Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 apr 2020 18:13

Ach over twee jaar krijgt Rutte weer de schuld van de slechte economie. Want dat is tenslotte zijn schuld...……. :?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 apr 2020 18:25

Daniël, het was bij ons kiezen. Of naar Nederland en vrijuit kunnen fietsen, of hier blijven. Mooier weer, al is het nu in Nederland natuurlijk ook prima. Grotere tuin om je bezig te houden en ach, het water in het zwembad is ook 26 graden. Ik ben geen fanatiek zwemmer, maar alles is beter dan niets.
Maar als je op een site leest van bijv. Nederlanders.fr wat ik van sommigen te verduren krijg omdat ik gewoon gedaan heb wat mocht, een uur binnen 1km. Dat ze later verzonnen hebben dat dat niet de bedoeling was kan ik niets aan doen.
Leuk verhaal van iemand van de fietsvereniging, die vindt dat hij het recht heeft om te fietsen. Mensen die geen licentie hebben die mogen dan voorlopig maar niet fietsen. Hij heeft waarschijnlijk nog niet door dat profs ook niet mogen fietsen. Of ze het zo hier en daar wel doen, weet ik natuurlijk ook niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 apr 2020 18:30

Jans, jullie zitten prima daar. Heb met jou ook geen medelijden :lol:
Maar je zult in een straat wonen zonder tuin of in een appartementencomplex in de stad......
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 apr 2020 19:03

Wij zijn niet blind voor mensen die het slechter tot echt beroerd hebben. Je zult met vier kinderen in een driekamerflatje zitten. Pa thuis, die zijn werk kwijt is....
Die ellende is vele malen erger dan dat wij even niet mogen fietsen. Alleen jammer dat het nergens over gaat.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 09 apr 2020 19:13

Maar hardlopen mag in Frankrijk dan weer wel. Alleen dan nu 's morgens vroeg en 's avonds waardoor het op dat moment drukker is. Als niet kunt hardlopen heb je blijkbaar pech.

Dat Volkskrant verhaal doet mij denken aan Zweden. Tenminste zover je dat van afstand kunt beoordelen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 apr 2020 19:22

Hoe bedoel je? Ik weet niet of je het leuk vindt, maar je moet wel binnen een straal van een km van je huis blijven en het mag niet langer dan een uur.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 apr 2020 22:15

Squeezer, ik heb daar zelfs contact over gehad met de nationale gendarmerie. Niet qua tijd en afstand, die zijn vanaf het begin duidelijk, maar wel wat ze onder activité physique verstaan.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 09 apr 2020 22:19

daniel1975 schreef: 09 apr 2020 17:39 Leuk artikel!
Dat stuk besluitvorming rondom de scholen blijft een vaag puntje cq. smetje op het hele proces de afgelopen weken.
Verder nog steeds van mening dat NL het goed doet in vergelijk tot andere landen. Al zou het nog steeds beter kunnen.
+1.

Besluit rondom de scholen is ook tekenend hoe er hier in NL ( en waarschijnlijk ook in andere gebieden in de vrije wereld) geroeptoeterd wordt.
Kabinetsbesluit was in het begin ( weet de exacte datum niet meer) dat de scholen open bleven. Onderwijsbonden en ouders vonden het onverantwooord en schoolbesturen besloten, tegen het kabinetsbesluit in, maar zelfstandig te gaan sluiten. Ouders hielden hun kinderen op eigen initiatief al thuis vann scholen die in eerste instantie nog niet geslotenn waren,
2 dagen nadat de scholen dicht waren, hoorde je de eerste geluiden al dat kinderen toch maar weer heel snel naar school zouden moeten kunnen, want ze thuis hebben dat was toch ook wel lastig. Tja........

En een editje;
Er zijn ook veel winkelketens die er zelf voor gekozen hebben om te gaan sluiten, omdat men open blijven onverantwoord voor het personeel vond.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 apr 2020 08:34

Wat wil je nu? Ik heb al diverse keren keren verteld hoe het werkt in Frankrijk en dan kom je nog een keer vertellen dat het inderdaad waar is wat ik geschreven heb.
Dat uur en de ruimte waarbinnen het mocht is vanaf het begin duidelijk. Wat je dan mag doen is door verschillende instanties anders ingevuld. In het begin is de gendarme gewoon langs me heen gereden als ik fietste. Uiteindelijk bleek het min of meer algemeen dat fietsen op een racefiets niet meer mag. Maar je mag wel met kantoor kleding op diezelfde fiets naar je werk. Al zullen er ook plaatselijke agenten zijn die daar ook iets van vinden.
Zoals je collega's geen blaasjes vertellen, doe ik dat ook niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 apr 2020 08:52

Hoe is de stemming eigenlijk in Frankrijk onder de bevolking? Hoe lang denk je dat ze dit nog accepteren?
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 apr 2020 09:21

Eindelijk wat nieuws uit wetenschappelijke hoek die de oerverloze discussies over wel of geen, zachte of harde lockdown in een ander licht plaatsen.

Het aantal slachtoffers tussen verschillende landen en regios zou voor bijna 50 percent te verklaren zijn door genetica. Meer bepaald polymorfisme bij een ACE- gen.

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/w ... ~ab231df5/


Ook voor zij die dachten dat groepsimmuniteit (in sommige landen sterk verdedigd) de oplossing was, is er ontnuchterend nieuws.

https://www.standaard.be/cnt/dmf2020040 ... 83F7660A77

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 10 apr 2020 09:30

daniel1975 schreef: 09 apr 2020 14:16 Ik zie in NL juist een bevestiging van centrum-rechts beleid.
Je bedoelt door zo te bezuinigen in de zorg dat je nu, in naam van de Europese solidariteit, een beroep moet doen op Duitse ziekenhuizen?
En het feit dat die zorg hier - anders dan in pakweg Amerika - voor iedereen toegankelijk is, is natuurlijk ook een centrumrechtse verwezenlijking? :roll:
Maar goed, dat natuurlijk geheel terzijde.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gesloten