Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
csgman
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 dec 2008 18:18

Gebruikersavatar csgman 16 apr 2020 14:43

Mutti Merkel legt het haarfijn uit... duidelijk toch ;)

https://twitter.com/i/status/1250563198081740800

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 16 apr 2020 14:57

RobertvD schreef: 16 apr 2020 12:14 Op 30 Januari heeft de WHO aan de alarmbel getrokken en gewaarschuwd voor dit virus. Dat is 1 dag voor de eerste bevestigde Covid patient in Italie. Dat is ook 4 weken voor de eerste bevestigde Covid patient in Nederland. Het is ook 4-6 weken voor de meeste Europese landen maatregelen nemen.
Dus wat is er dan weggepoetst volgens jou?
Op 14 januari, toen de Chinezen al een maand lang de zaak in de doofpot probeerden te houden, tweette de WHO nog het volgende:
https://twitter.com/WHO/status/1217043229427761152

Nog een interessant artikel over de dubieuze houding van WHO tegenover China is
https://www.knack.be/nieuws/wereld/vers ... 88045.html

Maar feit is dat, toen de geest eenmaal uit de fles was, het westen nog verbazend lang heeft getalmd, dus alles aan de WHO toeschrijven is ook niet correct.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 apr 2020 15:10

En zeker Trump niet.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 16 apr 2020 15:31

Zoals wel vaker heeft Trump wel een punt (bijvoorbeeld in geval van de NAVO bijdrage discussie). Het bedrijfsmatig denken zou voor dit soort organisaties niet verkeerd zijn. Als we de antipathie ri Trump (die ik ZEKER ook heb) even parkeren;

WHO laat steken vallen in communicatie en aanpak. Ja, of dat nu Trump, Rutte of een andere regeringsleider is, de WHO is een makkelijk slachtoffer maar Feiten zijn gewoon dat ze het hebben onderschat en te laat hebben gecommuniceerd en geacteerd.

Trump heeft twee agendapunten, hij moet laten zien dat hij een sterk leider is en dat het zijn schuld niet was.

Het feit dat je tegen de WHO zegt; luister ik vind dat je je werk niet goed hebt gedaan dus daarom betaal ik niet of minder, is in de basis helemaal juist. Als ik 400 mio betaal wil daar een prestatie voor terug. Bij wanprestatie betaal ik niet. Dat doe ik in mijn bedrijf ook. Het fiet dat Amerika meer dan 300 mio meer betaalt dan formeel verplicht (contributie voor US is 58 mio) geeft hem ook (deels) die vrijheid.

Het feit dat hij met zijn arrogante kop dit puur voor eigen gewin en indekking gebruikt staat mij ook erg tegen, maar das in zijn geval niets nieuws. Zijn achterban vind het allemaal geweldig.

Laat ik het zo zeggen; Als morgen Rutte communiceert dat de WHO ter verantwoording geroepen moet worden en dat, zolang ze geen beterschap laten zien, de betalingen opgeschort worden, krijgt hij van mij applaus.

Zoals bij vele van dit soort (internationale) non profit organisaties zitten er op de management functies beroepsdiplomaten / managers die vooral bezig zijn om zichzelf belangrijk en onmisbaar te maken.. Deze verdienen hun geld over de rug van de veldwerkers. Enige manier om dit te doorbreken is ze in hun portemonnee raken.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 16 apr 2020 15:38

Het probleem natuurlijk is dat Trump, die vooral een zondebok zoekt, door een eventuele terugtrekking van de VS uit de WHO de Chinezen de ruimte geeft om hun invloed op die organisatie nog te versterken, dus dat lijkt me erg contraproductief.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 apr 2020 16:08

Ernie C. schreef: 16 apr 2020 14:02. Om nu het onderwijs weer te gaan afkraken omdat ze het afgelopen jaar gestaakt hebben om een beetje meer loon maar vooral om de kinderen eindelijk eens de zorg te kunnen bieden die ze verdienen vind ik nogal jammer.
Even voor de duidelijkheid; dat doe ik niet.
Waar ik wel moeite mee heb NU is dat de OB momenteel alleen in tegenwerpingen denkt en communiceert. Niet echt productief imho.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 apr 2020 16:18

@Ernie Een beetje loon? Ik vind het echt buiten proportie dat er nu geroepen wordt dat het veel te gevaarlijk is. Moet je zien aan welke gevaren de verzorgenden bloot gestaan hebben en nog steeds staan. Die hoor je niet.
Nou ja, wel een beetje, ze willen graag dat de oudjes weer bezoek gaan krijgen.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 16 apr 2020 16:19

Begrijp me niet verkeerd. De Verenigde Naties, waar de WHO onderdeel van is, is een politiek, bureaucratisch instituut waar veel te veel geld wordt verkwanseld, fouten worden gemaakt en in het algemeen traag wordt gereageerd.

Maar om nu de WHO de volledige schuld in de schoenen te schuiven is veel te kort door de bocht.

En wat Trump betreft, die wilde in Februari de toelage aan de WHO al ruim korten. Niet vanwege Covid19, maar omdat hij het geld ergens anders wilde uitgeven. En toen was hij nog zeer lovend over hoe WHO de epidemie aanpakte.

Door nu de zwarte piet door te spelen naar de WHO is er een mooie reden (voor zijn achterban) om de boel helemaal stop te leggen.

Tja, het blijven politici.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 16 apr 2020 16:23

Jans schreef: 16 apr 2020 16:18Nou ja, wel een beetje, ze willen graag dat de oudjes weer bezoek gaan krijgen.
Nou, in Belgie willen ze dat helemaal niet. Ze zijn zeer verontwaardigd dat de regering beslist heeft dat (zeer beperkt) bezoek aan woonzorgcentra mogelijk moet zijn. Daar zitten ze helemaal niet op te wachten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 apr 2020 17:27

:lol: 50% van de schoolleiders vind het te vroeg om na de meivakantie open te gaan.
Waar baseren ze dat *piep* op? 100% onderbuik, geen enkel bewijs want het onderzoek is nog niet klaar maar alvast wel stemming maken. In de commerciele wereld zeggen we dan “niet geschikt”.

En tennis kan ook nog niet volgens Rutte? Als er 1 sport is wat afstand houdt is het wel tennis :roll:
Hoe verpest ik draagvlak......
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 16 apr 2020 17:36

daniel1975 schreef: 16 apr 2020 17:27 :lol: 50% van de schoolleiders vind het te vroeg om na de meivakantie open te gaan.
Waar baseren ze dat *piep* op? 100% onderbuik, geen enkel bewijs want het onderzoek is nog niet klaar maar alvast wel stemming maken. In de commerciele wereld zeggen we dan “niet geschikt”.

En tennis kan ook nog niet volgens Rutte? Als er 1 sport is wat afstand houdt is het wel tennis :roll:
Hoe verpest ik draagvlak......
Dat draagvlak is bij mij, en ook bij een aantal mensen in m'n omgeving, wel redelijk snel aan t verdwijnen. Middel begint erger te worden dan de kwaal.

Over die schoolleiders: Prima, dicht tot de zomervakantie. Dan stoppen we met overmaken van salaris tot september. Net als in de horeca. O nee, die krijgen nooit meer salaris, hun werkgever is namelijk failliet. :roll:

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 16 apr 2020 17:44

Suggestie

Wie niet in contact wil komen met anderen draagt een rood hesje.
Omstanders blijven minimaal 3 meter bij de persoon uit de buurt.

Wie iets meer risico wil/durft te nemen doet het zonder rood hesje.
Dan leg je de verantwoordelijkheid en dus ook de vrijheid bij mensen zelf of ze wel of niet in nabijheid van anderen willen zijn.
Niezen kan dan nog steeds in je mouw en handen wassen blijven we gewoon allemaal doen.

Gesloten