Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 20 apr 2020 19:59

Dat vooruitkijken naar wat je op een gegeven leeftijd wel of niet genoeg zal vinden is inderdaad onmogelijk. Ook bij mensen, maar ook familie met wie beperkingen in het medisch beleid (bijvoorbeeld niet meer reanimeren, geen IC opname meer) zijn besproken, zie je vaak dat op het moment dat dit echt van pas komt er toch op teruggekrabbeld wordt. Dat gaat dan soms over enkele dagen ertussen.

Ik denk dat de analyse van Synapse dat we naar een 'knipperlicht samenleving' gaan wel heel erg zal kloppen.

Slim van het kabinet om alvast te laten weten dat we voor morgen niet veel moeten verwachten, dan gaat het alleen maar meevallen. Scholen open zou mooi zijn, maar ben bang dat dat na de meivakantie zal worden.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 apr 2020 20:03

Na de meivakantie was al helder. Die begint namelijk na de 28e...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 20 apr 2020 20:36

synapse schreef: 19 apr 2020 21:57
daniel1975 schreef: 18 apr 2020 07:37 :cry:
synapse schreef: 17 apr 2020 23:14 Sc holen kunnen op een enorme manier bijdrage aan de verspreiding.
Ik denk eerder dat het probleem is.
Bron?
Volgens mij is gezond verstand voldoende.
Stel: in een klas van 15 leerlingen (de klasjes zijn gehalveerd zoals Daniël voorstelde) is één kind besmet zonder verschijnselen te vertonen.
Dat kind besmet 5 andere kinderen (niet allemaal want er wordt met wisselend succes afstand gehouden).

Thuis bij die kinderen worden ouders en één a twee andere kinderen aangestoken aangezien social distancing thuis niet werkt.
Die kinderen gaan later die week nog een dag naar school en besmetten daar weer andere kinderen. niet alle ouders zullen thuis werken dus ook uit die contacten zullen nieuwe besmettingen volgen.

Ik weet niet of er op forum mensen zijn die artsen of verpleegkundigen hebben gesproken die te maken hebben gehad met covid 19.
De belangrijkste reden voor mij om dit alles zeer serieus te nemen is de bezorgdheid en zijn de verhalen van die mensen.

Overigens vrees ik dat we kort na het afbouwen van de semi lockdown weer een forse toename van het aantal besmettingen zullen zien.
Volgens mij zal na opheffen van iedere beperking het aantal besmettingen weer iets toenemen,

Even heel koud gezegd is dat ook geen probleem, zolang de zorg het maar aan kan (flatten the curve).


Maar in mijn ogen denk ik niet dat het realistisch is dat het virus vanzelf weg gaat, Ook hebben we het komende jaar (jaren?) geen vaccin. In China waar het 'over' was, komen er ook weer besmette mensen uit andere gebieden.
Dus ja, het zal echt nog mensenlevens kosten. Hoe meer (jonge) mensen het krijgen en het overleven hoe beter het is (als straks blijkt uit onderzoek dat ze resistent zijn).


Wat ik hoorde over Zweden lijkt mij helemaal niet verkeerd. De zwakkere beschermen, dus echt niet naar opa en oma. En de kinderen op school gewoon door laten gaan. Ja dan zullen vast een paar ouders het krijgen en er ook een paar overlijden. Maar als de grote groep straks immuun is, beschermen we met zijn alle de zwakkeren.

Het is beetje hetzelfde als je verdedigen in de oorlog, dan overlijden er mensen die je aanwijst en naar het front stuurt (en heeft de persoon die ze stuurde eigenlijk bloed aan zijn handen). Maar wanneer je niks doet overlijden er ook mensen, alleen dan heb je zogenaamd geen bloed aan je handen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16217
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 apr 2020 20:45

Dat beschermen van de zwakkeren gaat niet lukken vrees ik. Er bestaat geen groepsimmumiteit voor een luchtwegvirus waarbij mensen die nooit besmet zijn geweest het ook niet krijgen. Die zullen op den duur ook moeten kiezen tussen eenzaamheid en de grote test of ze corona kunnen overleven.
Hoe langer ze daar mee wachten, hoe ouder ze zijn en hoe slechter de conditie.
Campagnolo Ultra Dork

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 20 apr 2020 21:54

Er is sprake van een efficiënt antiviraal middel binnen enkele maanden en een vaccin begin volgend jaar. Indien ik tot de risicogroep behoorde zou ik mijn hoop daar op richten en tot dan stricte preventiemaatregelen naleven. Liever dit dan Russische roulette.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37665
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 apr 2020 22:49

NOS en RTL melden dat waarschijnlijk de scholen langzaam ergens in mei op mogen starten en verder eigenlijk geen versoepeling.
Als dat alles is zal dat voor velen zwaar tegenvallen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 21 apr 2020 12:25

Zouden er ook mensen zijn die het eigenlijk wel lekker vinden zo....? Beetje thuiswerken, redelijk weer en er mag nog gefietst worden. Schrikken als je na de meivakantie plots weer gewoon elke dag naar kantoor moet...

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 21 apr 2020 12:32

Het kan een stuk beroerder dan dat we nu hebben in NL, zie frankrijk en spanje.
Qua werk niet veel veranderd. Gezinssituatie; ik hoop voor de gezelligheid en het ritme dat de kids na de meivakantie weer naar school mogen/moeten. Fietsen; ik begin de koffiestop met gebak te missen.

Ik hoop dat er vanavond ook gecommuniceerd gaat worden dat de horeca buiten enigzins opgestart mag worden. Lees terrassen enz mits er maar 1.5 meter tussen de zitjes zit.

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 21 apr 2020 13:00

Ik durf het haast niet te zeggen, maar ja, op dit eigenste moment zie ik in de huidige situatie eigenlijk ook wel heel wat voordelen (louter wat mijn eigen leven betreft dan): het werk gaat onverminderd door, met dat verschil dat ik niet voor futiliteiten word gestoord en dus beter kan doorwerken aan de dingen die ertoe doen. Ik heb dan ook geen kinderen, dat scheelt allicht! :) En verder is het hier in de stad heerlijk rustig: in plaats van verkeer hoor je vogels fluiten; het zal dan ook vooral schrikken zijn als er weer auto's in de straten rijden... En dat 's morgens weer die verrekte wekker zal aflopen. :|
Ik besef maar al te goed welke luxe het is dat het grootste dagelijkse ongemak erin bestaat dat ik niet naar de bioscoop of naar de boekhandel of bibliotheek kan, en op wat langere termijn dat ik me van de zomer wellicht niet in het hooggebergte kan terugtrekken. Maar van dag tot dag leven - vooralsnog de enige optie - is iets dat me prima ligt.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 21 apr 2020 13:08

Joseba schreef: 21 apr 2020 12:25 Zouden er ook mensen zijn die het eigenlijk wel lekker vinden zo....? Beetje thuiswerken, redelijk weer en er mag nog gefietst worden. Schrikken als je na de meivakantie plots weer gewoon elke dag naar kantoor moet...
Ja hoor, ik vind het prima zo. Maar ik heb dan ook het voorrecht dat mijn werkt gewoon doorloopt en flexibel is. Ik kan inderdaad werken veel beter combineren met de ritjes op de fiets. Ik hoop echt dat deze periode zorg voor een andere kijk op (manier van) werken en vrije tijd. Gister was in het nieuws dat mensen de afgelopen periode meer zijn gana hardlopen en fietsen. M.a.w. de huidige tijd heeft ook goede gevolgen op de gezondheid ;)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 21 apr 2020 13:42

Ja dit is wel lekker zo. Sowieso werk ik voor 90% van thuis uit... de rest was reizen (Noord-Europa) en dat valt nu weg - maar ik kan quasi perfect blijven functioneren, en al mijn meetings virtueel doen. De sales resultaten vallen totnogtoe erg mee: april zal de beste sales maand ooit zijn als gevolg van projecten die geaccelereerd worden beslist en uitgevoerd (software infra voor cloud omgevingen). Ook komen er meer dan gemiddeld nieuwe projecten in pipeline. En ik kan zo ook net iets meer fietsen 😊

Kinderen zijn allebei universiteitsstudenten, dus die zorg-complicatie is er hier niet. Ik mis vooral restaurantbezoek en de toog van mijn fietscafé in Coo.

Nu, ik maak me persoonlijk voor mezelf weinig zorgen, maar in het algemeen en over het welzijn van de volgende generatie des te meer... da's de keerzijde.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27552
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 apr 2020 13:50

Joseba schreef: 21 apr 2020 12:25 Zouden er ook mensen zijn die het eigenlijk wel lekker vinden zo....? Beetje thuiswerken, redelijk weer en er mag nog gefietst worden. Schrikken als je na de meivakantie plots weer gewoon elke dag naar kantoor moet...
Hier idem. Deze lockdown scheelt mij bijna 10 uur reistijd per week, zelfs met het thuisonderwijs krijg ik bijna net zoveel gedaan thuis en als ik 's middags wil fietsen doe ik dat gewoon.

Geen stress van halen en brengen naar school en opvang. Geen regelwerk voor school. Ik zie zeker de voordelen. Kinderen missen ook het sociale contact niet want hier in de buurt zijn alle kinderen gewoon op straat de hele dag.

Gesloten