Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 apr 2020 07:29

patrickvb schreef: 14 apr 2020 23:44 .............
Misschien even de geschiedenis induiken, na de industriële revolutie was Wallonië welvarend en gingen geldstromen richting Vlaanderen ...................;
....................
Nu gaan we wel heel off-topic.

Als je dan toch de geschiedenis wil vertellen.
Toen het geld uit Wallonië kwam lag ook de beslissingsmacht in Wallonië.
Bij de verschillende staatshervormingen hebben de Walen bekomen dat zonder hen er in België niet erg veel kan gebeuren.
Nu komt het geld uit Vlaanderen en ................

Punt blijft dat meer dan 40%, en volgens de polls zouden het er bij de volgende verkiezingen nog meer zijn, van de Vlamingen op partijen hebben gestemd die België het liefst zouden zien ophouden te bestaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 apr 2020 08:27

daniel1975 schreef: 14 apr 2020 19:43 Die snap ik dan weer wel van de trailrunners, mits ze netjes aan de kant gaan. Laat die trailrunners lekker hun gang gaan.
Mijn mening, als af en toe trailrunner, is dan weer dat het lopen op MTB routes asociaal is (en vaak ook niet toegestaan). Je hebt als loper 1001 mogelijkheden, waarom moet je je dan op de specifieke doelgroep parcours van de fietsers je gaan begeven?
Dan is het ook nog zo dat je, met het profiel en afzet, zeker op heuveltjes, de tracks vernield. En loop je er tegenin, kom je met een 30 a 40 km/u op elkaar af..., loop je met het parcours mee, is het een 10 a 20 km/u. Zeker in snelle stukken met bultjes/bochten etc. verwacht je nogal wat van je reactiesnelheid als er ineens een mountainbiker aan 20+ km/u om de bocht komt zetten.

mbt tegen het verkeer inlopen en veiligheid. Op een weg, zeker waar vrachtverkeer of landbouwverkeer komt, ja.. dan is links lopen al snel veiliger voor jezelf.
Maar je ziet hardopers én wandelaars ook veelvuldig op fietspaden links lopen. Daar lijkt het mij veel minder noodzakelijk.
En misschien wel het grootste probleem van tegenwoordig. Men eist het stukje weg op, alsof het een recht is om daar te mogen lopen. Tuurlijk, als er een auto of vrachtauto aan komt en je vermoed dat hij je niet ziet, zal iedereen uiteindelijk wel aan de kant springen. Maar in geval van oogcontact, of fietsers etc. 99 van de 100 lopers houden hun koers.., en maken niet de ruimte. En dat zal in 80% van de gevallen geen problemen geven.., maar op drukke fietspaden of smalle wegen, geeft dat wel problemen.
Dus misschien ligt het niet zo zeer aan de plaats op de weg, maar meer aan de algehele mentaliteit ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 apr 2020 08:52

53x11 schreef: 14 apr 2020 19:53 Haha. Ik heb mezelf voorgenomen dat de eerste die de offline versie van #blijfthuis tegen me uitspreekt een directe rechtse op zijn kaak krijgt.
:evil: :twisted:

Verder ben ik het helemaal niet zat ofzo hoor... Kort lontje herken ik ook totaaaaal niet...
Dan sta je te dicht bijj, en dat mag niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(of je hebt een hele lange reach)

Van de week tijdens mijn trainingsrondje ook twee mensen gezien die ongelofelijk dicht achter elkaar fietsten, Zij snuffelde zelfs aan zijn nek, dus kan me niet voorstellen dat ze uit één huishouding kwamen. En dan kan je wel als excuus aanvoeren dat je op een tandem zit, maar daar heb ik verder geen boodschap aan. 1,5 m is 1,5 m!!!
Verder gaat alles best goed.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 15 apr 2020 09:03

Lcsmet schreef: 14 apr 2020 18:43
walter- schreef: 14 apr 2020 18:24 ...........Het startpunt is democratisch correct..............
Voor alles is er een uitleg.
Feit blijft dat de PS (een Waalse partij) met 641 000 stemmen 20 zetels haalt in het federale parlement.
Terwijl het VB (een Vlaamse partij) met 25% meer stemmen (nl 810 000 stemmen) "maar" recht heeft op 10% minder (nl 18) zetels in datzelfde federale parlement.

https://datawrapper.dwcdn.net/luRTW/1/

Maar we dwalen af.
Het democratisch startpunt is dat er per inwoner van een regio ongeveer per 77.000 inwoners 1 parlementslid verkozen worden. Toevallig eindigt dat met een uitkomst zoals jij die beschrijft.
Uit je uitleg vermoed ik dat je vindt dat in Vlaanderen bv per 50.000 inwoners een parlementslid moet verkozen worden, in Wallonië 1 parlementslidlid per 90.000 inwoners? - afschaffen we de kieskringen zou het ook veranderen.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 apr 2020 09:18

Gastheerg schreef: 14 apr 2020 16:37
dario schreef: 14 apr 2020 16:20 Da's een typisch noordelijke misvatting.
De cijfers tonen anders aan ;)
IQ per land even opzoeken :mrgreen:
Don't shoot me........ik heb de cijfers niet gemaakt :lol:
Net eens gedaan - voor wat het waard is: Italië blijkt het hoogst scorende Europese land. Dat van die zuidelijke landen blijkt dan toch niet geheel steek te houden... ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 apr 2020 09:30

uninvitedguest schreef: 15 apr 2020 08:52
53x11 schreef: 14 apr 2020 19:53 Haha. Ik heb mezelf voorgenomen dat de eerste die de offline versie van #blijfthuis tegen me uitspreekt een directe rechtse op zijn kaak krijgt.
:evil: :twisted:

Verder ben ik het helemaal niet zat ofzo hoor... Kort lontje herken ik ook totaaaaal niet...
Dan sta je te dicht bijj, en dat mag niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(of je hebt een hele lange reach)
Typisch gevalletje nood breekt wet
Van de week tijdens mijn trainingsrondje ook twee mensen gezien die ongelofelijk dicht achter elkaar fietsten, Zij snuffelde zelfs aan zijn nek, dus kan me niet voorstellen dat ze uit één huishouding kwamen. En dan kan je wel als excuus aanvoeren dat je op een tandem zit, maar daar heb ik verder geen boodschap aan. 1,5 m is 1,5 m!!!
Verder gaat alles best goed.
Op een knalroze exemplaar toevallig? If yes: De machinist kan ook in zijn eentje vies hard fietsen. On-ver-antwoord in deze tijd
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 apr 2020 09:36

Er zijn nogal verschillende lijstjes heb ik gisteravond gemerkt. Sommigen onderstrepen de bewering dat er nogal wat verschil in IQ zit anderen halen het er onderuit. Maar dat verandert mijn idee dat Fransen weinig inventief zijn, niet. (Het was wel een Fransman die mijn schouder prothese ontwikkeld heeft, dus ook uitzonderingen).

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 15 apr 2020 09:38

Als Nederlander in Belgie verbaas ik me nog het meest over het kiessysteem.

Paul Magnette kan in zijn verkiezingscampagne roepen over Vlaanderen wat hij wil. Uiteindelijk kan in Vlaanderen niemand voor (of tegen) zijn partij stemmen. Hetzelfde voor Bart De Wever. Die kan zoveel onzin uitkramen over Wallonie als hij wil om Vlaamse stemmen te ronselen. In Wallonie kan niemand hem afstraffen in het kieshokje.

En dan moeten die twee samen een Federale regering zien te vormen. Good Luck.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 15 apr 2020 09:41

Ik kom bijna wekelijks in Wallonië, zie er hard werkende mensen die fier zijn op hun land, die op het vlak van ecologie mooie zaken realiseren én die veel jovialer zijn dan de doorsnee Vlaming. Het kille ultra liberale en rechtsnationale gedachtengoed heeft er inderdaad minder aanhangers.

Dit gezegd zijnde, laat het Belgische politieke krakeel aub de sfeer op dit forum niet bepalen. Maar enige nuance vond ik wel nodig.
[/quote]

@ patrickvb :goed verwoord en ik denk dat de vele Nederlanders die er op vakantie gaan dit kunnen bevestigen.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 apr 2020 09:43

Jans schreef: 15 apr 2020 09:36 Er zijn nogal verschillende lijstjes heb ik gisteravond gemerkt. Sommigen onderstrepen de bewering dat er nogal wat verschil in IQ zit anderen halen het er onderuit. Maar dat verandert mijn idee dat Fransen weinig inventief zijn, niet. (Het was wel een Fransman die mijn schouder prothese ontwikkeld heeft, dus ook uitzonderingen).
Ik voel me hoegenaamd niet geroepen om de Fransen te verdedigen, maar jouw idee is ook maar jouw idee natuurlijk... Vanuit België stellen we vooral vaak geamuseerd vast dat Fransen en Nederlanders, in weerwil van de soms grote wederzijdse aversie, veel meer op elkaar lijken dan ze zelf beseffen! :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 apr 2020 09:57

Hoeft ook niet hoor, de Fransen verdedigen. Maar als je er woont, weet je wat voor stel bureaucraten het zijn. Meer dan een jaar voordat je je rijbewijs omgezet hebt in een Franse. (Dat is wettelijk verplicht om in Frankrijk te doen als je Nederlandse verloopt.)Maanden tot jaren voordat je het pasje hebt dat je vezekerd bent voor ziektekosten. zo maar 2 voorbeelden.
Maar, het weer is prima, de omgeving mooi. Nu nog weer mogen fietsen...
Toch nog een toevoeging: Als je Nederlanders en Fransen langs dezelfde lijn legt, moet ik toch ook aan Belgen gaan twijfelen. Een wereld van verschil.
Laatst gewijzigd door Jans op 15 apr 2020 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 apr 2020 10:19

dario schreef: 15 apr 2020 09:43 Ik voel me hoegenaamd niet geroepen om de Fransen te verdedigen, maar jouw idee is ook maar jouw idee natuurlijk... Vanuit België stellen we vooral vaak geamuseerd vast dat Fransen en Nederlanders, in weerwil van de soms grote wederzijdse aversie, veel meer op elkaar lijken dan ze zelf beseffen! :mrgreen:
Vertel!

Ik ben overigens kwart Belg en vind dat ik het recht heb mij aan te sluiten bij de Belgische opvattingen als mij dat goed uitkomt :lol:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gesloten