Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 11 mei 2020 11:49

@vermeulen Prima stuk geschreven.

@walter Hier mag je eigenlijk niet met de bus reizen (zonder noodzaak) en die moet ik wel gebruiken om terug te komen van de fietsdealer.(Hij moet eens goed worden nagekeken bij de crank.).
Ik heb geen auto vandaar. Ik kijk het zo ook al een week of 8 even aan ,hoe het nu komt met de Corona maatregelen en de ontwikkeling.
Ik heb gelukkig nog een tweede goede fiets die ik gebruik.
De bussen zitten hier echt voor het grootste deel de gehele dag helemaal leeg en de chauffeur zit afgezonderd.

Per 1 juni mag je weer met de bus maar dan moet je een mondkapje op.

Ik denk niet dat ze het "erg vinden"dat ik even achterin de bus ga zitten, want als alles weer open gaat en de scholen met pubers en iedereen gaat weer aan het werk,dan zitten de bussen ook veel voller.Het is nu juist mooi rustig.Zeker in het midden van de dag.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 11 mei 2020 12:46

Wat Nostradamus niet kon weten.

De puntschoen trekt een sleepnet vol onschuld naar Grote Broer.

De mammoettanker drijft bij kroon A. Koers De stip aan de horizon waar bomen tot in de hemel zouden blijven groeien, raakt uit zicht. Non credo tuti. Stilstand als optimum om koers te wijzigen naar: schoonoord.

De pantalon zit ruim genoeg als delen vermenigvuldigen blijkt, met diepe zakken loopt niemand in z'n blote reet.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 mei 2020 12:48

Nouja dan toch maar iets positiefs. Ik (wij als ouders) hadden al een hele goede band met onze kinderen, zoon van 11 en 2 dochters van 14 en 16. Maar die is nog veel hechter geworden. En dat doet mij ook erg goed.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 11 mei 2020 12:51

Klein_Verzet schreef: 11 mei 2020 12:46 Wat Nostradamus niet kon weten.

De puntschoen trekt een sleepnet vol onschuld naar Grote Broer.

De mammoettanker drijft bij kroon A. Koers De stip aan de horizon waar bomen tot in de hemel zouden blijven groeien, raakt uit zicht. Non credo tuti. Stilstand als optimum om koers te wijzigen naar: schoonoord.

De pantalon zit ruim genoeg als delen vermenigvuldigen blijkt, met diepe zakken loopt niemand in z'n blote reet.
Het schijnt dat, sinds de coronacrisis is uitgebroken, mensen steeds eerder op de dag beginnen met drinken. :lol:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 mei 2020 13:35

RVV schreef: 11 mei 2020 12:48 Nouja dan toch maar iets positiefs. Ik (wij als ouders) hadden al een hele goede band met onze kinderen, zoon van 11 en 2 dochters van 14 en 16. Maar die is nog veel hechter geworden. En dat doet mij ook erg goed.
Dat hebben wij hier thuis ook. Best gezellig (8 en 11).
Hoop reistijd scheelt het.
Veel meer keuze wanneer ik ga fietsen bv.

Ik ben altijd al een beetje allergisch voor hutje mutje dus die 1,5 meter mogen we best in stand houden op een terras bv. Reden dat ik weinig naar Horeca ga is toch ook dat als je je stoel naar achter schuift je tegen die van de achterbuurman zit.
Polonaise zijn we ook vanaf, ook wel lekker toch?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 11 mei 2020 13:52

codex schreef: 11 mei 2020 11:49 Per 1 juni mag je weer met de bus maar dan moet je een mondkapje op.
Alle pontjes hier in de buurt zijn ook OV, moet ik straks met een mondkapje in mijn achterzak vertrekken voor het geval dat ik wil overvaren?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2020 14:11

Ja, kapje in je achterzak frommelen is zeer effectief!!

(Om met de pont te kunnen, niet tav corona)
Less is bore

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 566
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 11 mei 2020 14:23

Ik ga ook altijd met de pont en ben eigenlijk van plan om mn buff voor te doen.
Ga er vanuit dat dat genoeg is.

Gebruikersavatar
csgman
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 dec 2008 18:18

Gebruikersavatar csgman 11 mei 2020 14:25

Ik werk sinds week10 (1 Maart) thuis, mijn werkgever is Duits (Moers net over de Grens) , we werden direct na carnaval verteld dat we thuis moesten werken. Veel eerder dus dan in NL - dat was eigenlijk ook zo bij veel van mijn Klanten in Duitsland. Ergens weten ze wel hoe ze moeten omgaan met dit soort zaken - is ook te zien aan het aantal doden, nauwelijks meer dan in NL, wat bizar is.

Morgen ga ik voor het eerst naar kantoor, heb speciaal een 'Berufspendler' verklaring gekregen indien men aan de grens moeilijk doet... ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 mei 2020 14:27

Ach mannen, als je ziet hoeveel er in Frankrijk rondlopen met een kapje, met de neus erboven, met veel ruimte aan de zijkant. Soms zie je ze tien keer dat ding weer recht zetten. Afstand houden, ja dat is wel een dingetje. De meesten dus niet. Ik heb zo'n kapje van de gemeente, zo eentje die je 30 keer kunt wassen (plaatselijke huisvlijt). Gewoon niet te moeilijk doen, kapje in je achterzak of fietstasje en even om doen. Woensdag naar de kapper doe ik het kindermodelletje voor. Die past me beter.
Toen ik er eentje aan wilde schaffen bij de apotheek waren ze op. Dus mijn vraag, hoe dan naar de kapper. Antwoord: "Sjaaltje om" Alsof je zo je haar kunt laten knippen.
Toch denk ik dat bij goed gebruik ze in het OV wel zin hebben.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 11 mei 2020 14:58

Maar goed, wellicht dat het dragen van mondkapjes mensen ook helpt om niet helemaal terug te vallen in oude patronen, doordat ze er continu aan herinnerd worden dat er iets aan de hand is. Misschien ook net de druppel om toch maar de fiets te pakken.

Wij zouden vandaag ook weer op 30% bezetting aan de slag mogen, maar op het laatste moment is dat toch afgeblazen, omdat ze bang waren dat het OV richting het werk te druk zou worden.

De relatie tussen mij en onze katten is ook een stuk hechter geworden door twee maanden thuiswerken.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 11 mei 2020 15:52

- deze categorie is gewoon vatbaar voor infectie,met uitzondering van kinderen, die minder vatbaar, maar niet immuun, blijken te zijn. Maar met beperkte IC-opnames en overlijdens.
-Het vrijlaten van deze groep mensen zou wel degelijk een tweede infectiegolf veroorzaken.

Ze willen toch groeps-immuniteit? zo lang deze er niet is blijft de virus steeds terug komen...
Dat is dan de ideale groep om het op te lopen, die hebben er de minste of geen last van.
Al zou er een tweede golfkomen onder deze groep komen dan heeft dit geen of in het uiterste geval een kleine belasting op de IC.


-Mensen in de kwetsbaarste categorie zijn vaak afhankelijk van verpleeghuiszorg, mantelzorg, een schoonmaker etc. Dit zijn voornamelijk mensen in de 50- categorie.

Daar is het dus hopeloos fout gegaan, die hadden geen beschermde kleding ( wat er was moest naar de ziekenhuizen )
Als je er voor zorgt dat deze groep verzorgers beschermende middelen gebruikt zijn de kwetsbare ook beschermd.

-Mensen in de 50- categorie met onderliggende aandoeningen moeten ook boodschappen doen.

Die moeten dus uitkijken ( 1,5m enz. enz.) of de boodschappen laten doen of laten bezorgen.
Als zij zich aan de nu geldende regels houden moet dat geen probleem opgeven, dat moeten ze nu ook doen.


We hebben in de eerste golf bijvoorbeeld al gezien dat het in verpleeghuizen enorm hard toeslaat.
Het vrijlaten van de 50- categorie vormt alsnog een groot gevaar, als het niet gekoppeld wordt aan een hermetische afzondering van de 50+ (en 50- met risicofactoren) en de 50- categorie. Hoe zou je dat voor elkaar willen krijgen?

Zoals boven vermeld, wie ziek zwak of misselijk is moet zichzelf goed afzonderen/beschermen ( moeten ze nu ook )
50- die gezond is moet voor een zo snel mogelijk groeps-immuniteit zorgen.
Uiteindelijk gaat die groep het toch oplopen.

Gesloten