Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 mei 2020 16:48

*Zucht*
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 08 mei 2020 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 07 mei 2020 16:49

Ernie C. schreef: 07 mei 2020 16:39
Ik denk inderdaad dat er nog te weinig draagkracht is om alles weer open te gooien en het overlijden van een gedeelte van de bevolking voor lief te nemen.
Wel denk ik dat Rutte en zijn "experts" allang doorhebben dat dat gedeelte van de bevolking al afgeschreven is en vroeg of laat toch corona gaat krijgen en (mede) daaraan overlijdt. Wat er nu gebeurt is het voeren van een slechtnieuwsgesprek met maximaal behoud van de reputatie.
We mogen dus nog niet doorhebben dat het een slechtnieuwsgesprek is. We moeten nu nog even denken dat Rutte en de zorghelden het land aan het redden zijn. Pas als iedereen de vrijheidsbeperkende maatregelen kotsbeu is en een meerderheid wel inziet dat de zwakkeren kasten sterven of opsluiten de enige optie is zal ook de regering hiermee instemmen. Dan krijg Rutte ook nog eens alle lof voor het redden van de economie.
Ik denk dat ieder weldenkend mens dat doorheeft. Maar niet iedereen wil dat nu al accepteren omdat er een kans is dat een geliefde eraan onderdoor gaat.

Als jouw kind een stofwisselingsziekte krijgt of hersentumor zul jij ook altijd alles eraan doen met behulp van zorg/wetenschap uit binnen- en buitenland terwijl je 99% zeker weet dat je kind gaat lijden en eraan doodgaat. Ik zou dat in ieder geval wel doen, feitelijk is dat hetzelfde. Ik durf nog wel verder te gaan, als dat een kind is wat ik niet ken vind ik het eigenlijk zonde van het geld maar als het iemand is die ik wel ken, dan mag het mij ook nog eens persoonlijk extra geld kosten.

Hoezo moeten wij denken dat rutte en de zorghelden het land nu aan het redden zijn, zij doen dat toch ook. Zij kunnen niet anders, bekijk de alternatieven...?! Lees je in, het bewierookte zweden heeft meer doden dan denemarken, noorwegen en finland bij elkaar en inderdaad staat de economie er wat beter voor. Of had jij nu wel een lockdown gewild... Kom eens met oplossingen en niet met gokjes... Achteraf is het zo fukking makkelijk oordelen en praten. Heb jij een job waarbij je beslissingen moet nemen??? Hoe doe je dat met de lastigere beslissingen, die jou je job kunnen kosten of je huis/auto/brood

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mei 2020 17:06

Als ik zo de laatste 2 pagina's lees hebben we een paar vrijwilligers klaar staan om te bepalen wie het ziekenhuis nog wel in mag nadat we alles hebben vrijgegeven en wie niet. Kiezen jullie dan ook direct wie er voor beademing in aanmerking komt?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 mei 2020 17:10

Ik mag binnenkort ook iets verzinnen als mondkapje omdat de GVB heeft besloten dat je voor ponten over het Noordzee Kanaal ook een mondkapje op moet.
Terwijl je daar gewoon in de buitenlucht staat en je prima 1,5m afstand kan houden (tenminste op de tijden dat ik de pont neem voor woon werk verkeer, in het weekend is het soms wel druk)
Officieel is het ook geen openbaar vervoer.

Maargoed even afwachten of een buff voldoende is of dat ik iets anders moet verzinnen wat je dan iedere dag gaat hergebruiken.
Leuk als ik het dan op de terugweg vergeet ofzo, mag ik meteen 60km omfietsen als ik daar sta :lol:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mei 2020 17:16

hopjes schreef: 07 mei 2020 16:49
Ernie C. schreef: 07 mei 2020 16:39
Ik denk inderdaad dat er nog te weinig draagkracht is om alles weer open te gooien en het overlijden van een gedeelte van de bevolking voor lief te nemen.
Wel denk ik dat Rutte en zijn "experts" allang doorhebben dat dat gedeelte van de bevolking al afgeschreven is en vroeg of laat toch corona gaat krijgen en (mede) daaraan overlijdt. Wat er nu gebeurt is het voeren van een slechtnieuwsgesprek met maximaal behoud van de reputatie.
We mogen dus nog niet doorhebben dat het een slechtnieuwsgesprek is. We moeten nu nog even denken dat Rutte en de zorghelden het land aan het redden zijn. Pas als iedereen de vrijheidsbeperkende maatregelen kotsbeu is en een meerderheid wel inziet dat de zwakkeren kasten sterven of opsluiten de enige optie is zal ook de regering hiermee instemmen. Dan krijg Rutte ook nog eens alle lof voor het redden van de economie.
Ik denk dat ieder weldenkend mens dat doorheeft. Maar niet iedereen wil dat nu al accepteren omdat er een kans is dat een geliefde eraan onderdoor gaat.

Als jouw kind een stofwisselingsziekte krijgt of hersentumor zul jij ook altijd alles eraan doen met behulp van zorg/wetenschap uit binnen- en buitenland terwijl je 99% zeker weet dat je kind gaat lijden en eraan doodgaat. Ik zou dat in ieder geval wel doen, feitelijk is dat hetzelfde. Ik durf nog wel verder te gaan, als dat een kind is wat ik niet ken vind ik het eigenlijk zonde van het geld maar als het iemand is die ik wel ken, dan mag het mij ook nog eens persoonlijk extra geld kosten.

Hoezo moeten wij denken dat rutte en de zorghelden het land nu aan het redden zijn, zij doen dat toch ook. Zij kunnen niet anders, bekijk de alternatieven...?! Lees je in, het bewierookte zweden heeft meer doden dan denemarken, noorwegen en finland bij elkaar en inderdaad staat de economie er wat beter voor. Of had jij nu wel een lockdown gewild... Kom eens met oplossingen en niet met gokjes... Achteraf is het zo fukking makkelijk oordelen en praten. Heb jij een job waarbij je beslissingen moet nemen??? Hoe doe je dat met de lastigere beslissingen, die jou je job kunnen kosten of je huis/auto/brood
Ik zou in ieder geval eerlijk communiceren. Dan is het voor de risicogroep in ieder geval duidelijk hoe de vlag erbij hangt. Waarschijnlijk vinden die het dan ook makkelijker te accepteren dat de wereld voor de rest van de bevolking gewoon doordraait. Nu proef ik voornamelijk jaloezie als je iets in die richting oppert.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 07 mei 2020 17:47

DDX schreef: 07 mei 2020 17:10 Maargoed even afwachten of een buff voldoende is of dat ik iets anders moet verzinnen wat je dan iedere dag gaat hergebruiken.
Leuk als ik het dan op de terugweg vergeet ofzo, mag ik meteen 60km omfietsen als ik daar sta :lol:
Uurtje extra voor jou , leuk toch :mrgreen:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 07 mei 2020 17:54

amclassic-fan schreef: 07 mei 2020 17:06 Als ik zo de laatste 2 pagina's lees hebben we een paar vrijwilligers klaar staan om te bepalen wie het ziekenhuis nog wel in mag nadat we alles hebben vrijgegeven en wie niet. Kiezen jullie dan ook direct wie er voor beademing in aanmerking komt?
Volgens mij hebben we daar al mensen voor, die daar toevallig ook nog voor opgeleid zijn. En vorstelijk voor beloond worden (en dan heb ik het dus niet over verpleegkundigen).

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 07 mei 2020 18:00

Ik volg het debat ook met een half oor en ik hoorde net weer wat moois. Je kunt naar de kroeg straks. Wel van te voren reserveren, alleen zitplaatsen en 1. 5m afstand, ook als je met gezinsleden gaat. Zou Rutte wel eens in een kroeg zijn geweest? :lol: :lol:

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 mei 2020 18:01

“De trekker overhalen”

“70+ ballast”

“Dor hout”

Enz..

Bij dit soort kreten houdt een fatsoenlijke discussie (wat die op een fietsforum dan ook waard mag zijn) voor mij wel op.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 mei 2020 18:12

SiO2 schreef: 07 mei 2020 17:54 Volgens mij hebben we daar al mensen voor, die daar toevallig ook nog voor opgeleid zijn. En vorstelijk voor beloond worden (en dan heb ik het dus niet over verpleegkundigen).
Het wordt pas echt leuk als die mensen dezelfde houding aannemen als alle zelfbenoemde experts hier.
Laatst gewijzigd door Joseba op 07 mei 2020 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 07 mei 2020 18:12

Ernie C. schreef: 07 mei 2020 17:16
Ik zou in ieder geval eerlijk communiceren. Dan is het voor de risicogroep in ieder geval duidelijk hoe de vlag erbij hangt. Waarschijnlijk vinden die het dan ook makkelijker te accepteren dat de wereld voor de rest van de bevolking gewoon doordraait. Nu proef ik voornamelijk jaloezie als je iets in die richting oppert.
Dat is een nobel streven en heel goed.
Ik heb niet altijd even eerlijk gecommuniceerd, ook geen spijt van.

Maar er valt nu niet te zeggen of er eerlijk gecommuniceerd word of niet. Cijfers oplezen, dan communiceer je eerlijk. Maar dat is anders dan moeten communiceren op basis van verwachtingen en een land moeten (be)sturen.
Ik ben het overigens in veel zaken met je eens. Echter irriteer ik me aan het vele, onterechte en populistische afzeiken van de keuzes/rutte/rivm. Achteraf is het simpel oordelen en heel makkelijk om de zwarte pieten te schuiven.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mei 2020 18:31

Zeker in de politiek (maar ook in een bedrijf of bij het opvoeden van kinderen) kun je niet altijd eerlijk zijn maar op dit punt had ik dat wel gedaan.

Tot een paar weken terug hebben ze gewoon goed gedaan. Nu met het loslaten gaat het erg rommelig, willekeurig en onduidelijk imho.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 07 mei 2020 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten