deze demonstratie kan ik het onmogelijk niet mee eens zijn, hooguit afvragen of het nu het juiste moment is.
Less is bore

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 02 jun 2020 15:09

Zo tijd voor wat luchtigs door alle maatregelingen heb ik nu veel minder last van die nekhijgers bij de kassa :winkthumb:

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 02 jun 2020 17:00

Sommigen betitelden Covid-19 in het begin als "een griepje". Het wordt hier nu steeds duidelijker dat het een ernstige aandoening van de hersenen is.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 jun 2020 18:13

Dat vraagt toch wel om een toelichting....
Sociale media zijn riolen met een belangrijke functie (het afvoeren van menselijke shit) en forums soms ook een beetje.
Burgermeesters en hun medewerkers maken fouten en soms is het zo erg dat ze het veld moeten ruimen.
In dit geval was het misschien een inschattingsfout op voorhand, maar hulde aan Halsema dat daar niet alsnog keihard is ingegrepen door een grote politiemacht, dat was echt een blamage geweest.
Persoonlijk was ik , indien daar aanwezig weer per direct afgereist, maar het collectief besef dat we dit soort massale dingen beter kunnen mijden is er kennelijk niet (meer)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2020 18:16

Ik snap je punt, echter haar standpunt dat deze demonstratie té belangrijk was en er zelf met een button tussen lopen maakt haar ongeloofwaardig als onafhankelijk bestuurder. Dáár wringt de schoen imho.
Less is bore

Gesloten