Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jun 2020 07:05

Dus ze liegt er ook nog over.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2020 09:30

Ernie C. schreef: 02 jun 2020 07:05 Dus ze liegt er ook nog over.
Zie filmpje:
https://twitter.com/Wendy_Duma/status/1 ... 2187545611

Benieuwd hoeveel boa's er vandaag iets durven zeggen tegen mensen over 1.5m of zelfs een bon durven schrijven......
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 02 jun 2020 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 02 jun 2020 09:31

Misschien probeerde ze het in goede banen te leiden.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jun 2020 09:33

anderson99 schreef: 02 jun 2020 09:31 Misschien probeerde ze het in goede banen te leiden.
Door er bij te lopen?

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 02 jun 2020 09:52

Halsema zou wat mij betreft haar biezen moeten pakken.

Ze bezigt de valse dichotomie dat er maar twee opties waren: niets doen en de ME met grof geweld de demonstratie uiteen meppen.

Terwijl ze natuurlijk ook de microfoon had kunnen pakken en de vreedzame demonstranten toespreken, en vragen om toch echt afstand van elkaar te houden. Dan had ze in ieder geval een statement gemaakt die in lijn is met de regels van de regering.

Nu is het gewoon schaamteloze profilering van haar eigen politieke agenda.

En een gevaarlijk precedent, want mevrouw Halsema heeft bepaald dat het demonstratierecht belangrijker is dan de 1.5m afstand, dus als we onze clubritjes gaan benoemen als demonstraties tegen de legalisering van de plezierjacht op zimbabwaanse olifanten, dan mogen we wel weer in het wiel zitten.

Wat ze ook steeds riep was dat het de eigen verantwoordelijkheid is van de demonstranten, wat natuurlijk ook heel raar is als alle horeca geforceerd 1.5m afstand moeten garanderen op straffe van onmiddelijke sluiting.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2020 09:56

Jans schreef: 02 jun 2020 09:33
anderson99 schreef: 02 jun 2020 09:31 Misschien probeerde ze het in goede banen te leiden.
Door er bij te lopen?
Ze had ook op haar handdoekje in het Vondelpark kunnen gaan zitten om de boel in goede banen te leiden. :mrgreen:
Oh nee, wacht..... Vondelpark werd 's morgens preventief afgesloten met gereguleerde toegang.

Ze is nu heel hard haar straatje aan het schoonvegen met kul-argumenten terwijl ze geen enkel moment geprobeerd heeft om de boel daar onder controle te krijgen.
En als je nu roept dat inzet van politie tot escalatie en geweld zou hebben geleid heb je vooraf je huiswerk niet goed gedaan en ga je er dus vanuit dat je geen lieverdjes hebt binnen gehaald op de Dam.
Gelukkig komt op korte termijn Johan Remkes beschikbaar om Amsterdam weer een beetje binnen de Nederlandse wet te krijgen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jun 2020 10:07

Er hoeft maar een klein groepje notoire raddraaiers aanwezig te zijn om de keuze om niet in te grijpen te rechtvaardigen. Dat argument accepteer ik nog wel.

Het ziet er eerlijk gezegd ook niet zo uit alsof ze actief mee demonstreert. Het lijkt er echt op alsof ze een soort van inspectieronde loopt. Nu is het de vraag wat erger is: een burgemeester met de verkeerde politieke ideeën of een volslagen randdebiel aan het roer...

Mocht dit achteraf toch een super spreading event blijken, dan weet ik nog wel een leuke hashtag om de aandacht te vestigen op de mensen die op de IC aan de beademing liggen...
Campagnolo Ultra Dork

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 02 jun 2020 10:12

Ernie C. schreef: 02 jun 2020 10:07 Er hoeft maar een klein groepje notoire raddraaiers aanwezig te zijn om de keuze om niet in te grijpen te rechtvaardigen. Dat argument accepteer ik nog wel.
Ik ben het wel met haar eens dat een agressieve aanpak van de politie tot een escalatie had geleid; sterker nog ik vermoed dat er groepjes bij zaten die daar op hadden gehoopt, zodat ze gratis konden gaan shoppen.
Maar het overgrote meerendeel van de demonstranten zijn gewoon normale mensen die waarschijnlijk wel voor rede vatbaar zijn als je ze vriendeljike vraagt om afstand te houden van elkaar.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2020 10:20

Ernie C. schreef: 02 jun 2020 10:07 Nu is het de vraag wat erger is: een burgemeester met de verkeerde politieke ideeën of een volslagen randdebiel aan het roer...
"This is not America...Shala la la la"

Burgemeesters horen boven de partijen te staan, zeker in een stad als Amsterdam.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jun 2020 10:24

Toch vrees ik echt dat ze daar liep omdat ze dom is om iets beters te bedenken en niet om de groenlinksert uit te hangen.

Het probleem is dat het te druk was voor anderhalve meter. Zo gauw je gaat oproepen om naar huis ga gaan, geef je het sein aan die antifa figuren om de pleuris te laten uitbreken. Zij zijn namelijk gebaat bij een grote menigte.

Het had waarschijnlijk beter opgelost kunnen worden maar geheel onlogisch is de keuze niet.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2020 10:33

Nog eentje dan en dan ben ik wel even klaar met haar;
As je vooral van alles voor "de gewone burger" af laat/kunt sluiten kun je ook de toegang tot de Dam reguleren, 300-500 man verwachten is naief, er was te weinig politie preventief paraat gezet en ze heeft te vaak herhaald dat de demonstratie té belangrijk was.
Uit alles blijkt dat ze niet capabel is om dit vooraf te voorzien en uit dat herhaalde statement over het belang blijkt dat de wil er helemaal niet was om iets te doen.

Enne; kwamen ze allemaal uit Amsterdam of was het ook een noodzakelijke reden om met de trein te reizen?
Less is bore

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 02 jun 2020 12:02

Halsema stond voor een duivels dilemma, een keuze tussen twee kwaden: corrigerend optreden óf met de handen gebonden op de rug toezien. Het werd het laatste, vooral omdat de situatie "explosief" kon worden, juist vanwege de uiterst precaire lading van de demonstratie. De politie kon en mocht absoluut geen enkele aanleiding geven om de latente woede tot een uitbarsting te laten komen. Er rustte geen andere mogelijkheid dan deëscaleren, met mildheid benaderen, de fluwelen handschoen methode, en meer van dat.

De term "institutioneel racisme" is geen over-de-plas en ver-van-mijn-bed aangelegenheid, maar trekt diepe sporen in alle naar rechts oprukkende samenlevingen.

"Met de belastingdienst. Bent u Turk? Toets 1. Bent u Marokkaan? Toets 2. Voor overige vragen .... "

Overbodig te schrijven dat Halsema heel wijs heeft gehandeld.

Gesloten