Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mar 2020 22:44

DDX schreef: 31 mar 2020 22:34 https://www.pwn.nl/over-pwn/pers-en-nie ... a?nid=1368
De ruim 100 watertappunten door heel Noord-Holland worden in de winter afgesloten om ze te beschermen tegen vorst. In andere jaren werden de tappunten half april weer in gebruik genomen. Dit jaar loopt dat anders. De aangescherpte hygiëneregels in tijden van corona zorgen er voor dat de tappunten voorlopig dicht blijven. Bij het gebruik van de tappunten is het namelijk onvermijdelijk om handcontact te hebben met de knop.

Het is nog niet bekend wanneer de watertappunten weer in gebruik worden genomen.
Ok maar moet je met dezelfde redenatie van handcontact met een de knop stoplichten dan ook niet aanpassen ?
Vandaag ook weer 3 knoppen moeten indrukken, vraag me nogsteeds af of ik dan niet beter door rood kan rijden. (de 3 plekken waar ik knop moest indrukken was het best druk met auto's)
Om nog maar te zwijgen over de kraan dichtdraaien na het handen wassen...
Campagnolo Ultra Dork

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 31 mar 2020 23:16

DDX schreef: 31 mar 2020 22:34
Vandaag ook weer 3 knoppen moeten indrukken, vraag me nogsteeds af of ik dan niet beter door rood kan rijden. (de 3 plekken waar ik knop moest indrukken was het best druk met auto's)
En het mooie is dat er op heel veel plekken gewoon in lus onder de verharding ligt die je niet ziet en dat de knop dan vaak gebruikt wordt om te zorgen dat je ook netjes op de lus staat. Dus misschien hoef je helemaal wel niet te drukken om rood te krijgen... tenzij je natuurlijk op een carbonnen fietsje rijdt
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 31 mar 2020 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 31 mar 2020 23:19

Sommige plekken wel ja, maar genoeg plekken waar je toch echt knopje moet indrukken.
(en dan soms krijgen auto's gewoon 2 keer groen voordat je als fietser mag rijden)

Of lus reageert niet op carbon fiets.
(dat probleem heb ik op camping in frankrijk, slagboom gaat niet open voor mijn fiets, terwijl slagboom voor niet carbon fiets wel open gaat)
Dat niet op carbon fiets reageren heb ik volgens mij ook bij stoplicht in Zaandam, knopje drukken heeft daar naar mijn idee 0 effect, ga daar dus regelmatig maar gewoon door rood.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 31 mar 2020 23:53

SqueeZer schreef: 31 mar 2020 23:24 ...
Gelukkig geen platte band onderweg want dan had ik alsnog een probleem gekend.
En daarvoor heb ik altijd een paar latex handschoenen in mijn hutkoffer 😉
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 01 apr 2020 01:57

Lcsmet schreef: 31 mar 2020 18:59
SqueeZer schreef: 31 mar 2020 13:40 ..........Corona zou wel eens het einde van Europa kunnen worden....................
Als dat zou kunnen, maar ik vrees dat het bij wishfull thinking zal blijven.
je bedoelt dat je best weer wat oorlog in Europa wil?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 apr 2020 07:54

@squeezer, je alu hoedje zet je altijd op onder je helm?

Het leest als een grap, maar ik vrees dat je serieus bent.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 apr 2020 08:28

Ik snap sowiso de drang niet naar “einde europa”. Maar das heeeeel off topic.
Less is bore

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 apr 2020 09:13

Sowieso gaan we wakker worden in een heel andere wereld binnenkort. Niet eentje waar wat reizen gecancelled zijn en de school wat leerstof heeft in te halen, maar eentje met een andere economische en daardoor ook politieke realiteit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 apr 2020 09:42

Zal dat anders zijn dan de vorige crisis? Voorlopig denk ik dat het nog wel mee zal vallen. Er zullen bedrijven omvallen en daarna komen er weer mooie initiatieven terug.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5949
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 01 apr 2020 09:54

daniel1975 schreef: 31 mar 2020 20:36 Ik hoop toch dat er in de 2e helft van 2020 nog wel een vakantie in zit eigenlijk...... zo'n reset-momentje heeft vrijwel iedereen nodig, zeker na zo'n stressvolle periode als de huidige.
Ik denk dat heel veel mensen in de EU een reset momentje krijgen doordat ze de baan zijn verloren, zeker in tijdelijke banen zoals horeca en toerisme. Of het deze zomer zo gezellig zal zijn daardoor in het zuidelijke deel van Europa betwijfel ik. Wij zaten te denken aan Zweden deze zomer om naar vrienden te gaan ( Hoezanna , Zweden is nog niet in lockdown ).

Heel veel Nederlanders en andere mensen uit stevige economische landen willen dolgraag weer op vakantie na de ' ellendige ' periode , maar of het een waarheid zal worden betwijfel ik.

Trouwens zijn mijn vrouw en ik er achter gekomen dat er voor ons in het gezin nauwelijks iets is veranderd behalve dat :

* Dochter al 1 1/2 week koorts/verhoging heeft en antibiotica nu voor haar longen ivm benauwdheid.
* Ik dus niet op mijn werk mag komen ivm besmetting. Mag ook niet buiten fietsen :cry:
* Mijn vrouw gewoon moet werken ( zorg )

Maar om nu van een stressvolle periode te spreken, absoluut niet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 apr 2020 10:06

rene schreef: 01 apr 2020 09:54 .....................

Maar om nu van een stressvolle periode te spreken, absoluut niet.
Het is vooral zalig stil buiten, de vogels worden sinds lang niet meer overstemd door het geraas van de wereld, de vliegtuigen, het verkeer, etc... Je hoort geluid van een passerende wagen zowaar terug uitsterven.
Ondanks de ellende die de situatie meebrengt ook trachten te genieten. Of anders gezegd 'elk nadeel heb z'n voordeel'.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 apr 2020 10:07

rene schreef: 01 apr 2020 09:54 Ik denk dat heel veel mensen in de EU een reset momentje krijgen doordat ze de baan zijn verloren, zeker in tijdelijke banen zoals horeca en toerisme. Of het deze zomer zo gezellig zal zijn daardoor in het zuidelijke deel van Europa betwijfel ik. t
Tsja, je kunt het zo bekijken, maar zie het eens andersom:
de hele economie in zuid europa krijgt een gigantisch impuls van het toerisme. Hoe eerder dat (verantwoord!) weer op gang komt, hoe beter het is. Al het vakantiegeld wat straks wordt uitgekeerd moet de economie zo snel mogelijk weer in.
Less is bore

Gesloten