Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2020 18:33

robbebopper schreef: 07 mei 2020 18:01 “De trekker overhalen”

“70+ ballast”

“Dor hout”

Enz..

Bij dit soort kreten houdt een fatsoenlijke discussie (wat die op een fietsforum dan ook waard mag zijn) voor mij wel op.
Ja, helaas mee eens. Ik durf ook wel serieus stelling te nemen, maar dit is niet hoe je over mensenlevens praat.
Zelfs een eventuele kern van waarheid is door deze terminologie niets meer waard.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2020 18:34

Ernie C. schreef: 07 mei 2020 18:31 Zeker in de politiek kun je niet altijd eerlijk zijn maar op dit punt had ik dat wel gedaan.

Tot een paar weken terug hebben ze gewoon goed gedaan. Nu met het loslaten gaat het erg rommelig, willekeurig en onduidelijk imho.
Ja, zo zit ik er ook in.
Willekeurig, ondoorzichtige besluitvorming, slechte onderbouwing.
Er zijn veel te veel tegenstrijdigheden in het exit-beleid.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mei 2020 18:51

SiO2 schreef: 07 mei 2020 17:54
amclassic-fan schreef: 07 mei 2020 17:06 Als ik zo de laatste 2 pagina's lees hebben we een paar vrijwilligers klaar staan om te bepalen wie het ziekenhuis nog wel in mag nadat we alles hebben vrijgegeven en wie niet. Kiezen jullie dan ook direct wie er voor beademing in aanmerking komt?
Volgens mij hebben we daar al mensen voor, die daar toevallig ook nog voor opgeleid zijn. En vorstelijk voor beloond worden (en dan heb ik het dus niet over verpleegkundigen).
Ik kan je wel verklappen dat ze geen arts geworden zijn om te selecteren wie aan z'n lot over gelaten wordt en niet behandeld wordt omdat we geen middelen* hebben. Als dat in een uitzonderlijke situatie gebeurd heeft dat impact, als je voor honderden of zelfs duizenden mensen de doodsverklaring aan het ondertekenen bent...

Denk ff na voor je proefballonnetjes de wereld in slingert.

*Middelen als in bedden, beademingsapparaten, maar bovenal geschoold en kundig personeel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 mei 2020 19:12

Als ik zo wat reacties lees, mag Frankrijk van mij de grenzen dicht houden voor vakantiegangers. Wat een droefenis.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 07 mei 2020 19:16

amclassic-fan schreef: 07 mei 2020 18:51
SiO2 schreef: 07 mei 2020 17:54
amclassic-fan schreef: 07 mei 2020 17:06 Als ik zo de laatste 2 pagina's lees hebben we een paar vrijwilligers klaar staan om te bepalen wie het ziekenhuis nog wel in mag nadat we alles hebben vrijgegeven en wie niet. Kiezen jullie dan ook direct wie er voor beademing in aanmerking komt?
Volgens mij hebben we daar al mensen voor, die daar toevallig ook nog voor opgeleid zijn. En vorstelijk voor beloond worden (en dan heb ik het dus niet over verpleegkundigen).
Ik kan je wel verklappen dat ze geen arts geworden zijn om te selecteren wie aan z'n lot over gelaten wordt en niet behandeld wordt omdat we geen middelen* hebben. Als dat in een uitzonderlijke situatie gebeurd heeft dat impact, als je voor honderden of zelfs duizenden mensen de doodsverklaring aan het ondertekenen bent...

Denk ff na voor je proefballonnetjes de wereld in slingert.

*Middelen als in bedden, beademingsapparaten, maar bovenal geschoold en kundig personeel.
Tja, dan zorgen we ervoor dat ze niet in die situatie komen door de rest van de maatschappij naar de klote te laten gaan. Dat veroorzaakt onnoemlijk veel ellende, maar dan hoeven onze zorghelden in ieder geval geen lastige keuzes te maken. Dan hebben ze weer tijd om met het vingertje naar anderen te wijzen, als ze de trein pakken. Of een wandeling aan het maken zijn. Of een biertje in het park drinken.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 mei 2020 19:59

Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is, wie krijgt er nu nog Corona?
Blijkbaar heb je dan niet aan de regels gehouden....
Buiten de oudere die in een verzorgingstehuis huis zitten en dus geen keuze hebben, kan iedereen aan de 1,5m en andere regels houden.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 mei 2020 20:18

mao schreef: 07 mei 2020 19:59 Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is, wie krijgt er nu nog Corona?
Blijkbaar heb je dan niet aan de regels gehouden....
Buiten de oudere die in een verzorgingstehuis huis zitten en dus geen keuze hebben, kan iedereen aan de 1,5m en andere regels houden.
+1

Er zitten nog wel een paar stappen tussen alles in lockdown houden en aan deurklinken likken om vervolgens ouderen in het gezicht te hoesten.

Iedereen snapt inmiddels wel dat je je anders gedragen moet in het openbaar en degene die verkouden zijn, iets onder de leden hebben of bang zijn voor menselijk contact blijven dan gewoon binnen. Van die halve oplossingen waarbij het ene deel van de klas s'ochtends les krijgt en het andere deel s'middags en de BSO alleen tussen half 4 en half 6 open is ga je geen levens mee sparen lijkt me.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mei 2020 20:21

Medewerkers in de zorg, gezinsleden daarvan. Leerkrachten die de opvang op school verzorgen, mensen die naar drukke winkels gaan waar geen anderhalve meter afstand bewaard kan worden is of waar dit niet voldoende is, mensen die per ongeluk aan hun gezicht komen en net iets hebben aangeraakt waar een beetje virus op zit, virus deeltjes die 1,6 meter kunnen zweven.

Er zijn genoeg manieren om besmet te raken over
Campagnolo Ultra Dork

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 07 mei 2020 20:26

In italie/serie a mocht deze week weer getraind worden, bij fiorentina 6 nieuwe corona gevallen. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren? Accepteren-en-door of toch-eea-terugdraaien

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 07 mei 2020 20:35

Elke keer als dit draadje lees moet ik weer aan deze tekst denken: "Het duurt pas een maand ofzo, je mag bijna alles, niemand pakt je op, je hebt wifi, zeur niet zo" (een citaat uit een column van Sitalsing (https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b59a31b0/). Gewoon niet zeuren over wat je allemaal mist maar kansen creëren. Moeten al die "handophouders" immers ook,

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 mei 2020 21:04

Ernie C. schreef: 07 mei 2020 20:21 Medewerkers in de zorg, gezinsleden daarvan. Leerkrachten die de opvang op school verzorgen, mensen die naar drukke winkels gaan waar geen anderhalve meter afstand bewaard kan worden is of waar dit niet voldoende is, mensen die per ongeluk aan hun gezicht komen en net iets hebben aangeraakt waar een beetje virus op zit, virus deeltjes die 1,6 meter kunnen zweven.

Er zijn genoeg manieren om besmet te raken over
Medewerkers zorg, ja daar is zeker een broeinest.
Leerkrachten, kinderen worden zelden ziek en dus ook geringe kans op besmetting ( koorts = thuis blijven)... anders zullen ze de lagere school niet openstellen.
Winkelen heb je zelf in hand. Of kan je laten doen als je onder de “doel” groep valt.
Virus over 1,6m is te verwaarlozen lijkt mij .
Dus wie?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mei 2020 22:34

Op de zorg na zijn het inderdaad allemaal kleine kansjes maar op 17 miljoen mensen zijn dat nog altijd een aardig aantal besmettingen. Het streven is dat iedere geïnfecteerde gemiddeld minder dan één andere persoon besmet. Zou dat 0 moeten zijn, dan zouden de maatregelen nog veel strenger moeten zijn en met ijzeren vuist moeten worden gehandhaafd.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten