Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 08 apr 2020 12:56

Hier komt het nu nog dichterbij:
Vanaf donderdag is het heuvelland “dicht”
Wat dit nu precies voor mij als inwoner van het heuvelland betekent is me wel onduidelijk.

“”Als je naar buiten wilt, doe dat in je eigen omgeving maar niet in het Heuvelland.”" En wat als je erin woonachtig bent!?

Mag ik nu wel of niet een rondje heuvelland op de fiets doen!?
Of moet ik noodgedwongen het noordelijk zoeken buiten het gebied?

Afgelopen zondag ook al veel handhaving, ook op fiets, tegengekomen op een rondje, maar verder geen consequenties. Dat zal nu wel gaan veranderen.

https://www.1limburg.nl/heuvelland-vana ... agtoerisme

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 08 apr 2020 13:18

Lijkt mij vrij duidelijk;

"Als je naar buiten wilt, doe dat in je eigen omgeving.....

Inwoners van de gemeenten Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Valkenburg aan de Geul, Voerendaal, Vaals en Simpelveld kunnen zich vrij verplaatsen in het gebied.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 apr 2020 13:41

Dit is puur om toerisme te voorkomen uit eigen land en de omringende landen. Dat is gezien de maatregelen niet meer dan logisch.

Ik pak met dit weer en in het paasweekend ook altijd de auto voor bv een rondje UHR op de MTB of zuid limburg. Maar dat vind ik nu niet gepast. Ik blijf nu in mijn eigen polder. Als iedereen dat doet hou je een natuurlijke spreiding en is er niets aan de hand.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 apr 2020 14:11

En toch begin ik goed de schijt te krijgen van de hele situatie.
Parkeerplaatsen rondom bossen en natuurgebieden gaan dicht, voetgangers gaan de weg op en krijgen daar ruim baan waarna de fietsers en motoren worden aangekeken. Vanmorgen gehoord uit betrouwbare bron dat Katwijk dit weekend het fietspad door de duinen dicht gooit voor tweewielers ivm de verwachte voetgangersdrukte. Leest u even mee: fietspad dicht voor tweewielers...... Stranden gaan dicht en in plaats daar van worden voetgangers op een smal fietspad gejaagd :roll:
Ik ben oprecht voorstander van het huidige beleid tav social distancing, beperkte vrijheid, etc, maar op deze manier brokkelt het razendsnel af.
Less is bore

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 08 apr 2020 14:18

Precies,
Het probleem wordt hiermee verplaatst.
Kijkende naar de situatie in het heuvelland met groepen motorrijders, die gaan nu naar de naastgelegen Eifel.
Het zelfde met natuurgebieden binnen het heuvelland, wandelaars trekken nu waarschijnlijk richting natuurgebieden noordelijk buiten het gebied, waardoor ook daar door toenemende drukte het “slot” op gaat

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 apr 2020 14:23

Hetzelfde effect als de gestage uitbreidingen van het betaald parkeren in een stad. Elke keer een wijkje erbij omdat ze daar last hebben van de parkeerders die het naastgelegen betaald parkeren gebied proberen te omzeilen ;).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

i-mac

i-mac 08 apr 2020 14:24

Mochten alle landen de maatregelen een beetje op elkaar afstemmen, zou het veel beter verstaanbaar zijn.

In Nederland mogen motorrijders op pad. In België niet.
In Nederland zijn woonboulevard's en redelijk wat winkels open. In België niet.
In België zijn parken en de bijhorende parkings al een tijdje dicht. In Nederland nu pas?

De grenzen tussen Nederland en België zijn min of meer afgesloten. Maar die met Duitsland is dan weer open?

Dan kan je er vergif op nemen dat mensen inventief worden om alsnog hun goesting te kunnen doen. Mogen is dan weer iets anders.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2147
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 08 apr 2020 14:28

daniel1975 schreef: 08 apr 2020 14:11 En toch begin ik goed de schijt te krijgen van de hele situatie.
Parkeerplaatsen rondom bossen en natuurgebieden gaan dicht, voetgangers gaan de weg op en krijgen daar ruim baan waarna de fietsers en motoren worden aangekeken. Vanmorgen gehoord uit betrouwbare bron dat Katwijk dit weekend het fietspad door de duinen dicht gooit voor tweewielers ivm de verwachte voetgangersdrukte. Leest u even mee: fietspad dicht voor tweewielers......
Je bent niet de enige die er langzamerhand de K**S van krijgt. Vanaf morgen gaat een interessant fietsgebied in Zuid-Limburg volledig dicht voor toeristen. Lekker dan! Daar komen best wel veel mensen, en begrijp ook heus wel dat men het niet té druk wil hebben, logisch. Maar de zaak dan maar volledig afsluiten komt me ook beetje vreemd voor. Het wordt dan juist heel veel drukker op de overige wegen waardoor je juist weer geen afstand kunt houden.
Maar goed, vooralsnog alleen het paasweekend. Dan maar ten noorden van de A79 fietsen, zucht. Maar ach, verandering van spijs doet eten. Gelukkig op zondag al gepland om uitgebreid te BBQ-en, dus daarmee krijgen we de dag wel om. Zaterdag wat klusjes in- en om huis (oa. zomerbanden onder de auto zetten). Dan gaan we maandag maar wandelen, voordat fietsen straks helemaal niet meer mag.
Ik kom de laatste weken op de gékste plekken politie tegen tijdens het fietsen. Vanochtend naar werk (30km) al 3 auto's gezien. Zoveel zie ik er normaal gesproken nog niet in een máánd. Kan ik doordeweeks wel weer naar werk fietsen, dat mag gelukkig nog en kan ik tenminste nog een 300km wegwerken in een week.
t2300 schreef: 08 apr 2020 14:18 Precies,
Het probleem wordt hiermee verplaatst.
Kijkende naar de situatie in het heuvelland met groepen motorrijders, die gaan nu naar de naastgelegen Eifel.
Nope. De motorrijders mogen ook niet meer Duitsland in. Alleen noodzakelijke ritten mogen nog de grens over. Er staat immers: "Wie naar Duitsland wil, moet wel zwaarwegende redenen hebben om de grens over te steken. Naar Duitsland gaan om te tanken of te winkelen, mag vanaf vrijdag formeel namelijk niet. Ook bezoekjes aan familie of vrienden mogen dan niet meer." Dus, alleen bij zwaarwegende redenen, geen bezoekjes. Dan ga er maar van uit dat toeren in de Eifel ook niet lukt.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 08 apr 2020 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 08 apr 2020 14:31

i-mac schreef: 08 apr 2020 14:24 In België zijn parken en de bijhorende parkings al een tijdje dicht. In Nederland nu pas?
Parken in België zijn niet dicht, wel zijn parkings vlakbij gesloten.

i-mac

i-mac 08 apr 2020 14:47

Roelants schreef: 08 apr 2020 14:31
i-mac schreef: 08 apr 2020 14:24 In België zijn parken en de bijhorende parkings al een tijdje dicht. In Nederland nu pas?
Parken in België zijn niet dicht, wel zijn parkings vlakbij gesloten.
In West-Vlaanderen zijn ze in ieder geval allemaal dicht.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 apr 2020 14:55

Dus het is niet eens de verschillen tussen landen.., maar ook binnen 1 land zijn er verschillen!
En soms logisch (denk aan Noorwegen/Zweden, met de grote afstanden tussen de steden, en het lege noorden. Grote verschillen tussen de situatie binnen de steden het uitgestrekte platteland.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 08 apr 2020 14:58

Ik woon zo'n 8 km van de noordgrens van het Heuvelland zoals aangegeven op L1.

Niet geheel onvoorstelbaar fiets ik vaak - en meestal alleen of met mijn partner - in het Heuvelland.

Ik kan me niet voorstellen dat ze mij als eenzame fietser zullen tegenhouden. Bovendien gaat de sluiting pas om 9:00 in, dus als ik 8:59 de 'grens' passeer kan ik theoretisch de gehele dag me in het Heuvelland ophouden.

Gesloten