Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16233
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 apr 2020 12:21

Als je naar die cijfers kijkt kun je wel concluderen dat het failliet van Zuid-Europa een logisch gevolg is van deze situatie. Daarmee zal ook het einde van de EU aanstaande zijn.
Nu hebben dezelfde partijen die nu lockdowns en anderhalvemetersamenlevingen prediken altijd geroepen dat zonder EU een 3de grote oorlog in Europa onvermijdelijk zou zijn. Oorlog zorgt ook voor best wat druk op de IC's
Campagnolo Ultra Dork

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1634
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 19 apr 2020 12:37

Misschien zitten we al wel in (de aanloop van) een 3de Wereldoorlog.

Ik denk niet dat de dreiging van een toekomstig fysieke persoon/partij als hitler of de IS nog de macht zal hebben om de wereld te bedreigen.

De dreiging in de toekomst zal met name komen van minder grijpbare effecten van wat we met onze planeet aan het doen zijn.
Dit soort virussen, al maar toenemende luchtvervuiling, opwarming van aarde, met in toenemende mate bosbranden, Tornado’s. Dat zal onze toekomstige mensheid/ samenleving en economie gaan aanvallen..
Laatst gewijzigd door Gravelist op 19 apr 2020 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 apr 2020 12:38

t2300 schreef: 19 apr 2020 12:08 Waar trek je de grens, als het vol dreigt te raken? De altijd gezond geleefde “Corona patiënt, of de ongezond geleefde hartpatiënt die acuut een bypass of klep nodig heeft?
Tsja, leuke on-ethische casus: hoeveel mensen liggen er nu op de IC die roker zijn of zwaar overgewicht zonder medische oorzaak?
Less is bore

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 19 apr 2020 12:42

Wat een mongolen heb je toch in Nederland!
Vanochtend leuk stukje gefietst, maar.....

1. wat voelen veel hardlopers en wandelaars zich alleen op de wereld (met twee breed, of nog erger beide aan 1 kant van het fietspad lopen zodat zij 1,5 m uit elkaar zijn, maar er niemand meer langs kan )

2. En wij wielrenners zelf............Je neus uitbaggeren tijdens het fietsen kan echt niet meer (en zeker niet op een druk stuk)
Laatst gewijzigd door Sulla op 19 apr 2020 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

robzie
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 19 apr 2020 13:06

Sulla schreef: 19 apr 2020 12:42 Wat een mongolen heb je toch in Nederland!
Vanochtend leuk stukje gefietst, maar.....

1. wat voelen veel hardlopers en wandelaars zich alleen op de wereld (met twee breed, of nog erger beide aan 1 kant van het fietspad lopen zodat er slechts)
Of die hardloper die ik, overigens geheel onbedoeld, volgens hem te kort passeerde. Overigens kwam hij mij tegemoet gelopen op mijn weghelft, steekt ie zijn gebalde vuist /arm naar me uit om aan te geven wat 1.1/2 mtr is, slaat ie me bijna recht in m'n gezicht.
Hij had ook effe het gras in gekund, toen ie zag dat ik 't niet helemaal in de gaten had.
Lekker verdraagzaam zijn we naar elkaar toe, ook in deze tijd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 apr 2020 13:08

Dat laatste heeft voor mij nooit gekund. Dat had je geen corona voor nodig.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 apr 2020 13:20

@Ernie C
Volgens eurofielen hebben we al decnnia vrede in Europa dankzij dan de EU. Angst verkoopt en dus roepen eurofielen dat Europa in een oorlog beland als de EU uit elkaar zou vallen.

Vreemd genoeg gaan Zuid Europese landen nu zover dat ze ons chanteren tot het doen van beatlingen die veel weg hebben van de herstelbetalingen. Rubberen politici gaan in het kader van de eenheid mee in dit gedram, en 'rechtvaardigen' hun keus door te wijzen op die potentiële oorlogsdreiging.

Geschiedenis hebben ze nooit gehad blijkbaar.
De beide wereldoorlogen zijn in Europa allemaal terug te voeren naar herstelbetalingen die het ene land aan het andere land moest doen.

Dat hele gedoe met Zuid Europa doet mij vooral denken aan het gechanteer wat je bij bedrijven ziet die dreigen failliet te gaan.
Die willen leveranciers nog wel eens om nog wat extra krediet vragen omdat ze inspelen op de angst de investering die al gedaan is te verliezen.
De realiteit is natuurlijk dat een klant die niet betaald helemaal geen klant is en je er zo snel mogelijk afscheid van moet nemen.
Laatst gewijzigd door NicoNB op 19 apr 2020 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 apr 2020 13:28

Ja dat laatste is een waarheid al een koe maar wordt gek genoeg vaak over het hoofd gezien.
Overigens klanten die niet willen betalen moet je naar je concurrent verwijzen.

Dan algemeen:
Probleem waar we in verzeild zijn geraakt is dat er toch wel wat weeffoutjes in onze maatschappij zitten.

Alleen het is lastig om een huis te verbouwen wat eerst geblust moet worden.

En mega ontopic: ga zo boodschappen brengen bij m'n schoonvader

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 19 apr 2020 13:50

Dan laat je Italië en Spanje over aan de Russen en/of de Chinezen. Alleen weten die dan beter hun macht uit te oefenen in ruil voor geld. Ik weet niet of dat wenselijk is vanuit het oogpunt van de overige EU-landen. Je zou het een alternatieve manier van oorlogvoering kunnen noemen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 apr 2020 14:07

@EmPeHa

Nee hoor, het is gewoon landjepik maar je stuurt boekhouders in plaats van soldaten .

Wij hebben politici die niet op zitten te letten, nogal naief zijn, denken dat de wereld geen kwaad in de zin heeft. Allemaal Rutger Bregmannetjes die denken dat de meeste mensen deugen.
Iedereen vindt van zichzelf dat hij deugt alleen kunnen andere mensen daar een andere mening over hebben. Dat laatste staan de Bregmannetjes niet zo bij stil want dat is confronterend.

Als wij de zuidelijke landen geld geven betekent dat imho dat Italië, Spanje, Griekenland etc iets in moeten leveren. Zo doen de Chinezen en Russen het ook, waarom wij niet?
Laat Italië maar aandelen Ferrari, Illy Coffee, Pinarello etc. inleveren in ruil voor steun.

China en Rusland doen één ding zoveel beter dan het westen en dat is een lange termijn strategie. Kijk naar de voorraden mondkapjes en je ziet dat de visie niet verder gaat dan wat just in time dicteert.

Op diverse media zie ik voorzichtig mensen een balletje opgooien of we deze crisis niet moeten gebruiken als een reset en nu eens na moeten gaan denken over de wereld na Corona.
Want als we niet opletten zijn we bezig de wereld van voor Corona te redden in plaats van ruimte te scheppen voor een wereld na Corona.
Kijk naar de discussie rondom KLM en nu ook weer booking.com die miljarden winst direct doorgeven aan aandeelhouders maar nu al aan de tiet van de staat liggen.
Ook voor die partijen, helpen prima maar het kost je dan gewoon substantieel aandelen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 apr 2020 17:16

NicoNB schreef: 19 apr 2020 14:07 Wij hebben politici die niet op zitten te letten, nogal naief zijn, denken dat de wereld geen kwaad in de zin heeft.
Tsja, de Jettens, Aschers en Klavers zouden liever alles wat we hier op hebben gebouwd weggeven aan andere landen die er een zooitje van hebben gemaakt.
Wij doen best wat zaken met oa. Italie maar daar is de financiële moraal toch echt wel anders dan hier.
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 19 apr 2020 18:01

NicoNB schreef: 19 apr 2020 14:07 Op diverse media zie ik voorzichtig mensen een balletje opgooien of we deze crisis niet moeten gebruiken als een reset en nu eens na moeten gaan denken over de wereld na Corona.
Want als we niet opletten zijn we bezig de wereld van voor Corona te redden in plaats van ruimte te scheppen voor een wereld na Corona.
Zeker. Dat het huidige economische groeimodel tegen zijn grenzen opbotst is al langer bekend, en voor een bij uitstek schadelijke en ontwrichtende bedrijfstak als het massatoerisme geldt dat nog meer dan elders. Het is dus tijd dat de Zuid-Europese landen zich de vraag stellen of ze nog langer zo van dat toerisme afhankelijk willen zijn. Want die toeristische sector mag dan op korte termijn veel inkomsten genereren, als een land als Italië er voor 13% van zijn bbp van afhankelijk is, dan betekent dat ook dat een navenant groot aandeel van de arbeidsmarkt drijft op seizoensgebonden - en dus per definitie precaire - tewerkstelling, wat die landen structureel in een zwakke positie houdt. Een reconversie weg van het toerisme lijkt me dan ook in Europees opzicht de inspanning waard.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gesloten