Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 mei 2020 15:33

@NicoNB Gelukkig is het nog niet eens peer-reviewed. Hoeveel van dit soort schrijfsel zullen er de komende tijd nog langs komen? Ga iets de wereld in brengen als er al door vakgenoten naar gekeken is.

@Enzzo, ik ben best een beetje een aanhanger van Prof. Voss, maar ik hoop dat je ook gelezen hebt dat er nogal vaak "kan" "zou kunnen" "misschien" "denken" etc. staat in dit interview.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2020 15:38

Dat hele verhaal over die 20m was volledig uit het verband getrokken door de media. Ging enkel over de tijd die een druppeltje nodig had om op de grond te komen. Niet over besmetting, zie slot alinea:
"But so far there are no published studies of the spread of the novel coronavirus from one person to another in outdoor settings. One recent study of 318 outbreaks of three or more Covid-19 patients found all but one transmission occurred indoors—but as with many studies being conducted right now, that report was published as a pre-print in MedRxiv by a team of researchers at Hong Kong University and Southeast University in Nanjing, China, which means it has not yet been peer-reviewed."

Enige buitenbesmettingen waren tijdens grote evenementen met veel schreeuwende/joelende/zingende mensen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 mei 2020 15:51

Jans schreef: 25 mei 2020 15:33 @Enzzo, ik ben best een beetje een aanhanger van Prof. Voss, maar ik hoop dat je ook gelezen hebt dat er nogal vaak "kan" "zou kunnen" "misschien" "denken" etc. staat in dit interview.
Ja maar dat is nu juist precies het grote punt!! Er is een mogelijkheid en die mogelijkheid moet men dus niet negeren door te roepen dat de kans op besmetting buiten nihil is.

Bij onderzoek naar Nertsen op het Erasmus MC is aangetoond dat de dieren onderling besmetting over kunnen brengen op 10 cm afstand van elkaar (non peer review onderzoek waar nog vervolgonderzoek op loopt)

Er is dus geen zekerheid en daarom is het mijns inziens te risicovol om maar te roepen dat besmettingen in de buitenlucht vrijwel onmogelijk zijn. Het gaat me daarbij niet om het eventuele percentage risico maar vooral om het feit dat mensen zich ook gaan gedragen alsof je buiten geen risico loopt.
Je ziet nu al dat de regels overal een beetje aan het "verrommelen" zijn. Boodschappen doen hier bij ons is bijna onmogelijk zonder dat er mensen dicht bij je komen.

Als iedereen straks weer nog massaler buiten komt en sociale contacten maakt dan is het juist van essentieel belang dat men zich bewust blijft van alle regels en dus niet gevoed wordt door verkeerd geïnterpreteerde berichten over de besmettelijkheid graad buitenshuis!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 mei 2020 16:07

Mannen en Jans ;-) ik haak af in dit draadje, mn standpunt is ondertussen wel duidelijk dacht ik zo.
Sommige willen gewoon beren zien, blijkbaar heeft Nederland niet voor niets ruim 400.000 mensen bij de huisartsen lopen met een angststoornis. Ik dank god ( als agnost ) dat ik niet een van hen ben.
Love you all

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 mei 2020 16:30

Mao, voor mij zijn er twee regels, je hebt je gewoon te houden aan de regels die gesteld zijn, of je ze leuk vindt of niet en de andere is, gebruik je eigen gezonde verstand. Als de restaurants hier volgende week open zouden gaan, dan gaan we, maar wel buiten zitten.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 mei 2020 18:27

Over de invloed van covid-19 op jonge kinderen. Deze onderzoeken zullen de komende maanden nog wel verder uitgediept worden verwacht ik. Het maakt in elk geval wel duidelijk dat het echt een heel akelig virus is wat mogelijk veel meer schade aanricht dan nu bekend is:

https://nos.nl/l/2335032
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 25 mei 2020 19:42

mao schreef: 25 mei 2020 16:07 Mannen en Jans ;-) ik haak af in dit draadje, mn standpunt is ondertussen wel duidelijk dacht ik zo.
Sommige willen gewoon beren zien, blijkbaar heeft Nederland niet voor niets ruim 400.000 mensen bij de huisartsen lopen met een angststoornis. Ik dank god ( als agnost ) dat ik niet een van hen ben.
Love you all
+1

Voor mij geldt hetzelfde. Ik kan niks met dat angstige gedoe, alsof achter iedere boom gevaar loert. Ik ga verder met leven, ik gun jullie allemaal hetzelfde. :)

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 25 mei 2020 22:35

Dramaqueens

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 26 mei 2020 00:57

SiO2 schreef: 25 mei 2020 19:42
mao schreef: 25 mei 2020 16:07 Mannen en Jans ;-) ik haak af in dit draadje, mn standpunt is ondertussen wel duidelijk dacht ik zo.
Sommige willen gewoon beren zien, blijkbaar heeft Nederland niet voor niets ruim 400.000 mensen bij de huisartsen lopen met een angststoornis. Ik dank god ( als agnost ) dat ik niet een van hen ben.
Love you all
+1

Voor mij geldt hetzelfde. Ik kan niks met dat angstige gedoe, alsof achter iedere boom gevaar loert. Ik ga verder met leven, ik gun jullie allemaal hetzelfde. :)
Eerder in ditzelfde topic....

SiO2 schreef: 20 mei 2020 13:37
afrit13 schreef: 20 mei 2020 13:36 Gooi maar dicht....
Dat is altijd de gemakkelijkste oplossing, niet in discussie gaan met andersdenkenden.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 mei 2020 09:38

Jans schreef: ....Die vluchtelingenkinderen zijn trouwens vaak niet ouderloos, maar zonder ouders aangekomen. Dat is iets anders.
Correctie: het gaat om 500 weeskinderen. Ouderloos dus
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2020 09:43

Die schrijnende gevallen zouden wat mij betreft altijd voorrang moeten krijgen.
Less is bore

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 mei 2020 09:50

Enzzo schreef: 26 mei 2020 09:38
Jans schreef: ....Die vluchtelingenkinderen zijn trouwens vaak niet ouderloos, maar zonder ouders aangekomen. Dat is iets anders.
Correctie: het gaat om 500 weeskinderen. Ouderloos dus
Kun je mij vertellen hoe 5000 weeskinderen zelfstandig op een Grieks eiland zijn aangekomen?

De volwassen mannen betalen dik geld om door mensensmokkelaars naar deze eiland gebracht te worden. Of betalen dik geld om bij een NGO schip afgeleverd te worden.

Ik ben erg benieuwd naar die info die jij hebt over de herkomst een leeftijd van de weeskinderen. Welke bronnen melden dit, wat zijn de belangen van deze bronnen etc etc. Zijn dit wel weeskinderen, hebben zij de leeftijd van een kind of blijken het straks toch weer volwassenen te zijn die gelogen hebben over hun leeftijd?

Ik krijg deze informatie niet gevonden dus help me out.

Gesloten