Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 22 mar 2020 16:36

Vandaag en gisteren alleen gefietst volgens de richtlijnen dus rustig en niet te lang.
Hoeveel debielen die ik heb zien rond rijden met zijn twee of hele groepen op 50 cm van elkaar .
Als deze mensen niet hun verantwoording nemen zal de regering toch voor een lock down moeten kiezen.
En zal er een verbod komen op fietsen nu kan ik nog genieten van fietsen in mijn eentje.
Als het tot een sport verbod komt ben ik weer veroordeelt tot zwift.
Werk in een vitaal beroep dus zou nog met fiets naar werk kunnen ondanks lock down.
Hoop dat hier op dit forum iedereen zo sociaal is en de richtlijnen opvolgt en lekker alleen rijdt of met zijn partner.
Want elke besmetting is er een te veel het is 5 voor 12 in de ziekenhuizen in het zuiden

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 22 mar 2020 16:44

Gisteren in mijn eentje wezen fietsen. Wachten bij een stoplicht met 2 andere wielrenners die samen fietsten. Groen licht, de hoek om en vol tegen de wind in.
Je raadt het al, 2 wielrenners in mijn wiel. Ik reageerde nog al fel en vroeg waar ze mee bezig waren en heb ze gewezen op de 1,5 meter regel. Uiteindelijk kreeg ik ook figuurlijk de wind van voren en 1 van de 2 sukkels (zo heb ik ze maar genoemd) dreigde om in mijn gezicht te spugen...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2020 16:54

Om de topictitel maar weer eens eer aan te doen: hoe beïnvloed het jouw leven?
Nou, je wordt creatiever om de jonge dame te entertainen.
Fietskar omgebouwd naar wandelwagen, het fenomeen picknick uitgelegd, spullen mee en gaan. 8.5km gelopen, bijna alleen op de wereld en op een plek in de zon en uit de wind lekker in de zon gezeten met wat eten en drinken.
Kind helemaal blij, wij lekker ruim 2.5 uur buiten gelopen+gezeten: meerdere vliegen in 1 klap. En dat allemaal op verantwoorde wijze (nu het nog mag.....).
Bijlagen
F88AB3EB-1533-4D31-A919-C4F56B3F70DE.jpeg
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 mar 2020 17:53

Ernie C. schreef: 22 mar 2020 16:35 ....................

Dat vind ik alleen maar goed. Zo gevaarlijk is dit virus niet en van verschillende manieren van aanpakken leren we meer dan van allemaal (met weinig wetenschappelijke onderbouwing) allemaal hetzelfde doen.
Straffe uitspraak, niet iedereen zal het met je eens zijn.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 mar 2020 18:00

Ernie C. schreef: 22 mar 2020 10:23
Maar is naar het dichtstbijzijnde tankstation of supermarkt gaan het overtreden van de wet of mag dat wel en is dat niet juist het meest verstandige?
Als ze het echt niet willen, moeten ze gewoon de grens dichtgooien.
Je mag alleen essentiele verplaatsingen maken (dokter, apotheek, voeding, etc).
Nogmaals heeft niets met grens te maken en al helemaal niet met Nederlanders. Is gewoon zo voor iedereen. Belgen worden gewoon beboet omdat ze zich hier niet aan houden. Logisch.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 mar 2020 18:06

bontempi schreef: 22 mar 2020 09:59

Eén week geleden werden we in NL overspoeld door Belgen die zo nodig een pintje moesten komen drinken omdat de horeca bij jullie dicht was, toen hoorde ik jullie ook niet klagen. Moraal van dit verhaal, de meeste mensen hebben schijt aan regeltjes en doen toch waar ze zin in hebben.
Ik denk niet dat het over 'de meeste mensen' gaat.

Het gaat hier over een groep mensen (waar Daniel hier al de vraag over stelde hoe groot die groep in realiteit is) die zich niet aan de regels houdt en daardoor problemen voor anderen (de, denk ik, grootste groep) veroorzaakt.

Voor mijn part mag daar fors tegen opgetreden worden.

Als ik hoor dat hetzelfde cafe tot tweemaal toe door de politie moet gesloten worden dan vind ik boetes van 4000 euro (zowel voor uitbater als voor klanten) en enkele maanden gevangenisstraf nog licht uitvallen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 mar 2020 18:11

lugosi schreef: 22 mar 2020 17:53
Ernie C. schreef: 22 mar 2020 16:35 ....................

Dat vind ik alleen maar goed. Zo gevaarlijk is dit virus niet en van verschillende manieren van aanpakken leren we meer dan van allemaal (met weinig wetenschappelijke onderbouwing) allemaal hetzelfde doen.
Straffe uitspraak, niet iedereen zal het met je eens zijn.
Was jij niet diegene met de uitspraak dat "mama en papa dood gingen"?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 22 mar 2020 18:20

racedoc schreef: 22 mar 2020 16:44 Gisteren in mijn eentje wezen fietsen. Wachten bij een stoplicht met 2 andere wielrenners die samen fietsten. Groen licht, de hoek om en vol tegen de wind in.
Je raadt het al, 2 wielrenners in mijn wiel. Ik reageerde nog al fel en vroeg waar ze mee bezig waren en heb ze gewezen op de 1,5 meter regel. Uiteindelijk kreeg ik ook figuurlijk de wind van voren en 1 van de 2 sukkels (zo heb ik ze maar genoemd) dreigde om in mijn gezicht te spugen...
53x11 schreef: 22 mar 2020 12:47 Ik word helemaal schijtziek van al die betweterige lockdown roepende beterweters. Ga lekker in noord Korea wonen..
elkaar tegengekomen tijdens het fietsen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 mar 2020 18:52

Denk je dat de mensen waar je het over hebt dit lezen? En zo ja, dat ze zich aangesproken zouden voelen? Heb je er iets van gezegd?

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 22 mar 2020 19:24

Maar… ik dacht dat het allemaal de schuld van de Hollanders was?
Vorsprung durch Pedantik

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 22 mar 2020 19:27

racedoc schreef: 22 mar 2020 16:44 Gisteren in mijn eentje wezen fietsen. Wachten bij een stoplicht met 2 andere wielrenners die samen fietsten. Groen licht, de hoek om en vol tegen de wind in.
Je raadt het al, 2 wielrenners in mijn wiel. Ik reageerde nog al fel en vroeg waar ze mee bezig waren en heb ze gewezen op de 1,5 meter regel. Uiteindelijk kreeg ik ook figuurlijk de wind van voren en 1 van de 2 sukkels (zo heb ik ze maar genoemd) dreigde om in mijn gezicht te spugen...

Ik die situatie zou ik gewoon niks zeggen en stoppen. Dan rijden ze gewoon voorbij en dan zou ik weer verder fietsen.

Deed ik vorige week ook toen er nog groepen rond fietsten. Als zo een groep achter me kwam dan ging ik aan de kant staan.

Dan maar een trager gemiddelde en geen corona.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2020 19:48

Djemz schreef: 22 mar 2020 19:27
racedoc schreef: 22 mar 2020 16:44 Gisteren in mijn eentje wezen fietsen. Wachten bij een stoplicht met 2 andere wielrenners die samen fietsten. Groen licht, de hoek om en vol tegen de wind in.
Je raadt het al, 2 wielrenners in mijn wiel. Ik reageerde nog al fel en vroeg waar ze mee bezig waren en heb ze gewezen op de 1,5 meter regel. Uiteindelijk kreeg ik ook figuurlijk de wind van voren en 1 van de 2 sukkels (zo heb ik ze maar genoemd) dreigde om in mijn gezicht te spugen...

Ik die situatie zou ik gewoon niks zeggen en stoppen. Dan rijden ze gewoon voorbij en dan zou ik weer verder fietsen.

Deed ik vorige week ook toen er nog groepen rond fietsten. Als zo een groep achter me kwam dan ging ik aan de kant staan.

Dan maar een trager gemiddelde en geen corona.
Als ze in je wiel zitten heb jij er zelf geen last van. Onmogelijk dat er door de rijwind iets naar jou toe komt.
Verder gewoon paar keer flink hoesten of een lekkere rochel :mrgreen:
Less is bore

Gesloten