Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 01 jun 2020 22:26

Ze mag het nu uitleggen bij Op1.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2020 22:36

Ik zie vooral goedpraten.....

Kan toch bijna niet anders dan exit Femke? Kabinet staat behoorlijk voor schut zo.
Less is bore

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 01 jun 2020 22:41

daniel1975 schreef: 01 jun 2020 21:48 Het is een middelvinger naar iedereen die wel de regels heeft gevolgd (met grote tegenzin), de ondernemers, zorgmedewerkers enzo.
Juist.

Ik begrijp ook niet dat er mensen zijn die dit goed praten of enigzins normaal vinden. Het is schandalig en ik vind het heel typerend dat juist bepaalde forum leden die afgelopen weken hier flink aanwezig waren om de forumleden die meer vrijheid willen te bekritiseren nu niet pal staan voor hun eerdere geroep. Ik vind dat typisch links, weerzinwekkend...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 jun 2020 22:48

NicoNB schreef: 01 jun 2020 20:47 ....Recent onderzoek naar discriminatie en racisme zijn aanvallen op de Joodse gemeenschap niet opgenomen. Volgens de onderzoekers is die geloofsgemeenschap te klein om statistisch correcte cijfers op te kunnen leveren.

Kun je daar iets meer duiding aan geven? Ik ben momenteel onderdeel van een onderzoeksproject naar diversiteit en inclusiviteit in het HBO onderwijs en heb de laatste tijd heel veel gelezen over dit soort dingen maar wat jij nu noemt ben ik niet tegen gekomen.

Volgend jaar vieren we op de Dam andermaal de overwinning op het Joodse volk of was het nou op de NAZI's. Sorry ik ben even verward.
Wat bedoel je hier precies mee?!
De dodenherdenking op 4 mei is niet exclusief iets van slachtoffers binnen het Joodse volk. Het gaat om alle slachtoffers van het Nazi-regime. En bij uitbreiding de laatste jaren zelfs over alle slachtoffers van oorlog en genocide.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 jun 2020 23:00

hopjes schreef: 01 jun 2020 22:41
daniel1975 schreef: 01 jun 2020 21:48 Het is een middelvinger naar iedereen die wel de regels heeft gevolgd (met grote tegenzin), de ondernemers, zorgmedewerkers enzo.
Juist.

Ik begrijp ook niet dat er mensen zijn die dit goed praten of enigzins normaal vinden. Het is schandalig en ik vind het heel typerend dat juist bepaalde forum leden die afgelopen weken hier flink aanwezig waren om de forumleden die meer vrijheid willen te bekritiseren nu niet pal staan voor hun eerdere geroep. Ik vind dat typisch links, weerzinwekkend...
Wie praat dit goed dan? Jij maakt hier een links-rechts discussie van? Maar Dit gaat over racisme en wat dit oproept bij mensen. En dit gaat over hoe sommige mensen zich, verschuilend onder welke ideologie dan ook, menen zich te kunnen onttrekken aan de regels.

Je zou ook het voorbeeld van die Haagse moskee kunnen nemen waar inmiddels 24 mensen besmet zijn geraakt vanwege diensten die eigenlijk niet hadden moeten plaatsvinden (maar niet wettelijk/verordeningstechnisch verboden waren, behoudens misschien de aantallen en afstandsegels)
Ook dat was een bijeenkomst vanuit overtuiging en ideologie. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen; parkfeestjes in Rotterdam met lachgas happende en BBQ'ende massa's.
Is daar dan ook sprake van links-rechts discussie?
Volgens mij grijp je nu zelf even de kans om het vuurtje aan te wakkeren. Echt niet kosjer imho
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 jun 2020 23:37

Ik ben in ieder geval benieuwd om welke weerzinwekkende, linkse post(s) het gaat.
Campagnolo Ultra Dork

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 02 jun 2020 00:01

Heel heel slecht optreden van Halsema. Ook haar reactie.

Ik vind het ook raar dat mensen begrip kunnen opbrengen voor de relschoppers in de USA. Het zal maar eigenaar van de winkels zijn.

Agent verdient zware straf en de relschoppers verdienen ook straf. Deze 2 zaken kun je heel makkelijk afzonderlijk veroordelen. Beide mag niet volgens de wet. Laten we aub de wet volgen ipv eigen rechter spelen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2020 00:06

Ik snap niet waarom dit een links-rechts discussie miet worden.....
Dit gaat puur over een burgemeester niet niet boven de partijen staat maar haar eigen ideologie voorrang geeft. En dat nav een drama wat 9000km verderop plaats vond en een niet te vergelijken politiecultuur.
Haar voorganger had de gave te verbinden, Femke juist het tegenover gestelde. Ze moet eens heel goed kijken naar burgemeesters als Aboutaleb of Marcouch. Stijgen boven partijen en afkomsten uit.
Less is bore

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 02 jun 2020 00:17

Enzzo schreef: 01 jun 2020 23:00]
Wie praat dit goed dan? Jij maakt hier een links-rechts discussie van? Maar Dit gaat over racisme en wat dit oproept bij mensen. En dit gaat over hoe sommige mensen zich, verschuilend onder welke ideologie dan ook, menen zich te kunnen onttrekken aan de regels.
Mijn reactie was oa idd nav jouw eerste zin. Dat Daniel z'n reactie wel heel makkelijk zou zijn... Ik had het idd niet naar een links-rechts verhaal moeten trekken, maar ik irriteerde me onlangs ook al aan eerdere teksten van je die wel over politiek/links/rechts gingen.

Een reactie van iemand anders was dat het in de buitenlucht was.... Tja dat klopt, de regels voor de horeca aan dat plein waren ook in de buitenlucht.

Ik ben vanaf het begin al tegen al deze corona regels met name basis scholen sluiting en buitenlucht activiteiten. Maar ik hou me wel aan de regels. Als ik bemerk dat mensen het eens zijn met deze regels maar nu ineens dit idiote gedoe in Amsterdam vergoelijken dan irriteert me dat. Misschien iets teveel. Ik wilde eigenlijk mijn reactie al weghalen maar toen had je al gereageerd. En dan ga ik niet ineens weer verwijderen. Sorry, te snel gereageerd, maar ik heb helemaal niets met linkse krakers, k o zwarte Piet, antifa en vandaar mijn reactie. Daarnaast heb ik niets met boa's, ik vind dat die laf achter struiken spioneren en dan bekeuren. Ook het wel bekeuren van 4 jongeren in een park maar een samenscholing van 25+ kampers doen met een waarschuwing irriteert mij mateloos. Vandaag is er dus niet opgetreden, niet door politie en niet door boa's, ik vind dat laf. Ik vind het weerzinwekkend als mensen vragen om je strikt te houden aan de regels en het egoïstisch vinden om met 4 man te fietsen dan dit opeens goed te keuren omdat het een demonstratie is. Een demonstratie tegen politie geweld in een land, ver van hier, totaal andere cultuur, regels enz.
.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jun 2020 00:19

Aspide83 schreef: 02 jun 2020 00:01 Heel heel slecht optreden van Halsema. Ook haar reactie.

Ik vind het ook raar dat mensen begrip kunnen opbrengen voor de relschoppers in de USA. Het zal maar eigenaar van de winkels zijn.

Agent verdient zware straf en de relschoppers verdienen ook straf. Deze 2 zaken kun je heel makkelijk afzonderlijk veroordelen. Beide mag niet volgens de wet. Laten we aub de wet volgen ipv eigen rechter spelen
"A riot is the language of the unheard".

Het is makkelijk lullen als je niet vanaf je jeugd opgroeit met racisme en angst voor de politie.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jun 2020 00:43

Overigens lees ik dat Femke mee keek met de politie. Ook onnodig en vrij zinloos als je toch niet op de rem durft te trappen maar wel van een andere orde dan meedoen met de demonstratie.

Onder de streep is er dus niet zoveel aan de hand. We hebben een leuk experiment gehad en over een weekje of twee weten we hoe erg zo'n vol plein is voor de verspreiding.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2020 01:45

Ze liep er tussen, zijn meerdere (bewegende) beelden van.
Less is bore

Gesloten