Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 07 mei 2020 15:33

hopjes schreef: 07 mei 2020 15:30
daniel1975 schreef: 07 mei 2020 15:18 Hoe meer ik er vandaag over nadenk en hoor, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik naar een schertsvertoning heb zitten kijken gisteren.
1 juni de horeca open; vaniddag zit Van Dissel ijskoud te vertellen dat dat helemaal nog niet zeker is en dat dat nog niet onderbouwd is.
Gister werd om het goede gevoel vast te houden ook even niet verteld dat alle grote evenementen worden verboden tot er een vaccin is.
Zwembaden open: ja leuk, alleen voor gecontroleerd baantjes zwemmen met een minimale bezetting. Dus nog geen zwembad voor de kinderen als het warm wordt, iedereen lekker naar het strand. Oh wacht, daar wordt het dan te druk, dus gaan we weer afsluiten....
Sporten met 10 m/v mag, maar op 1.5m afstand. Met z'n 2-en NAAST elkaar is IMHO minder "gevaarlijk" dan met 10 man ACHTER elkaar. En gaat een BOA die met het verkeerde been uit bed is gestapt dan met een meetlintje controleren?
Die anderhalve meter regel hangt als een zwaard van damocles boven ELKE versoepeling die gemeld wordt.
Wat kan men anders? Het is afwachten hoe het virus zich gedraagd en hoeveel mensen er besmet worden danwel IC-bezetting. Ik ben het volledig met je eens dat er veel niet duidelijk is. Maar het is een feit dat men die lockdown zat is maar dat we niet alles open kunnen gooien zoals het was.
Waarom zouden we niet alles open kunnen gooien zoals het was?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8360
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 mei 2020 15:43

Omdat dan misschien net zo goed helemaal geen IC verpleging meer plaats hoeft plaats te vinden. Of er ook geen transplantaties meer plaats kunnen vinden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mei 2020 15:49

Het hele beleid lijkt het meest op net zo lang burgertjes pesten tot er voldoende draagvlak is om de 70+ ballast overboord te kiepen en weer z.s.m. door te gaan met het normale leven.
Vooral het met alle winden mee waaien is opvallend. Het zou zomaar eens kunnen dat de mensen die nu pal achter Rutte en zijn beleid staan nog bedrogen uit gaan komen.

Een anderhalvemetersamenleving tot er een vaccin is, lijkt mij in ieder geval niet houdbaar, tenzij dat vaccin heel snel komt. Een kudde gnoes of een school vissen lukt het ook niet om langdurig anderhalve meter afstand te bewaren en in feite zijn wij niet anders.
Campagnolo Ultra Dork

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 07 mei 2020 15:58

SiO2 schreef: 07 mei 2020 15:33
Waarom zouden we niet alles open kunnen gooien zoals het was?
Omdat er nog steeds een virus is en geen vaccin. Het is makkelijker om alles gecontroleerd/gefaseerd weer te openen en eventueel weer te sluiten als blijkt dat er toch weer ineens meer slachtoffers vallen. Veel is nog onbekend, ook in italie, azie enz. Ook in singapore/zuid-korea niet, echter hebben zij wel meer ervaring met een epidimie... Lees; mensen daar realiseren zich dat er WEER een epidimie is en willen zij niet direct weer de risico's opzoeken (andere cultuur/gezonder?!).

Bedrijven zitten ook totaal niet te wachten dat nu ineens alles weer open moet maar er een kans is dat het over 6 weken weer dicht moet.
Van mij mag alles open, echter realiseer ik me dat dat te opportunistisch is. Overigens moeten we ook niet doen alsof er nu niets kan, ik ken niemand die een bekeuring heeft gehad.
Jij kunt gewoon bij jou in de tuin gaan zitten met 10 man en als jij geen overlast veroorzaakt denk ik niet dat jij een bekeuring krijgt. Overlastgevers worden aangepakt, tja, waarom ook niet!?

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 07 mei 2020 16:03

Ik snap je punt wel, maar het gaat er vanuit dat we koste wat koste willen voorkomen dat veel mensen besmet raken. Ik zie daar het probleem niet zo van in.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 07 mei 2020 16:10

Ernie C. schreef: 07 mei 2020 15:49 Het hele beleid lijkt het meest op net zo lang burgertjes pesten tot er voldoende draagvlak is om de 70+ ballast overboord te kiepen en weer z.s.m. door te gaan met het normale leven.
Vooral het met alle winden mee waaien is opvallend. Het zou zomaar eens kunnen dat de mensen die nu pal achter Rutte en zijn beleid staan nog bedrogen uit gaan komen.

Een anderhalvemetersamenleving tot er een vaccin is, lijkt mij in ieder geval niet houdbaar, tenzij dat vaccin heel snel komt. Een kudde gnoes of een school vissen lukt het ook niet om langdurig anderhalve meter afstand te bewaren en in feite zijn wij niet anders.
Wat bedoel je nu precies? Jij denkt dat er te weinig draagvlak is om het normale leven weer op te pakken. Er zit niemand te wachten op een anderhalvemetersamenleving denk ik. Maar wat is het alternatief??

Rutte gaat iig af op wetenschap/experts. Godzijdank hebben we begin maart niet de adviezen van wilders/baudet/lockdown opgevolgd. Dan de linkerkant... schreeuwen dat er bezuinigd is, ziekenhuizen gesloten, dat het ook ligt aan de grote varkenstallen in brabant en aan de co2/stikstof. Alsof de nederlanders graag meer zorgpremie wilden betalen of meer belasting. Alsof de mensen die verantwoordelijk zijn voor de zorg(inkoop) enz niet blij zijn dat de onrendabele ziekenhuizen gesloten werden.

Het wijzen naar zweden, godvergeten afstandelijk en kil, veel minder inwoners per kilometer, geen kussen/knuffels/handjes. Het verwijzen naar china, waar je lang niet alles van hoort en waar mensen opgesloten werden. Het verwijzen naar zuid-korea waar een totaal andere cultuur is, met camera's, controles. Wat denk je waarom de bitcoin daar destijds zo belangrijk was.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 07 mei 2020 16:10

Op de achtergrond staat bij mij het kamerdebat aan en dominee Rutte begint te preken.
Hij heeft het over een bezoek vanochtend aan een jong persoon in de kracht van zijn leven die getroffen is door corona. De patiënt is aan de beterende hand maar moet weer opnieuw leren lopen, heeft een verhoogde hartslag en een saturatie die te laag is.
Dan komt de preek, "denk niet dat als je jong bent dat je onschendbaar bent".

Het Calvinisme is weer helemaal terug van niet weggeweest.
En wat is dat toch dat mensen Rutte niet zien voor wat hij is, een demagoog.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 07 mei 2020 16:12

SiO2 schreef: 07 mei 2020 16:03 Ik snap je punt wel, maar het gaat er vanuit dat we koste wat koste willen voorkomen dat veel mensen besmet raken. Ik zie daar het probleem niet zo van in.
Het gaat niet om de mensen die besmet raken... het gaat om de besmette mensen die zorg nodig hebben!

Ik ken gezonde mensen die corona gehad hebben, de een heel ziek en de andere bijna niets. Ik wil het ook best krijgen, mits ik maar wel een klein beetje ziek word en niet na 6 weken nog last van luchtwegen. Kun jij dat regelen voor me.

Ken je het verhaal van die gozer van redbull die zn formule 1 team wilde infecteren met corona...

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 mei 2020 16:18

[/quote]
Het liefst had ik die mogelijkheid gehad vóórdat ze vanuit de EU 450 miljoen naar Marokko overmaakten en nu weer 4 miljard naar KLM terwijl het MKB, ZZP'ers en de pensioenfondsen zware verliezen lijden.
[/quote]
Tja verdeelsleutel regeltje van de EU en maar afvragen waarom er minder draagvlak.
Steun geld voor een dictatuur waar de lokale bevolking 0,0 van ziet en het Geld is rechtstreeks in de zakken van de verkeerden gaat.
Autoriteiten lopen allen tegen te werken,tegen het treiteren aan. laten ze eerst de kansloze asielzoekers maar eens terug nemen.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 mei 2020 16:19

*Zucht*
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 08 mei 2020 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 07 mei 2020 16:38

hopjes schreef: 07 mei 2020 16:12
SiO2 schreef: 07 mei 2020 16:03 Ik snap je punt wel, maar het gaat er vanuit dat we koste wat koste willen voorkomen dat veel mensen besmet raken. Ik zie daar het probleem niet zo van in.
Het gaat niet om de mensen die besmet raken... het gaat om de besmette mensen die zorg nodig hebben!

Ik ken gezonde mensen die corona gehad hebben, de een heel ziek en de andere bijna niets. Ik wil het ook best krijgen, mits ik maar wel een klein beetje ziek word en niet na 6 weken nog last van luchtwegen. Kun jij dat regelen voor me.

Ken je het verhaal van die gozer van redbull die zn formule 1 team wilde infecteren met corona...
De kans dat je als gezond persoon <70 jaar ernstig ziek wordt van een corona-infectie is zeer klein, maar inderdaad niet nul. Dat geldt overigens ook voor een gewone griep, daarmee belanden ook gezonde mensen (ook kinderen) op de IC. Ik zou de gok wel aandurven, alle statistieken zijn in mijn voordeel. En dat geldt voor de grote meerderheid van de Nederlanders.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mei 2020 16:39

hopjes schreef: 07 mei 2020 16:10
Ernie C. schreef: 07 mei 2020 15:49 Het hele beleid lijkt het meest op net zo lang burgertjes pesten tot er voldoende draagvlak is om de 70+ ballast overboord te kiepen en weer z.s.m. door te gaan met het normale leven.
Vooral het met alle winden mee waaien is opvallend. Het zou zomaar eens kunnen dat de mensen die nu pal achter Rutte en zijn beleid staan nog bedrogen uit gaan komen.

Een anderhalvemetersamenleving tot er een vaccin is, lijkt mij in ieder geval niet houdbaar, tenzij dat vaccin heel snel komt. Een kudde gnoes of een school vissen lukt het ook niet om langdurig anderhalve meter afstand te bewaren en in feite zijn wij niet anders.
Wat bedoel je nu precies? Jij denkt dat er te weinig draagvlak is om het normale leven weer op te pakken. Er zit niemand te wachten op een anderhalvemetersamenleving denk ik. Maar wat is het alternatief??

Rutte gaat iig af op wetenschap/experts. Godzijdank hebben we begin maart niet de adviezen van wilders/baudet/lockdown opgevolgd. Dan de linkerkant... schreeuwen dat er bezuinigd is, ziekenhuizen gesloten, dat het ook ligt aan de grote varkenstallen in brabant en aan de co2/stikstof. Alsof de nederlanders graag meer zorgpremie wilden betalen of meer belasting. Alsof de mensen die verantwoordelijk zijn voor de zorg(inkoop) enz niet blij zijn dat de onrendabele ziekenhuizen gesloten werden.

Het wijzen naar zweden, godvergeten afstandelijk en kil, veel minder inwoners per kilometer, geen kussen/knuffels/handjes. Het verwijzen naar china, waar je lang niet alles van hoort en waar mensen opgesloten werden. Het verwijzen naar zuid-korea waar een totaal andere cultuur is, met camera's, controles. Wat denk je waarom de bitcoin daar destijds zo belangrijk was.
Ik denk inderdaad dat er nog te weinig draagkracht is om alles weer open te gooien en het overlijden van een gedeelte van de bevolking voor lief te nemen.
Wel denk ik dat Rutte en zijn "experts" allang doorhebben dat dat gedeelte van de bevolking al afgeschreven is en vroeg of laat toch corona gaat krijgen en (mede) daaraan overlijdt. Wat er nu gebeurt is het voeren van een slechtnieuwsgesprek met maximaal behoud van de reputatie.
We mogen dus nog niet doorhebben dat het een slechtnieuwsgesprek is. We moeten nu nog even denken dat Rutte en de zorghelden het land aan het redden zijn. Pas als iedereen de vrijheidsbeperkende maatregelen kotsbeu is en een meerderheid wel inziet dat de zwakkeren laten sterven of opsluiten de enige optie is zal ook de regering hiermee instemmen. Dan krijg Rutte ook nog eens alle lof voor het redden van de economie.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten