Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 08 mei 2020 23:31

Alleen valt de ene bubbel wat ruimer uit dan de andere.

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 09 mei 2020 02:41

Ernie C. schreef: 08 mei 2020 08:36 Dat het voor veel mensen een zeer nare ziekte is, wordt door niemand ontkent. Het persoonlijke leed is gigantisch en dat ontkent ook niemand.
Ik snap echter niet wat er zo schandalig is aan je zorgen uitspreken dat de economische gevolgen van de lockdown wellicht nog meer ellende gaan veroorzaken dan het virus zelf. Los van de vraag of dat wel of niet realistisch is, hebben die mensen evenveel recht hun mening te uiten.

Maar blijkbaar mag je niet in de toekomst proberen te kijken en is het achteraf ook makkelijk lullen. Alleen een kille weergave van de huidige feiten is blijkbaar toegestaan. Dan is er geen enkele vorm van discussie meer mogelijk. Ik hoop dus maar dat de politiek en het OMT zich de vrijheid verschaft om wat verder te kijken dan dat.

Dat de zorg hard werken is voor weinig geld mag duidelijk zijn. Dat is nu wel pijnlijk zichtbaar geworden. Ik hoop uiteindelijk met een positief resultaat voor het personeel en niet alleen met applaus en bedankjes op het moment dat het in de media gehyped wordt.
Je hebt een heel terecht punt dat een economische crisis ook mensenlevens kost. De maatregelen zijn ook hard geweest, en er zullen veel mensen langdurig last van blijven houden (denk ook aan psychische gezondheidsklachten etc). Het is echter wel cruciaal geweest. Door de maatregelen zijn we langs de rand van een zorginfarct gegaan.

Heel simpel gezegd, zijn de maatregelen eigenlijk niet eens genomen om corona-doden te voorkomen. Het doel was om de zorg in stand te houden. En dan heb je het niet over een verpleegkunde of een arts die een paar diensten extra moeten draaien, maar wat we hebben voorkomen is een volledige zorginfarct. Dat was een situatie geweest dat er zo veel covid-patienten waren gekomen, dat alle andere zorg gewoonweg niet meer mogelijk was geweest. In de huidige tijd relatief simpele aandoeningen als een hartinfarct, longontsteking of maagdarm-bloeding waren dan gewoon dodelijk geweest, omdat er simpelweg geen capaciteit zou zijn voor wat voor ingreep of behandeling dan ook. Als je van je fiets zou vallen en een hersenbloeding zou krijgen: jammer, die vrij grote ingreep is geen capaciteit voor, dus daar ga je aan dood.

Dat is een situatie die maatschappelijk volledig onaanvaardbaar zou zijn. Ik snap dat je baan kwijt raken of een faillisement ook een persoonlijk drama is, en gelukkig is het niet aan mij om af te wegen wat er maatschappelijk meer prioriteit heeft. Ik doe gewoon mijn werk op individueel niveau :)
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 mei 2020 07:33

En het is topwerk dat je doet, niet alleen in deze tijden maar altijd :like: .

Ik realiseer mij ook dat we niet veel verder dan één flinke hoestbui in een druk etablissement verwijderd zijn geweest van die overstroming van de IC capaciteit. De maatregelen zoals ze in eerste instantie genomen zijn, waren dus hard nodig. Niet alleen om die ruimte op de ic's te creëren maar ook om mensen er van bewust te maken dat er een ander tijdperk is aangebroken.

Veel van de maatregelen zijn gelukkig tijdelijk en die mogen van mij z s.m. opgeheven worden. Ik ga er vanuit dat het merendeel de ernst van de situatie wel doorheeft.
Andere dingen zullen waarschijnlijk voorgoed veranderen. In je hand niezen, handen schudden, in een druk zaaltje dansen, springen en hossen, ziek naar het werk gaan en noem maar op, zijn allemaal zaken waar veel mensen geen trek meer in zullen hebben.
Ik verwacht eigenlijk dat dat voldoende zal zijn om toekomstige uitbraken van dergelijke virussen minder heftig te maken. Ook denk ik dat dat voldoende moet zijn om de huidige situatie het hoofd te bieden.
Daarbij zal z.s.m. ook de IC capaciteit groter moeten worden en eigenlijk zouden er een soort zorgreservisten moeten komen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 mei 2020 07:39

Tsja, maatregelen opheffen....
Vooralsnog zijn de lokale noodverordeningen nog niet aangepast. Dus bijv een hardloopgroep mag nog niet op pad. Terwijl Rutte echt stond te vertellen dat buitensporten in groepen mocht op 1.5m.
Ik krijg meer en meer de schijt van al die lokale bestuurdertjes met hun afgesloten parkeerterreinen, etc.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 mei 2020 08:02

Veiligheidsregio's die overal hun plasje nog over moeten doen, dan komen de burgemeesters en vervolgens de BOA's die min of meer zonder bewijslast boetes kunnen uitdelen naar eigen inzicht van wat ongeveer anderhalve meter is.

Dat is ook mijn grootste ergernis maar aan de andere kant: Het beleid is zo wazig dat ik begrijp dat ze eerst wat vragen beantwoord willen hebben voordat ze dingen gaan aanpassen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 09 mei 2020 08:03


wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 mei 2020 08:17

Ernie C. schreef: 09 mei 2020 07:33 En het is topwerk dat je doet, niet alleen in deze tijden maar altijd :like: .

Ik realiseer mij ook dat we niet veel verder dan één flinke hoestbui in een druk etablissement verwijderd zijn geweest van die overstroming van de IC capaciteit. De maatregelen zoals ze in eerste instantie genomen zijn, waren dus hard nodig. Niet alleen om die ruimte op de ic's te creëren maar ook om mensen er van bewust te maken dat er een ander tijdperk is aangebroken.

Veel van de maatregelen zijn gelukkig tijdelijk en die mogen van mij z s.m. opgeheven worden. Ik ga er vanuit dat het merendeel de ernst van de situatie wel doorheeft.
Dat licht eraan hoe je het opheft. Er is groep die gewoon meteen doorgaat met wat ze deden.

Nou die 1,5 meter heeft ook voordelen. Beetje meer ruimte om je heen.
We hebben het hier tot nu toe goed gedaan over het algemeen. In de supermarkt is het weer normaal.

Wat me wel opvalt in bv Rotterdam centrum is niemand te bekennen, in de lokale winkelcentra is het hier gewoon druk.

Het voordeel van onze intelligente lockdown is dat je ruimte laat. Verbied een kind alles en hij gaat iets doen waarvan je misschien helemaal niet wilt dat ie het doet, geef je het twee keuzes stuur je het iig.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 09 mei 2020 08:40

Veel van de maatregelen zijn gelukkig tijdelijk en die mogen van mij z s.m. opgeheven worden. Ik ga er vanuit dat het merendeel de ernst van de situatie wel doorheeft.
Andere dingen zullen waarschijnlijk voorgoed veranderen. In je hand niezen, handen schudden, in een druk zaaltje dansen, springen en hossen, ziek naar het werk gaan en noem maar op, zijn allemaal zaken waar veel mensen geen trek meer in zullen hebben.
Ik kan juist niet wachten tot er weer concerten zijn om naar toe te gaan. Uiteraard is dat nu nog niet verstandig, maar als het weer doorgaat neem ik het risico graag. Dit zijn de mooie dingen in het leven die ik nu het meest mis!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 mei 2020 09:00

Met een beetje geluk zijn de kaartjes tegen die tijd wat makkelijker te krijgen. Er zullen meer mensen zijn die zich liever niet meer in mensenmassa's begeven.

Wat begin dit jaar nog smetvrees heette en waarvoor je naar de psychiater mocht, heet nu realisme.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 mei 2020 09:35

Ernie C. schreef: 09 mei 2020 08:02 Veiligheidsregio's die overal hun plasje nog over moeten doen, dan komen de burgemeesters en vervolgens de BOA's die min of meer zonder bewijslast boetes kunnen uitdelen naar eigen inzicht van wat ongeveer anderhalve meter is.

Dat is ook mijn grootste ergernis maar aan de andere kant: Het beleid is zo wazig dat ik begrijp dat ze eerst wat vragen beantwoord willen hebben voordat ze dingen gaan aanpassen.
Maar die overijverige dienstklopper kan op basis van die subjectieve inschatting, ondersteund door een krakende verordening jou gewoon een boete aansmeren en aantekening op je strafblad.....
en dat accepteren we gewoon in NL?
Draagvlak kalft al zo snel af, met dit soort gedoe (niet versoepelen ondanks die aankondiging) wordt het alleen maar minder.
Less is bore

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 mei 2020 09:38

vantheman schreef: 09 mei 2020 08:03 Vandaag in het parool Oudekerk aan de Amstel overspoeld door wielrenners
“Racefietsen vallen volgens de verkeerswet binnen dezelfde categorie als normale fietsen. Dus je kunt ze niet als aparte groep behandelen,” zegt wethouder Korrel
En toch staat er bij de Dorpstraat van Ouderkerk ad Amstel wel een bord verboden voor racefietsen.
Is dat dan voor de show ?
Vraag me dan altijd af wat is een racefietser, maargoed met een verkeersregelaar moet je geen disussie hierover willen.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 09 mei 2020 09:50

Ernie C. schreef: 09 mei 2020 09:00 Met een beetje geluk zijn de kaartjes tegen die tijd wat makkelijker te krijgen. Er zullen meer mensen zijn die zich liever niet meer in mensenmassa's begeven.

Wat begin dit jaar nog smetvrees heette en waarvoor je naar de psychiater mocht, heet nu realisme.
Goed punt. Gelukkig ligt mijn muzieksmaak meer in de underground, dat verkoopt niet binnen een paar uur uit. En wat meer ruimte aan de bar en in de moshpit... 8-) 8-)

Gesloten