Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 20 mei 2020 08:26

Deels kan ik me hier wel bij aansluiten. Het mooie is dat elk land in deze periode zijn/haar eigen keuzes maakt. Als het voorbij is kan er onder de streep bekeken worden welke aanpak nog het beste is gebleken. Tussen de extreme aanpak van Zweden (waar je ook je vraagtekens bij kan zetten) en letterlijk alles op slot gooien zitten aardig wat nuances en hoe moeilijk ook, het blijft altijd een gok/keuze hoe iets uit gaat pakken (een "beste" oplossing bestaat in ieder geval niet).

Persoonlijk denk ik dat dit misschien een lastige tijd is maar dat het nog een stukje moeilijker wordt als het "normale" leven weer op gang komt. Doorgaan op de oude voet en verwachten dat de verzorgingsstaat (wat daar nog van over was) intact blijft is ijdele hoop, ergens zullen keuzes gemaakt moeten worden.
De rijken gaan betalen is zeker voor Nederland een veel te makkelijke oplossing en de visie dat alles tot het bittere eind in leven moet worden gehouden aangevuld met allerlie andere uitgangsputen aardig klinkt maar wellicht onbetaalbaar zal blijken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mei 2020 09:49

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om er tegenin te gaan. De politiek doet toch maar wat ze willen momenteel. Rutte vertelde gisteren wel dat geen enkele maatregel in beton is gegoten en dat ze open staan voor dialoog, maar tot op heden is daar niet veel van terug te zien. Ik kan zo snel geen enkele maatregel verzinnen die versneld is opgeheven.
Zie ook het strandbedjes verhaal; nu er in scheveningen wat heibel over is worden gemeentes waar het wel mocht weer op de vingers getikt.

En de rijken betalen; leuke populistische mening,maar in praktijk wordt het geld altijd gehaald bij de middeninkomens.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 mei 2020 10:58

daniel1975 schreef: 20 mei 2020 09:49 De politiek doet toch maar wat ze willen momenteel. Rutte vertelde gisteren wel dat geen enkele maatregel in beton is gegoten en dat ze open staan voor dialoog, maar tot op heden is daar niet veel van terug te zien. Ik kan zo snel geen enkele maatregel verzinnen die versneld is opgeheven.
Over populistisch gesproken.....

Denk dat de politiek doet waar men voor is aangesteld. Leiding geven aan dit land. Dat het niet is zoals jij (en anderen hier) dat graag zien is een tweede. Het lijkt alsof je stelt dat de politiek alleen kan laten zien goed te functioneren door versneld maatregelen op te heffen. Volgens mij is gisteren uitgelegd hoe men daar naar kijkt en waarom men het doet zoals men het doet. Je mag van mij best nog wel een tijdje schoorvoetend blijven klagen maar het heeft zo weinig effect.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 781
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 20 mei 2020 11:00

Naast de constatering dat er best wel wat fietsers zijn die verder dan hun stuurlint kijken, blijkt toch dat er van enig historisch besef heel weinig sprake is. Deze disinformanten zullen met de mond vol tanden staan na het lezen van de volgende feitelijke geschiedschrijving uit 1953 in de de o zo vrij-gevochten semi-liberale samenleving van de U$A toen het hoogste belastingtarief 92% was.

Zoals ik al zei, U maakt zelf de keuze wie er achter het "dashboard" mag zitten; elke vier jaar opnieuw !

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 20 mei 2020 11:17

Tja, dan moet je niet neer geschoten worden..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mei 2020 11:25

Joseba schreef: 20 mei 2020 10:58 Over populistisch gesproken.....

Denk dat de politiek doet waar men voor is aangesteld. Leiding geven aan dit land. Dat het niet is zoals jij (en anderen hier) dat graag zien is een tweede. Het lijkt alsof je stelt dat de politiek alleen kan laten zien goed te functioneren door versneld maatregelen op te heffen. Volgens mij is gisteren uitgelegd hoe men daar naar kijkt en waarom men het doet zoals men het doet.
Het probleem is A. zeggen dat je de dialoog aan gaat en niets in beton is gegoten om vervolgens B. niks te doen.
Zeg dan ook dat eerste niet.

Stonden gisteren 4 (!!!!) BOA's bij het schoolplein te controleren. Dat terwijl er maandag net een mail naar alle ouders was verzonden dat ze zo blij waren dat er zelfs geen uitzonderingen waren geweest en alle ouders zich zo goed aan de regels hadden gehouden.
Vind je het dan gek dat ik helemaal klaar ben met dit dictatoriale gedrag? 1 ter observatie was ook genoeg geweest, of een duo.
Ik zie ze nu vaker dan afgelopen winter toen er veel gezeik was met nederlandse & noordafrikaanse capuchonnetjes.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8360
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 mei 2020 11:52

Misschien een ander land uitzoeken? Volgens mij is het nergens goed. Je moet af en toe beslissingen nemen. En dat is nu best vaak.

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 20 mei 2020 11:55

Verschild ook per gemeente ik vind ze(de boa's) in mijn gemeente niet zo streng.

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 20 mei 2020 11:57

Verschild ook per gemeente, ik vind ze(de boa's) in mijn gemeente niet zo streng.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 20 mei 2020 12:00

Ik heb nog nooit een BOA gezien bij ons in de gemeente. Zal wellicht te maken hebben met het feit dat ik in een plattelandsgemeente in Friesland woon. Wat dat betreft heb je in dichtbevolkte gebieden ook meer last van de regeltjes, ben sowieso blij dat ik op het platteland woon maar nu dubbel blij.

Overigens zijn die lui (BOA's) ook niet te benijden, regels zijn onduidelijk en lijken te verschillen per regio. En iedereen vind je irritant.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 20 mei 2020 12:36

SiO2 schreef: 19 mei 2020 20:50 ........... nazimaatregel is van tafel, namelijk het verbod om meer dan drie mensen thuis te ontvangen......
@ moderatoren; maatregelen genomen door ons democratisch gekozen kabinet bestempelen als nazimaatregelen vinden we hier op het forum acceptabel????

Ik weet niet of ik de enige ben, en wil ook zeker niet de moraalridder uithangen, maar dit soort uitlatingen vind ik ver beneden peil en onacceptabel.
Net als vergelijkingen met Noord Korea termen als bruinhemden etc.
Ik zou zeggen, pak je verantwoordelijkheid. Er zijn andere manieren om je ongenoegen duidelijk te maken.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 20 mei 2020 12:49

uninvitedguest schreef: 20 mei 2020 12:36
SiO2 schreef: 19 mei 2020 20:50 ........... nazimaatregel is van tafel, namelijk het verbod om meer dan drie mensen thuis te ontvangen......
@ moderatoren; maatregelen genomen door ons democratisch gekozen kabinet bestempelen als nazimaatregelen vinden we hier op het forum acceptabel????

Ik weet niet of ik de enige ben, en wil ook zeker niet de moraalridder uithangen, maar dit soort uitlatingen vind ik ver beneden peil en onacceptabel.
Net als vergelijkingen met Noord Korea termen als bruinhemden etc.
Ik zou zeggen, pak je verantwoordelijkheid. Er zijn andere manieren om je ongenoegen duidelijk te maken.
Het kabinet is niet democratisch gekozen, dat geldt alleen voor het parlement. Die zitten helaas al twee maanden te slapen, maar dat terzijde.

Als maatregelen ongrondwettelijk zijn heb ik daar een duidelijke mening over. En zeker als die ongrondwettelijke maatregelen genomen worden zonder dat er stevig wetenschappelijk bewijs ligt dat ze zinvol zijn.

Gesloten