Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 mei 2020 15:29

@wasbeer, ik begrijp echt niet wat een hypotheek met corona te maken heeft. Gemis van mij?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 mei 2020 15:41

Jans schreef: 10 mei 2020 15:29 @wasbeer, ik begrijp echt niet wat een hypotheek met corona te maken heeft. Gemis van mij?
Als je dat niet snapt, snap ik dat je vind dat veel mensen zich te druk maken. Fijn dat het voor jouw geen ding is!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mei 2020 15:48

wasbeer2006 schreef: 10 mei 2020 15:12 Ik heb er totaal geen probleem mee om fors meer belasting te gaan betalen om de mensen die getroffen zijn te helpen. (misschien ben ik het zelfs straks wel). Als we ze maar echt helpen.
Ik zou het zo vrijwillig doen, maar met een gezin in contact komen die het echt moeilijk heeft lukt me gewoon niet. dan ga ik het 1 op 1 regelen, geen tussenkomst van allerlei instanties.

Waar ik wel problemen mee heb is het helpen van sommige bedrijven. Moeilijk om specifiek namen te noemen. De KLM komt voorbij, maar kan ik echt niet overzien wat er gebeurt als die omvallen, die info heb ik niet.

En laten we ook vooral het geld bij de bedrijven halen. Bedrijven die eind 2019 miljoenen betaalde aan dividenten en na twee weken corona om hulp vroegen. Leen het en geef het niet!

En laat de overheid er voor zorgen dat mensen hun achterhaalde hypotheken net als 8 jaar geleden om kunnen zetten naar een normale gezonde hypotheek.
Eens als ik rechtstreeks ECHT getroffen gezinnen kan ondersteunen.
Alleen is dat een illusie, gaat altijd via de overheidsvangnetten met bijbehorende steuntrekprofessionals. En dat wil ik niet. Ik heb werk genoeg voor ze op ons bedrijf.

Wat is er mis met de hypotheken op dit moment? De mensen die nu ineens zonder werk zitten hebben een probleem, maar verder alle werkenden die nu met een slechte hypotheek zitten hebben toch met hun volle verstand een krabbel gezet?
Je had echt niet perse je max hypotheek voor de volle 100% te hoeven vullen om maar een mooi hoekhuis te kunnen kopen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 mei 2020 16:18

Gastheerg schreef: 10 mei 2020 15:41
Jans schreef: 10 mei 2020 15:29 @wasbeer, ik begrijp echt niet wat een hypotheek met corona te maken heeft. Gemis van mij?
Als je dat niet snapt, snap ik dat je vind dat veel mensen zich te druk maken. Fijn dat het voor jouw geen ding is!
Dan zou ik best uitleg willen. Als het gaat over mensen waarvan het huis onder water stond.....

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 mei 2020 17:07

+1 voor Wasbeer.
Helemaal in het begin waren de maatregelen voor het niet volstromen van de IC, alles om opname onder de < 1200 te houden.
Nu mág blijkbaar niemand meer besmet raken, wat natuurlijk niet gaat geburen.
Zolang niet iedereen een keer besmet is geweest, zal er een 2 of 3 of 4 “golf(je)” komen.
Belangrijker is of je immuun bent na de eerste keer... in hoeverre dat kan bij en/deze virus.
Als dat niet zo is hebben we echt een probleem.
Daar hoor ik niets van bij onze almachtige virulogen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5947
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 10 mei 2020 17:14

daniel1975 schreef: 10 mei 2020 15:48
wasbeer2006 schreef: 10 mei 2020 15:12 Ik heb er totaal geen probleem mee om fors meer belasting te gaan betalen om de mensen die getroffen zijn te helpen. (misschien ben ik het zelfs straks wel). Als we ze maar echt helpen.
Ik zou het zo vrijwillig doen, maar met een gezin in contact komen die het echt moeilijk heeft lukt me gewoon niet. dan ga ik het 1 op 1 regelen, geen tussenkomst van allerlei instanties.
En laat de overheid er voor zorgen dat mensen hun achterhaalde hypotheken net als 8 jaar geleden om kunnen zetten naar een normale gezonde hypotheek.
Eens als ik rechtstreeks ECHT getroffen gezinnen kan ondersteunen.
Alleen is dat een illusie, gaat altijd via de overheidsvangnetten met bijbehorende steuntrekprofessionals. En dat wil ik niet. Ik heb werk genoeg voor ze op ons bedrijf.

Wat is er mis met de hypotheken op dit moment? De mensen die nu ineens zonder werk zitten hebben een probleem, maar verder alle werkenden die nu met een slechte hypotheek zitten hebben toch met hun volle verstand een krabbel gezet?
Je had echt niet perse je max hypotheek voor de volle 100% te hoeven vullen om maar een mooi hoekhuis te kunnen kopen.
@Wasbeer2006 : Ik denk dat ik René Froger ga helpen ( Hij heeft nu geen werk , staat achteraan in de rij als het gaat om steun) . Heeft een vrouw die nu ook werkeloos thuis zit omdat er geen TV werk is.. Hij/zij kan geen appels plukken bij de boer o.i.d.

@Daniël : +1 , maar is dat niet waar onze economie een beetje op draait. We willen zo veel ( Duur huis , dure auto, veel vakantie ), beide volledig werken om maar in de kosten te kunnen voorzien. En nu het misschien voor een van de twee tegenzit en er een baanverlies dreigt zien we de ellende op ons af komen. ( ik gelukkig persoonlijk niet )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16236
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 mei 2020 17:22

daniel1975 schreef: 10 mei 2020 15:48

Eens als ik rechtstreeks ECHT getroffen gezinnen kan ondersteunen.
Alleen is dat een illusie, gaat altijd via de overheidsvangnetten met bijbehorende steuntrekprofessionals. En dat wil ik niet. Ik heb werk genoeg voor ze op ons bedrijf.
Het klinkt heel nobel naar neem maar van mij aan dat er veel meer geprofiteerd gaat worden als mensen die het wat breder hebben de verantwoordelijkheid krijgen over de minder bedeelden.
Dat kan echt beter collectief geregeld worden.


Als je je baan verliest maakt het niet zoveel uit of die hypotheek nu voor 100% of voor 80% van het maximale is. In de WW is er meestal nog wel een mouw aan te passen. Wordt het bijstand, dan moet je toch gaan verkopen, waarschijnlijk met verlies. Dan kom je in de schuldsanering en loont werken niet meer.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 10 mei 2020 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 mei 2020 17:24

@MAO
Waar lees jij dat er niemand meer besmet mag raken?

Onderzoekje over immuniteit opzetten is niet zo moeilijk, maar hoe ethisch verantwoord het is?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mei 2020 18:18

@rene meer meer meer; het zal allemaal wel, maar ik doe er niet aan mee. Wij hadden ook een dikke twee-onder-een kap kunnen hebben, en/of een Mini Clubman Cooper als 2e auto ipv een 6 jr oude Mazda 2.
Wij zitten prima waar we nu zitten en kunnen het wegvallen van 1 inkomen nog wel opvangen als dat zou gebeuren.
Benieuwd hoeveel +€375.000 eigenaren zich helemaal tot de nek er in hebben gestoken. Prima, eigen keuze, maar dan nu ook niet om centjes vragen bij de mensen die hun zaakjes wel geregeld hebben. En de overheid moet daar ook met zijn tengels vanaf blijven, ik wens niet gestraft te worden voor behoudend boekhouden.

@ernie: ik weet dat het niet realistisch is om het individueel te doen. Gaat mij om het principe van het niet belonen van de profiteurs.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16236
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 mei 2020 18:56

375.000€ is met de huidige rentestand nu ook weer niet zo gek. Ik ken er genoeg met een hogere maandlast die in een huis van minder dan 250.000€ wonen.
Campagnolo Ultra Dork

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 10 mei 2020 19:25

Wat een treurig topic is dit.......en dat op een fietsforum. Vrijdag en Zaterdag het waren 2 fantastische fietsdagen, van genoten vrijdag 210 kilometer en gisteren 125 kilometer. Meer heeft een mens niet nodig en de natuur is prachtig op dit moment.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 10 mei 2020 19:36

Nog even over de anderhalve meter "maatschappij"en hoe je dat wel moet uitvoeren aan de hand van 3 voorbeelden.

1 Hier zijn in het AZC Sneek 22 nieuwe besmettingen geteld na dat waarschijnlijk 1! iemand besmet was.
Er zijn van de 550 bewoners pas 100! getest.
Mensen zitten daar "bovenop"elkaar te eten e.d.Smalle gangen/gezamelijk gebruik van voorzieningen als douches/wcś.


2 In Zuid Korea heeft 1 besmetting geleid(na meer vrijheden in Horica/clubs) tot ruim 20 andere besmettingen.Ze zijn nu 2000! andere contact personen aan het opzoeken.(en testen daarna).

3 Vlak over de grens in Duitsland, veel besmettingen bij een bedrijf in de vleesindustrie.
Ze staan daar vlak bij elkaar en het virus springt zo over.Wonen waarschijnlijk ook nog veel bij elkaar(veel Oost Europeanen in dienst).

Allemaal voorbeelden dat het werken en samenzijn binnen anderhalve meter totaal niet wenselijk is.
En gelijk een explosie veroorzaakt.

Moeten we dan bij "alles opengooien" en de absoluut 100% zekere explosie van patienten..................
de zieken maar op de parkeerplaatsen van het ziekenhuis neer gooien.Of alle zware zieken(die je dan absoluut krijgt) maar direct rechtstreeks afvoeren.Want zoals ze al maanden zeggen..ze hebben niet de capaciteit qua ic plaatsen en de mensen om dat aan te kunnen. Los van het feit dat dan ook de normale gezondheidszorg pas op zijn plaats moet maken en dat je dan veel sterfte zult krijgen onder bv hartpatienten en kankerpatienten die niet kunnen worden geholpen.

Wie snapt dat nu niet?

Als je nu als kapitein, op een groot passagiers-schip vaart en er wordt water gemaakt en je weet dat je nog heel ver moet varen om de kust te bereiken............en als je hard gaat varen.je zeker zal zinken omdat het water dan over je schip slaat en je helemaal nooit de wal zult halen.
Wie van de passagiers zal dan tegen de kapitein roepen.....................vaar harder!

Ik heb meer vertrouwen in de kapitein en bemanning, dan alle passagiers bij elkaar (en die kapitein heet niet Rutte)

Gesloten