Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 apr 2020 17:12

Uit de cijfers blijkt alleszins dat de Belgische aanpak niet de beste is, en dan druk ik mij heel voorzichtig uit.
Onze regering slaagt er dan ook niet in om zelfs de juiste gebruiksaanwijzing bij de tests te steken en ondertussen zijn er ook al 3 afgekeurde partijen (telkens enkele miljoenen vooraf betaalde) gezichtsmaskers geleverd.
2020-04-10 Daily new confirmed COVID-19 deaths per million.png
Bron: Our World in Data
I know myself like no one else
Nothing to defend

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 10 apr 2020 17:26

Dat plaatje is wel tricky om conclusies aan te verbinden. Enerzijds omdat niet ieder land op dezelfde manier telt en anderzijds omdat landen zich op verschillende punten van de uitbraak bevinden. Dus ik zou niet te snel concluderen dat België het slechter doet dan bijv. Italië of Spanje.;)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 apr 2020 17:30

SiO2 schreef: 10 apr 2020 17:26 Dat plaatje is wel tricky om conclusies aan te verbinden. Enerzijds omdat niet ieder land op dezelfde manier telt en anderzijds omdat landen zich op verschillende punten van de uitbraak bevinden. Dus ik zou niet te snel concluderen dat België het slechter doet dan bijv. Italië of Spanje.;)
Dat staat ook zo uitgelegd op de site.
Maar hoe je het ook draait of keert, in deze lijst is de eerste plaats hoe dan ook te vermijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 apr 2020 17:42

@LCSMET, het probleem.van de inferieure mondkapjes lijkt in ieder geval overal in Europa te spelen.

i-mac

i-mac 10 apr 2020 17:47

Lcsmet schreef: 10 apr 2020 17:12 Uit de cijfers blijkt alleszins dat de Belgische aanpak niet de beste is, en dan druk ik mij heel voorzichtig uit.
Enige nuance is op zijn plaats. In België heeft men van in het begin alle overledenen geteld, dus ook uit de rusthuizen. Dat gebeurde zeker niet overal. Laat nu net in die rusthuizen veel mensen komen te overlijden. En dat is zeker niet altijd de schuld van de overheid. Als je leest in hoeveel van die RVT's het personeel geen handschoenen noch
mondmasker mocht dragen, dan rust de verantwoordelijkheid bij de directies van deze RVT's. men wou de ouderen niet ongerust maken. Tja, als je dan nog de schuld bij de overheid durft te leggen ... Voor het personeel die er werkt heb ik alle respect. maar voor de directies ervan veel minder. Ze zijn natuurlijk niet allemaal zo, maar toch ...

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 10 apr 2020 18:36

[/quote]
De Belgische politie is altijd al overdreven streng geweest.
[/quote]

Dat doet me denken aan de marathon van Rotterdam, toen een vader met zijn zoontje over de finish wou lopen en door een of andere oelewapper werd tegengehouden

https://nos.nl/artikel/2098541-excuses- ... erdam.html

Met andere woorden, gefrustreerde uitslovers vind je overal. Het kan natuurlijk dat de organisatie een Belgische handhaver had ingehuurd. Dat trek ik mijn woorden in.

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 10 apr 2020 18:52

Probleem is inderdaad dat er even veel telmethoden als landen zijn, dus elke vergelijking is sowieso problematisch.
En wat de mondkapjes betreft: ik vond het al wraakroepend dat die uit China moesten komen; nu blijkt dat ze ons, na een virus, ook nog eens rommel hebben aangesmeerd vind ik het nog iets wraakroepender.
Maar kijk, dat biedt me zowaar een onverhoopte gelegenheid om ook eens te zeggen "ik ben geen racist maar..." :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 10 apr 2020 18:54

Jans schreef: 10 apr 2020 17:12 @Vermeulen, welke maatregelen heb je dan nog meer voor de verpleeghuizen? De meesten hebben al eenzame opsluiting. Ja, er komt nog iemand eten en drinken brengen, maar die heeft geen tijd, en misschien ook te veel angst om dan direct een praatje van een paar minuten te maken.
Theoretisch zou je kunnen doen wat ik deze week over een Spaans verzorgingshuis zag: het personeel verblijft ook intern. Daarmee voorkom je dat het personeel het virus mee naar binnen neemt. Dáár werkte het tot nu toe.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 apr 2020 19:03

Dat is al ouder dan een week. Ik heb geen idee hoe jij het vindt als je misschien wel twee maanden intern moet blijven?
Ik heb wel heel veel waardering voor dat personeel.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 10 apr 2020 20:07

wasbeer2006 schreef: 10 apr 2020 14:19
Ik ook. Het kan bijna ook niet.
Je zou de sterftecijfers van een aantal jaren, met maanden waarin er een normale griep heerst moeten gaan vergelijken met nu.

Maarja er komen minder mensen om in het verkeer. zullen geen grote aantallen zijn, misschien 1 per dag. Maar die verschillen zitten er ook in en zo zijn er nog 100 variabelen
Dat kan eenvoudig hoor: https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/corona/med ... -per-week-
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 apr 2020 09:43

Best bizar om te zien hoe veel politie er vanmorgen zichtbaar is in winkelcentrum. Fiets en motor.
Waar waren die altijd als er hier last was van *zelfcensuur*capuchonnetjes en zwaar opgevoerde scooters?
Voelt niet echt oke dat ze er nu wél zijn.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 11 apr 2020 09:56

daniel1975 schreef: 11 apr 2020 09:43 Best bizar om te zien hoe veel politie er vanmorgen zichtbaar is in winkelcentrum. Fiets en motor.
Waar waren die altijd als er hier last was van *zelfcensuur*capuchonnetjes en zwaar opgevoerde scooters?
Voelt niet echt oke dat ze er nu wél zijn.
Wat is je niet oke gevoel?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gesloten