Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2020 11:29

havana schreef: 13 apr 2020 10:52 Wat denken jullie van de zomervakantie in Frankrijk, gaat het nog wat worden of niet...? Ik snap het, het is nog ver weg en er kan nog heel veel gebeuren...
Wij kregen een mail vanuit Yelloh (een van de kleinere parken een plek geboekt) dat ze verwachten open te gaan. Voor wat het waard is.....
Veel zal afhangen van wat er de komende maand gaat gebeuren qua corona ontwikkeling. Als we half kunnen gaan wij helemaal. Zitten meeste tijd toch in de natuur/bergen.
Zou echt “dodelijk” zijn voor zowel de mensen (geen vakantie in stressvolle tijd) en voor veel gebieden. Vakantie(geld) is een grote aanjager van de economie.
Alle negatieve signalen nu (zelfs Ursula von de Leyen!!) vind ik negatieve stemmingmakerij en angstaanjagers.

Vliegvakanties wordt denk ik wel nog lastiger.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2020 11:31

Dat verhaal over toeristen weren in Spanje heeft slechts in 1 krant gestaan.
Zal Le telégrafo wel zijn geweest.
Frankrijk spoort niet inderdaad.
Less is bore

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 13 apr 2020 11:54

SqueeZer schreef: 13 apr 2020 11:31
vantheman schreef: 13 apr 2020 11:21 We hebben een tweede huisje in Frankrijk dus mijn mogelijkheden zijn denk ik wat groter dan voor anderen.
Ik vraag me wel af of het met het werk gaat lukken om vrij te krijgen.
Niemand neemt nu vakantie op dus ontstaan er stuwmeren van vakantiedagen en iedereen zal rond augustus vrij willen nemen.
Zolang de grenzen dicht blijven en er niet gevlogen wordt lijken mij jouw kansen aardig klein nochtans?
Klopt, ik had twee weken terug een week gepland staan en die vakantie heb ik moeten intrekken.
Maar ik denk dat als de maatregelen versoepeld worden, veel mensen snel nog iets proberen te boeken en dat de wensen en eisen anders zullen zijn dan in het pre-corona tijdperk. Dichter bij huis, niet met het vliegtuig, eigen keuken/badkamer etc. Er zal dus veel vraag zijn naar dit soort accommodaties en die zullen vermoed ik sneller vol geboekt zijn.

i-mac

i-mac 13 apr 2020 12:19

Ik denk dat we al blij zullen mogen zijn met een vakantie in eigen land. En in België is de kans groot dat je zelf voor je maaltijden zal moeten zorgen. Café's en restaurants gaan mogelijk deze zomer nog niet open mogen gaan.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om eens een jaartje niet op vakantie te gaan. Maar ik heb een grote tuin, dus mag ik niet klagen. Ik kan begrijpen als je in een appartement woont, je wel eens behoefte hebt om eruit te kunnen gaan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2020 12:34

Frankrijk waarschijnlijk tot 15 mei verlenging van de huidige regels. Wat een mafkezerij.

Belgie serieus nu al aan het speculeren over niet open gaan van horeca de hele zomer? Dan hou je toch niks meer over, hele bedrijfstak naar de kloten.
Less is bore

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 13 apr 2020 13:15

Wij stonden op punt vakantie te boeken in de omgeving van Monaco toen het coronagebeuren in Europa losbarstte. Daarom maar even afgewacht met boeken en tot op heden nog steeds niks geboekt.

Als we al op vakantie kunnen deze zomer, hebben we het er als gezin over gehad om eens een keer in Nl te blijven dit jaar. Dit met name om het vakantiegeld dan in eigen land te besteden en zo de "lokale" economie te steunen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 apr 2020 13:19

daniel1975 schreef: 13 apr 2020 11:29 ...........................
Zou echt “dodelijk” zijn voor zowel de mensen (geen vakantie in stressvolle tijd) en voor veel gebieden. ......................
Grappig dat op relatief korte termijn mensen "op vakantie/reis gaan" als levensnoodzakelijk zijn gaan zien.
Een geslaagde behoeftecreatie van de groei-economie...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2020 13:22

Tsja, je kunt dat cynisch aanvliegen of gewoon realiseren dat dat wel de realiteit is. Of het goed of fout is kun je over twisten uiteraard.
En dan buiten dat simpelweg de economische belangen voor bepaalde regio’s.


Qua Frankrijk heb ik een heel sterk gevoel dat Macron de coronacrisis misbruikt om de onlusten onder controle te houden.
Maar ik vrees voor een enorm boemerang-effect, inclusief aanslagen als het daar zo door blijft gaan :-( En hoe gaat de franse economie weer op gang komen?
In onze bloemen en planten business zien we al hele grote problemen aankomen.
Less is bore

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 13 apr 2020 13:37

Gewoon een keertje niet het buitenland opzoeken voor een vakantie ga je echt niet dood van lekker uitwaaien op de Veluwe.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 13 apr 2020 13:41

Stuwmeren van vakantiedagen??
Ik denk dat veel bedrijven vragen om vakantiedagen in te leveren als een beetje compensatie voor de weken die we nu thuis zijn...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 apr 2020 13:45

uninvitedguest schreef: 13 apr 2020 13:15 Als we al op vakantie kunnen deze zomer, hebben we het er als gezin over gehad om eens een keer in Nl te blijven dit jaar. Dit met name om het vakantiegeld dan in eigen land te besteden en zo de "lokale" economie te steunen.
Als iedereen (dus ook ieder die normaal naar NL komt) dat doet lopen we 30-40 miljard mis :o

Maar ik snap het idee ;)

Ik zou normaal naar Vietnam gaan voor een heel diverse reis met fietsen, jungle trekking, duiken, cultuur.
Gaat natuurlijk niet door want ik zie ons in juli niet in een vliegtuig naar Azië zitten.
Dochter en haar vriend zouden meegaan en vooral voor hen vind ik het heel jammer. Ze hadden veel tijd in de voorbereiding gestopt.
Mijn vrouw en ik zouden de laatste week gaan duiken en de "kids" zouden dan nog een week zelfstandig rondreizen. Vinden we echt heel goed idee want van reizen wordt je zelfredzaam (cruises ed even buiten beschouwing) en leer je meer van deze wereld.
Ik had het ze graag gegund. Sterker ik zou m'n eigen plekje opgeven als zij wel kunnen.
Mijn vrouw en ik gaan al dik 25 jaar 3 keer per jaar op vakantie en een keer een jaartje niet overleven we prima. In tegenstelling tot een aantal buren zijn wij geen advocaten aan het bellen :mrgreen:
Wij gaan deze zomer gewoon lekker in de buurt wandelen in de tuin zitten. Zwembadje op, buitenkeuken operationeel en een beetje oude vakantieboeken kijken met een lekker glaasje wit. Knutsel ik er wat shusi of springrolls bij......

Kans is groot dat ongeacht wat er nu gebeurd wij tot december niet weg zullen gaan.
Financieel is onze klap al erg groot en als niet minimaal 1 van de 2 projecten waar ik mee bezig was dit jaar niet (door)starten ga ook ik vooral de lokale economie steunen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2020 13:49

anderson99 schreef: 13 apr 2020 13:37 Gewoon een keertje niet het buitenland opzoeken voor een vakantie ga je echt niet dood van lekker uitwaaien op de Veluwe.
[houtaine modus]sorry, no go for me. Ik ga niet op zo’n veldje waar de helft elkaar jaar in jaar uit ontmoet staan met wat pech nog zomerweer op de koop toe [/houtaine modus]

Zullen ongetwijfeld landen zijn waar we wel heen kunnen, dan pas ik de boel wel aan. Grote kans dat recreëren in Duitsland (misschien onder voorwaarden) wel mogelijk is.
Less is bore

Gesloten