Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2020 12:17

Ach, het land hangt momenteel aan elkaar met klagers. De coronafoben die liefst nog steeds in total lockdown zouden zitten, de mensen die nog steeds roepen dat het een overrated griep is en de mensen die met beleid graag alles sneller zouden willen (waartoe ik ook behoor). Al die bovenstaande wereldproblemen los je niet op, nooit niet.
Wel heel grappig dat hele volksstammen Rutte zo ongeveer persoonlijk aankijken op het huidige beleid. Dan heb je er weinig van begrepen hoe het werkt.

En om dan maar even mijn duit in het klaagzakje te doen: heeft iemand de afgelopen 3 maanden uberhaupt een keer een positief en enthousiast geluid gehoord van de onderwijsvakbonden? Die club is alleen maar aan het vertragen en de hele schoolopening aan het frustreren. Hoop dat het kabinet gewoon naar de experts blijft luisteren, naar de cijfers kijkt en 8 juni de basisscholen 100% laat openen.
Gisteren op "inhaaldinsdag" 10 ziekenhuisopnames gemeld; hoeveel zouden er door DHZ-ongelukken, verkeer en hart- en vaataandoeningen zijn opgenomen?
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5933
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 mei 2020 12:32

Ik wil juist niets in het klaagzakje doen, heb niets te klagen : druk op het werk , prima baan zowel voor mij als mn vrouw. Met de gezondheid hier thuis ook alles goed dus alles oké. Het enige waar ik me zorgen om maak zijn de mensen ( generaties ) die de kosten kunnen gaan betalen.

Alleen daarom vind ik het prima dat Nederland bij de vrekkige 4 hoort die niet klakkeloos geld over de balk willen smijten om andere landen te helpen. Laten we het nu eerst maar eens in ons eigen landje op orde brengen en hopen dat er vele faillissementen bespaard kunnen blijven.

Hoe de cijfers zijn mbt het onderwijs, scholen open of dicht. corona doden en of ziekenhuis opnames zal me een biet zijn. Onze jongste is naar HAVO 5 en zal dit jaar weinig meer op school zijn zo vermoed ik. We hebben nog geen rooster ontvangen hoe de school weken eruit gaan zien.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 27 mei 2020 13:13

rene schreef: 27 mei 2020 12:32 Alleen daarom vind ik het prima dat Nederland bij de vrekkige 4 hoort die niet klakkeloos geld over de balk willen smijten om andere landen te helpen. Laten we het nu eerst maar eens in ons eigen landje op orde brengen en hopen dat er vele faillissementen bespaard kunnen blijven.
Ik weet niet juist hoe het in Nederland zit, maar België (en zeker Vlaanderen) leeft van de uitvoer. Dat wordt moeilijk als er geen (of veel minder) buitenland meer is om naar uit te voeren.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 27 mei 2020 13:25

Wie de rekening (van de uitgaven die de overheid nu doet) uiteindelijk betaalt, is een politieke keuze. Vooralsnog ziet dat er niet rooskleurig uit, want de VVD staat huizenhoog in de peilingen, en we weten allemaal waar die partij de rekening legt: lasten verzwaring en bezuinigingen, waar jan en alleman voor opdraait. Ondertussen tiert de Zuid-As welig van de stropdassen die zorgen dat Multinationals zo min mogelijk belasting betalen.

Airfrance-KLM strijkt miljarden op van de gemeenschap en geeft meneer Smith doodleuk een bonus van €750.000. Bovendien gaat al die staatsteun voornamelijk naar Ierse Leasemaatschappijen en mega rijke Olieraffinaderijen.

Zijn we allemaal achterlijk geworden, of hoe zit dat?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 mei 2020 14:10

Ik wilde er zelf niet over beginnen om niet nog meer olie op he vuur te gooien. Maar ik ben het helemaal met je eens!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 27 mei 2020 14:11

Klein_Verzet schreef: 27 mei 2020 13:25 Wie de rekening (van de uitgaven die de overheid nu doet) uiteindelijk betaalt, is een politieke keuze. Vooralsnog ziet dat er niet rooskleurig uit, want de VVD staat huizenhoog in de peilingen, en we weten allemaal waar die partij de rekening legt: lasten verzwaring en bezuinigingen, waar jan en alleman voor opdraait. Ondertussen tiert de Zuid-As welig van de stropdassen die zorgen dat Multinationals zo min mogelijk belasting betalen.

Airfrance-KLM strijkt miljarden op van de gemeenschap en geeft meneer Smith doodleuk een bonus van €750.000. Bovendien gaat al die staatsteun voornamelijk naar Ierse Leasemaatschappijen en mega rijke Olieraffinaderijen.

Zijn we allemaal achterlijk geworden, of hoe zit dat?
Nee hoor, ik stem echter al wel jaren VVD. Zal het nu ook weer doen, oa bij gebrek aan een fatsoenlijk rechts alternatief. Ik heb helemaal niets met populisten en met het linkse (te) sociale gebeuren. Gelukkig leven we in een democratie... ieder zn keuze.

Die grote bedrijven incl u2 enz die zo min mogelijk belasting betalen vind ik ook niet prettig... de bonus van die klm meneer is idd ook niet leuk, maar wel volgens afspraak.

Godzijdank hebben we de afgelopen jaren enigzins een buffer opgebouwd en zitten er in ieder geval niet teveel van die emotie roepers aan het roer momenteel.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 27 mei 2020 14:25

Ik ben het daar ook mee eens, maar, een ding is mij wel opgevallen. De laatste 15 jaar wordt er bezuinigd bezuinigd bezuinigd, vooral op zaken die de kleine man raken. Dat stond, en staat, mij erg tegen (omdat er wel een steeds selectere groepje erg rijken komt). Ik heb geen probleem met het feit dat sommigen rijk worden, Maar wel wanneer dat is ten koste van de kleine man. Dat zou in een welvarende samenleving niet door de staat Als beleid gevoerd moeten worden.

Maaar, en dat is de maar, klaarblijkelijk was dat toch ook echt om de staatsschuld klein te houden, en is er dus nu, nu overal wat ruimte is omdat we door/uit deze crisis moeten nu wél weer ruimte om de kleine man ook te steunen.

Althans, ik hoop dat dat gebeurt. Zelf Heb ik dat gelukkig niet nodig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 27 mei 2020 14:48

Klein_Verzet schreef: 27 mei 2020 13:25 Wie de rekening (van de uitgaven die de overheid nu doet) uiteindelijk betaalt, is een politieke keuze. Vooralsnog ziet dat er niet rooskleurig uit, want de VVD staat huizenhoog in de peilingen, en we weten allemaal waar die partij de rekening legt: lasten verzwaring en bezuinigingen, waar jan en alleman voor opdraait. Ondertussen tiert de Zuid-As welig van de stropdassen die zorgen dat Multinationals zo min mogelijk belasting betalen.

Airfrance-KLM strijkt miljarden op van de gemeenschap en geeft meneer Smith doodleuk een bonus van €750.000. Bovendien gaat al die staatsteun voornamelijk naar Ierse Leasemaatschappijen en mega rijke Olieraffinaderijen.

Zijn we allemaal achterlijk geworden, of hoe zit dat?
Ah ja, en als we onze stem aan de rooien geven, dan gaat al het geld naar het andere uiterste en dan blijft de gewone werkende man/vrouw er nog steeds voor opdraaien.

Wat dat betreft lood om oud ijzer
(al denk ik dat ons huidige kabinet beter met het kasboekje kan omgaan dan dat de linkse Sinterklazen dat kunnen...)

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 27 mei 2020 14:57

Er zijn idd een aantal superrijken op deze aardbol. Sommigen verrijken zich nog verder, want geld maakt geld. Anderen doen er een aantal leuke/duurzame projecten mee... wat mij betreft liever superrijken en enigzins de wereld populatie in het gareel dan dat we het allemaal op deze aarde te goed hebben en ons niet realiseren dat de aarde zn grenzen heeft en daardoor ook de populatie.

Persoonlijk word ik blij dat er tegenwoordig meer en meer gekeken word naar vrijheid/vrije-tijd/gezondheid als geluksfactor dan naar dikke auto's/huizen/geld/macht.

Ik ben ergens ook wel blij met deze corona crisis, uiteraard medeleven met de getroffenen, maar een reset is soms noodzakelijk om het grotere geheel te zien.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mei 2020 15:31

daniel1975 schreef: 27 mei 2020 12:17

En om dan maar even mijn duit in het klaagzakje te doen: heeft iemand de afgelopen 3 maanden uberhaupt een keer een positief en enthousiast geluid gehoord van de onderwijsvakbonden? Die club is alleen maar aan het vertragen en de hele schoolopening aan het frustreren. Hoop dat het kabinet gewoon naar de experts blijft luisteren, naar de cijfers kijkt en 8 juni de basisscholen 100% laat openen.
Gisteren op "inhaaldinsdag" 10 ziekenhuisopnames gemeld; hoeveel zouden er door DHZ-ongelukken, verkeer en hart- en vaataandoeningen zijn opgenomen?
Vakbonden zijn er om te wijzen op wat mis gaat of kan gaan, niet om complimenten uit te delen.

Het is zeker niet het enige geluid dat in het onderwijs te horen is.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2020 15:44

@ernie: dat weet ik, alleen zou het fijn zijn als er ook eens een positief geluid te horen zou zijn. Ondanks dat ik heel goed beter weet, komt het nu over alsof er niets deugt en ze niet de moeite willen doen om er iets van te maken.
Overigens is dat een deel van mijn totale aversie tegen het gedrag van de meeste vakbonden. Veelal rupsjes nooitgenoeg.
Nee hoor, ik stem echter al wel jaren VVD. Zal het nu ook weer doen, oa bij gebrek aan een fatsoenlijk rechts alternatief. Ik heb helemaal niets met populisten en met het linkse (te) sociale gebeuren.
Idem voor mij; een goed alternatief is er niet, niet stemmen is geen optie (koester dat grondrecht!) en links stemmen al helemaal niet.
En als je nu de peilingen ziet zijn er nu heel veel mensen in NL die er zo over denken. Een peiling zegt niet alles, maar is wel een goede indicator. En blijkbaar zijn veel mensen toch wel blij met dat goed onderhouden huishoudboekje.

Die bonus voor Smith is aan de buitenkant natuurlijk zot, maar aan de andere kant ook niet. Deze gaat over 2019 en is volledig rechtmatig. Mijn 2019 bonus is ook nog niet uitbetaald, maar ik hoop en ga er vanuit dat dat later dit jaar alsnog gaat gebeuren. Enige grote verschil is dat mijn werkgever geen staatsteun nodig heeft.
Voor de publieke opinie zou het handig zijn geweest van Smith om deze vrijwillig te halveren oid, lijkt mij dat die man dat wel een jaartje kan missen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mei 2020 15:49

Wat mij betreft moet dat positieve geluid van de school zelf komen. Zij zijn jouw contact met het onderwijs.
RKN schreef: 27 mei 2020 14:48

Ah ja, en als we onze stem aan de rooien geven, dan gaat al het geld naar het andere uiterste en dan blijft de gewone werkende man/vrouw er nog steeds voor opdraaien.

Wat dat betreft lood om oud ijzer
(al denk ik dat ons huidige kabinet beter met het kasboekje kan omgaan dan dat de linkse Sinterklazen dat kunnen...)
"De rooien" hebben ervoor gezorgd dat de welvaart in Nederland zo goed verdeeld is geraakt dat de meerderheid meent rechts te moeten stemmen en vervolgens gaat klagen dat de middeninkomens zo hard gepakt worden...
Mede daardoor heeft links zijn eigen graf gegraven. Tel daarbij op dat de PvdA zich een aantal kabinetten als kop van Jut heeft laten gebruiken om er een aantal onpopulaire maatregelen door te krijgen.

Ik stem niet op rechts, niet links, niet op religieuzen, niet op single-issue partijen en niet op populisten. Ik kan dus beter gaan fietsen dan gaan stemmen.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten