Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
SiO2
Forum-lid

SiO2 24 mar 2020 13:47

Goede posts, havana!

Zonder ook maar iets te willen bagatalliseren, mag er wel degelijk oog gehouden worden voor economische gevolgen. Op de lange termijn kost dat ook gewoon mensenlevens. Dus wat dat betreft voor een keertje eens met Trump. We zijn nu wel in heel hoog tempo de economie volledig aan het slopen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2020 13:58

Helemaal eens met Havana.
De zeer ongewenste vraag die er diep onder ligt: wat is een mensenleven waard?
Hoeveel economische schade accepteer je als overheid en hoeveel collateral damage zoals ik al eerder noemde (huwelijken, huiselijk geweld, etc) accepteert de maatschappij.
Ik vraag mij af hoeveel van de lockdown-promoters er zelf een baan hebben met verantwoordelijkheid tav medewerkers, directe invloed op de bedrijfscontinuiteit of die onder druk staan om hun baan kwijt te raken.
Wat Havana al schreef; als mensen het persoonlijk financieel gaan voelen, vakantie wordt gekort of als de stress thuis oploopt dondert het draagvlak in elkaar.
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 24 mar 2020 14:01

Fuckk Trump, die egoïst. Dreigt nu weer door Philips in de USA geproduceerde beademingsaparatuur in beslag te nemen, zodat deze niet beschikbaar komt voor de rest van de wereld.

Mooie bondgenoot is dat, laat hem lekker toenadering zoeken tot Noord-Korea,

Wat deze crisis wel leert is dat ze het outsourcen maar heel gauw terug moeten draaien.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 24 mar 2020 14:14

Dit jaar bestaat onze winkel 25 jaar.. ik weet nu al dat wij dit als bedrijf niet gaan overleven. Onze verkoop/omzet is afgelopen 1,5 week naar 0 euro gegaan.

De komende 9 weken zal er domweg geen euro omzet meer binnen komen. = geen inkomen meer.

Mijn Belgische leveranciers komen ook niet meer.

En alles binnen 4 weken toen de eerste Corona patiënt bekend was.

Einde oefening

ypuh
Forum-lid

Gebruikersavatar ypuh 24 mar 2020 14:19

uninvitedguest schreef:
24 mar 2020 14:01
Fuckk Trump, die egoïst. Dreigt nu weer door Philips in de USA geproduceerde beademingsaparatuur in beslag te nemen, zodat deze niet beschikbaar komt voor de rest van de wereld.

Mooie bondgenoot is dat, laat hem lekker toenadering zoeken tot Noord-Korea,

Wat deze crisis wel leert is dat ze het outsourcen maar heel gauw terug moeten draaien.
Goed lezen. Trump heeft de mogelijkheid om Amerikaans geproduceerde goederen op eigen bodem te houden geopend. De media maakt daar vervolgens van dat levering van de beademingsappartuur van Philips in gevaar is. Daar zitten nog een flink aantal stappen tussen. If any denk ik dat ze partijen hier alleen maar mee op ideeën brengen (een kleine toeleverancier krijgt ineens ook meer macht).

Ik heb het corona gebeuren al een feestje voor de HR-mensen genoemd. Met de kennis (lees: maatschappelijke opinie) van nu is dat misschien een beetje gevoelloos. Toch denk ik dat we op sommige vlakken wel een beetje doordraaien en al het andere afgedaan wordt als niet belangrijk. Er is bijna niemand meer die tegen een corona maatregel in durft te gaan, want niemand wil het op zijn of haar geweten hebben als de boel straks echt uit de hand loopt (voor zover dat al niet het geval is). Nu zitten we straks in een situatie waarin mensen elkaar op straat aanwijzen alsof iedereen die ze niet kennen melaats is.
Niet gefietst is altijd mis

Nee_Nee
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Nee_Nee 24 mar 2020 14:28

Klote voor je, Rico
#tuttoandrabene

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2020 14:36

@rvv: waardeloos :-(. Welke branche zit je?

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 24 mar 2020 14:40

Bedden
Laatst gewijzigd door RVV op 24 mar 2020 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

ypuh
Forum-lid

Gebruikersavatar ypuh 24 mar 2020 14:41

@Rico, inderdaad vervelend en ik hoop dat er voor de middenstand (snel) een oplossing komt. De regering heeft uitgesproken dat er wat hun betreft geen enkel bedrijf failliet mag gaan door deze crisis.

Zelf woon ik in de winkelstraat. Waar ik me vorige week nog verbaasde hoeveel mensen de straat op gingen (niet om iets te kopen, maar puur vanwege het f@#$ it-principe), sprak ik de ondernemers en de juwelier heeft nog geen ringetje van 3 tientjes verkocht de afgelopen 1.5 week.

Ik zou ze graag steunen, maar ga nu ook even geen horloge of trui van €150 kopen (de kledingwinkel waar ik boven woon is nogal prijzig). Normaal gesproken probeer ik zo'n man wel een beetje te sponsoren en met wat korting kan het nog wel een keer (hij neemt ook altijd mijn pakketjes aan), maar als mijn salaris over 3 maanden niet uitgekeerd wordt heb ik ook een probleem. Een bed of bank of auto gaat hem helemaal niet worden nu.

Vind de strekking ook nogal dubbel. Ga niet naar buiten als het niet noodzakelijk is, terwijl de winkels hier gewoon open zijn. 3 weken kan het wel duren, maar dan?
Niet gefietst is altijd mis

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 mar 2020 14:46

Mooi klote RVV, wat is je plan? De boel zo snel mogelijk dichtgooien?
Maar ik kan het mis hebben Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2020 15:05

Dichtgooien, hopen op overheidssteun en later heropenen is geen optie?

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 24 mar 2020 15:21

De regering roept het wel, steun aan de ondernemers, maar de praktijk is weerbarstiger.

Vandaag 63 (!) Corona doden in NL... mijn doelgroep, 40/50/60/70 plusser gooit zandzakken voor de deur en kruipt maanden in de kelder..

We hebben nog wel lopende zaken af te handelen. Daarna maar gewoon deur op slot en hopen dat je ergens een baan kunt krijgen :-(

Plaats reactie