Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2020 08:02

Ernie C. schreef: 27 mei 2020 23:12 Ik hoop niet dat je het zeldzaam goed getroffen hebt maar dat ouders van andere scholen hetzelfde gevoel hebben. Wij krijgen in ieder geval ook veel positieve feedback.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt, echter is zie om mij heen dat wij het echt goed hebben getroffen. Neefjes en nichtjes die 2 ochtendjes per week naar de basisschool mogen ipv de beloofde 50%, collega waar jongste precies 2 andere dagen mag dan de oudste (op dezelfde school), BSO's die niet afstemmen/aansluiten op de basisschooltijden. Kind mag halve dag naar school en is dan vanaf 14.30 welkom op de BSO :roll:
Als je dat om je heen ziet en hoort snap je wellicht waarom ik zeer blij ben dan wij toevallig voor onze basisschool hebben gekozen. En ja, ik hoor gelukkig van buren ook verhalen waar het wel goed gaat natuurlijk!!
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 mei 2020 08:50

@Klein_Verzet. Wat ik zo jammer vind is dat je dit aan één politieke partij toeschrijft. Dat er misstanden zijn is echt niet te ontkennen. En waarom die vleeshouwers dan weer in Duitsland gehuisvest zijn en in Nederland werken, begrijp ik niets van. Maar is dit ook niet weer het probleem dat we tientallen jaren geleden ook al hadden? Nederlanders kunnen beter in de bijstand leven dan 's morgens vroeg hun bed uit te gaan.

Edit: Even naar de radio luisteren en het is duidelijk. De eisen in Duitsland zijn veel lager dan in Nederland, bijv. qua huisvesting. Lees: veel goedkoper.
Laatst gewijzigd door Jans op 28 mei 2020 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 mei 2020 09:20

Overal zijn misstanden wegens de globalisering waardoor onder veel meer in de buitenhoeken van Europa Afrikanen in de groenten- en fruitteelt slavenwerk doen, dat heeft inderdaad niks met de VVD te maken.
Wel heeft de VVD hard meegewerkt aan het taboe op het H woord waardoor de huizenmarkt roodgloeiend raakte, en nog steeds niet evenwichtig is ......
Ik denk zelf , dat als Rutten 20 jaar geleden partijleider was geweest er veel eerder het mes in gezet zou zijn....
Laatst gewijzigd door Keezx op 28 mei 2020 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 mei 2020 09:20

Politiek en links of rechts...,

Groen links is niet zo links..,. tenminste als je kijkt naar alle klimaatmaatregelen. Dat is een goed iets hoor, maar ook iets dat geld kost. Geld dat ergens vandaan moet komen. En of dat nou met de kaasschaaf gaat van een heleboel kleintjes, of in iets grotere brokken van een paar multinationals, maakt weinig uit. In de praktijk zal het eerder de kaasschaaf methode zijn.

PVDA en SP hebben het een aantal jaar gewoon matig gedaan. Waardoor Pim Fortuyn, Wilders, Baudet een grote groep van die achterban meegenomen hebben. Die "rechtse" partijen zijn er voor Henk en Ingrid.., de normale man. Dat roepen ze continu. Dus zijn ze voor allerhande sociale zekerheden, meer macht bij de gewone burger en meer steun voor de gewone burger. Dan kan je als partij rechts zijn, als je maar ver genoeg naar rechts opschuift wordt je vanzelf weer links in mijn ogen.
Die laatste partijen hebben wel een nadrukkelijk ander standpunt met betrekking tot sociaal zijn naar europa, of vluchtelingen. Dus laten we zeggen, sociaal is goed voor jan met de pet binnen Nederland. Maar dat stopt bij de grens.

Waar CDA zit.., ergens midden of midden/rechts?
VVD is rechts vanuit de onderwerpen omtrent bedrijven/ondernemers. Dat is wel een hele duidelijke partij in dat opzicht. Voor de rest zijn ze vrij neutraal, weliswaar met een programma, en standpunt, maar weinig extreems.

D66 is de middenpartij bij uitstek. Een beetje van alles. Opzich goed, misschien wel de links georienteerde tegenhanger van de VVD. Maar om dat om te zetten in stemmen en achterban hebben ze veel te veel concurrentie van (eerst) PVDA, SP, Groen links.., en uiteraard Wilders en Baudet. Daarnaast "waaien ze met alle winden mee" . Waarmee ze de mensen dus niet zo overtuigen toch naar hun toe te komen.

Wilders en Baudet, die roepen wat mensen willen horen. Die kunnen heel goed in een oppositie, maar volgens mij slecht in een regering. En dat komt ze niet eens slecht uit vermoed ik. Want in de oppositie kan je blijven roepen en afzetten tegen wat er besloten is. Terwijl een tegengeluid duidelijk gehoord wordt en de media haalt. Lijkt mij ook voor de stemmers op die partijen eigenlijk helemaal niet slecht! Ze zouden zomaar eens minder goed af zijn als ze zouden moeten regeren en allerhande concessies moeten doen.

Een partij als 50 plus vind ik waardeloos. Die vertegenwoordigd een doelgroep, die steeds groter wordt tov de rest van de bevolking. Wat opzich goed is, dat die groep goed vertegenwoordigd wordt. Maar het komt er wel een beetje op neer dat die grote vergrijzende generaties ook de laatste jaren nog zoveel mogelijk in de watten gelegd moet worden en aan niets zou moeten mogen ontbreken. Terwijl hypotheekbubbels, schuldenbergen, stijgende ziektekosten, AOW uitkeringen etc. door een steeds kleiner wordende groep werkende opgehoest moeten worden. Concessies die uiteindelijk een keer gedaan zullen moeten worden (korten pensioenen, later met pensioen), worden zover mogelijk uitgesteld, dus nog een keer afgewimpeld op diegene die nu nog werken.
Eigenlijk ben ik van mening dat het feit dat er een 50 plus partij bestaat, een teken is dat die doelgroep te weinig vertegenwoordigd is door de overige partijen. En dan denk ik vooral aan PVDA, SP, D66, CDA.

Partij van de dieren klinkt ook als een doelgroep partij (milieu, dieren etc). maar hebben stiekem een aardig breed programma, een fatsoenlijk programma waar je wat mee kunt (beter dan programma's als van de PVV waarvan delen simpelweg niet kloppen of nooit uitvoerbaar zijn). En ze zijn wel compleet. Eigenlijk klopt alleen hun naam niet zo. En misschien zou een combinatie met groen links wel voor de hand liggend zijn.

Ow en dan hebben we nog ongeveer 34 afsplitsingen, 1 mans fracties,..

1 van mijn grootste ergernissen in Nederland is die enorme aantallen partijen. Waardoor je grote versplintering hebt en waardoor een regering vormen super lastig is, met heel veel concessies, waardoor uiteindelijk maar heel weinig stemmers tevreden kunnen zijn met de uitkomst en met wat "hun" partij uiteindelijk voor elkaar krijgt.
Je krijgt het niet voor elkaar.., maar in feite zouden partijen als PVV, Forum, PVDA, SP.., dezelfde achterban moeten hebben.., met 1 partij, worden ze dan heel groot (zoals PVDA dat lang geleden was), en sterk. Natuurlijk verschillen ze op een heel aantal punten van gedachten, dus gaat nooit gebeuren.

Evenzo. groenlinks/partij van de dieren..,
Sowieso af van vele kleine partijen. Misschien zou er gewoon een limiet moeten zijn, maximaal 12 partijen ofzo.., en als er 1 stopt komt de plek vrij voor een ander.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 mei 2020 09:26

Het alternatief voor de huidige versnippering zou helaas wel inhouden dat de nette, evenredige vertegenwoordiging plaats moet maken voor minder democratie, IMO hebben kleine partijen toch belangrijke functies...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 28 mei 2020 09:27

amclassic-fan schreef: 27 mei 2020 19:53
synapse schreef: 27 mei 2020 17:01 Mijn schoonzoon werkt ook bij KLM.
Zijn bonus over 2019 is ook al toegezegd en dus ook volkomen rechtmatig.
Helaas moet hij nog maar afwachten of deze uitbetaald wordt.
Hij verdient slechts 7 % van wat mijnheer Smith's vaste salaris is (€ 900,000).

Als mijnheer Smith 1% fatsoen zou hebben gehad dan zou hij de bonus geweigerd hebben
En jouw schoonzoon werkt ook 24/7 365 dagen per jaar, is verantwoordelijk voor tien duizenden banen en een omzet van vele honderden miljoenen?

Je weigert toch zelf ook niet je cao verhoging uit solidariteit, terwijl je zonder die verhoging ook best kunt blijven eten?
Zolang AF/KLM overeind wordt gehouden door staatssteun is jouw vergelijking absoluut niet relevant.

Ik val niet onder een cao (ben ondernemer) en mijn personeel ook niet.
Ik ben niet verantwoordelijk voor tienduizenden banen, maar toen mijn bedrijf bij de vorige crisis op omvallen stond (technisch failliet noemde de bank het) heb ik mijn personeel wél kunnen doorbetalen maar was ik zelf altijd de laatste die salaris kreeg. Dat salaris was dan wel nog maar de helft van wat het was en het absolute minimum om mijn vaste lasten te kunnen betalen.

Als je zo handelt als werkgever dan weet het personeel ook dat je er alles aan doet om hun werkgelegenheid veilig te stellen.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 mei 2020 09:37

@ synapse, prima als jij je zo opgesteld hebt. Maar ik lees van constructies van eigenaren, waar ik werkelijk niets van begrijp. Geen salaris, maar een "lening?" uit het bedrijf waardoor er geen belasting betaald wordt?
Of moet ik dat als "broodje aap" berichten af doen?

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 28 mei 2020 10:31

Als DGA (Directeur Groot Aandeelhouder) ben je verplicht jezelf tenminste het zogenaamde Gebruikelijk loon uit te betalen:

Het gebruikelijk loon moet minimaal het hoogste bedrag zijn van de volgende bedragen:

- 75% van het loon uit de meest vergelijkbare dienstbetrekking
- het loon van de meestverdienende werknemer bij de vennootschap of van de meestverdienende werknemer van een verbonden vennootschap van de werkgever
- ten minste € 46.000.

Wil je hiervan afwijken (in negatieve zin) dan moet je toestemming hebben van de Belastingdienst.

Zal zeker geen broodje aap verhaal zijn hoor, er zijn genoeg administratiekantoren die aan dit soort frauduleuze praktijken meewerken
Courir c'est mourir un peu

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 28 mei 2020 10:37

Jans schreef: 28 mei 2020 09:37 @ synapse, prima als jij je zo opgesteld hebt. Maar ik lees van constructies van eigenaren, waar ik werkelijk niets van begrijp. Geen salaris, maar een "lening?" uit het bedrijf waardoor er geen belasting betaald wordt?
Of moet ik dat als "broodje aap" berichten af doen?
Zo'n lening moet natuurlijk aan het bedrijf terugbetaald worden, met geld waar belasting over betaald is. Met rente. Dat is in België alleszins zo. Dat kan een manier zijn om tijdelijk wat privé geld ter beschikking te hebben, zonder dit op een relatief dure manier aan je bedrijf te moeten onttrekken. Natuurlijk krijg je de klap later, zoals bij elke lening, maar de bedoeling is dat die op dat moment beter op te vangen is.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 28 mei 2020 11:12

Jans schreef: 28 mei 2020 08:50 @Klein_Verzet. Wat ik zo jammer vind is dat je dit aan één politieke partij toeschrijft. Dat er misstanden zijn is echt niet te ontkennen. En waarom die vleeshouwers dan weer in Duitsland gehuisvest zijn en in Nederland werken, begrijp ik niets van. Maar is dit ook niet weer het probleem dat we tientallen jaren geleden ook al hadden? Nederlanders kunnen beter in de bijstand leven dan 's morgens vroeg hun bed uit te gaan.

Edit: Even naar de radio luisteren en het is duidelijk. De eisen in Duitsland zijn veel lager dan in Nederland, bijv. qua huisvesting. Lees: veel goedkoper.
De deskundige zal dat wel hebben gezegd, maar dat is wel wat kort door de bocht. Aan de Nederlandse kant is gewoon gebrek aan geschikte woonruimte. De jeugd kan al niks vinden. De migranten zitten hier nog wel eens in voormalige hotels en horeca panden. (café / feestzaal). Dat is echter veel te weinig voor grote aantallen. Er zijn wel eens plannen voor een "Polen hotel", maar daar staat de buurt dan niet om te juichen. Dus die komt er niet. De vakantieparken zijn nog echt voor toeristen, dus daar kunnen ze ook niet terecht. Als er dan over de grens flats staan, die door krimp vrij zijn komen, is het niet vreemd dat ze daar gebruik van maken. Net zoals het ook een tijd mode was om als Nederlander net over de grens te gaan wonen, maar niet echt te emigreren.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 28 mei 2020 11:41

Klein_Verzet schreef: 27 mei 2020 23:44 Het adagium van modern ondernemerschap is winstmaximalisatie en primaire bevrediging van aandeelhouders.

Heeft niets met de VVD-mentaliteit te maken, tuurlijk joh.

Weltruste.
Bedankt klein_verzet, je hebt me doen glimlachen ;
Je begint met een mooie zin en dan eindigen met tuurlijk joh en welruste (zonder n).

Ik heb uit nieuwsgierigheid wat berichten van je teruggelezen. Jij staat op een totaal andere manier in deze maatschappij dan mij, ik kan het niet goed plaatsen. Het lijkt erop alsof je e.e.a. niet daadwerkelijk ervaart maar voornamelijk copy-paste dingetjes doet.

Dit is uiteraard offtopic, gezien het topic echter dermate breed is geworden kan dit er ook nog wel bij :-).

Ik vind dit overigens een interessant topic, juist omdat er flink afgedwaald word. Goed om een ander z'n mening en ervaringen te lezen en van te leren.

Gebruikersavatar
csgman
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 dec 2008 18:18

Gebruikersavatar csgman 28 mei 2020 12:52

De VVD is sinds kort de grootste partij, dat was vroeger vaak CDA of PVDA. Nederland zou heel anders uitzien als de VVD het alleen voor het zeggen zouden hebben, dus voor een deel heeft Klein_verzet gelijk, een volgende kabinet van VVD/CDA is niet uit te sluiten, aangevuld met D66. Rechtser wordt het niet in NL.

Gesloten