Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

hayes

hayes 21 mar 2020 20:58

#ditmoeteengrapzijn :?

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2020 21:09

Weinig grappigs aan: dringende fietsherstellingen zijn zeer ernstig!
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2020 21:12

tja die zullen ook alles in het werk moeten stellen om hun grip op het Italiaanse volk te behouden...
Hadden ze beter in WO2 kunnen doen toen ze gewoon elke misdaad van de fascisten negeerden. Mosterd na de maaltijd wat mij betreft!

aan de andere kant: al die Italiaanse slachtoffers die nu zonder enige vorm van begeleiding van hun dierbare geloof en zonder laatste sacramenten, zonder bediend te worden in stilte worden begraven hebben natuurlijk ook recht op hun steun. In die zin is het wel begrijpelijk wat ze doen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 21 mar 2020 21:19

De kerk heeft geen macht meer. Ze heeft zelfs geen recht meer om deze uitspraken te doen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 21 mar 2020 21:52

daniel1975 schreef: 21 mar 2020 20:39 Ik ben nog meer benieuwd waarom mensen niet gewoon zelf hun verantwoordelijkheid pakken :-)
Dat dus....Sinds de oude Grieken....Mesopotamiërs....het wil niet echt vlotten :shock:
older Budweiser

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2020 22:00

Ernie C. schreef: 21 mar 2020 13:10 Aan de Nederlandse kant van de grens zijn niet zoveel tankstations meer over. Dat sommigen gewoon naar het dichtstbijzijnde tankstation rijden lijkt mij normaal.
Ik snap ook best dat mensen het raar vinden dat er nu ineens wel grenzen zijn binnen de EU.
Om daar vanuit het midden van het land commentaar op te geven is nogal makkelijk.
Sorry hoor maar dat vind ik nogal naïef. Er is een heel duidelijk inreisverbod gecommuniceerd in zowel NL als België. De grenzen zijn gesloten voor verkeer van en naar België. Dus. degenen die dat niet willen weten of niet respecteren en voor 10 of 20 € winst even proberen om over de grens te tanken zijn in mijn optiek triest, onverantwoordelijk en buitengewoon asociaal.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 mar 2020 22:03

En wat is er dan onverantwoord aan 10 km over de grens naar België rijden of 50 km in Nederland rijden?

Dat virus is al lang binnen, de grenzen dicht gooien heeft enkel zin als je nog de illusie hebt dat je het virus buiten kunt houden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2020 22:08

Klopt, alleen waarom zou je willens en wetens dan gaan proberen om toch die grens over te steken?
Less is bore

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 21 mar 2020 22:18

Als eenieder er zijn eigen interpretatie aan gaat geven komen we nergens.
Doe nu eens gewoon wat de overheid van u vraagt

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 mar 2020 22:19

alien schreef: 21 mar 2020 16:58
lugosi schreef: 21 mar 2020 16:47 […] managers kennen vaak de finesses van de werkvloer die specifiek zijn aan de branche niet. Dat was vroeger anders wegens het doorgroeien.
Een typerend verschijnsel dat dit aantoont is het switchen van de ene managing functie naar de andere, van de ene branche naar de andere. Specifieke kennis van de branche is voor deze mensen blijkbaar niet nodig.
Afbeelding
Ik zie dat hier al een aantal maal hetzelfde plaatje post. Je houdt blijkbaar van citaten als bewijs.
Ik raad je aan om niet af te gaan op citaten maar voor jezelf te denken. En begin met het lezen van wat informatie over het desbetreffende onderwerp in plaats van steeds hetzelfde plaatje te posten.
Ik help je even een handje, de problematiek die ik benoem vangt aan ergens in de jaren negentig. Niet kort daarna verschijnen de eerste geschriften over deze problematiek. Lees je eens wat in de bijdragen van volgende critici, veelal van Angelsaksiche oorsprong (het paradigma is van ginds immers afkomstig) maar ook van Nederlandse auteurs als Hans Blokland. Aanraders zijn zeker:
Colin Crouch, David Edgerton, Colin Lays, de eerste criticus misschien Ian Jack (over de privatiseringsgolf van Railways, Scholen en gezondheidszorg), Richard Walker (capitalist imperative), Gray Brechin (over het LA kapitalisme), Immanuel Wallerstein (de man van de wereld-systeemtheorie).

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2020 22:23

@AMCLASSIC-FAN: Het feit dat mensen zich geen moer aantrekken van alle geboden en verboden, dat is wat er onverantwoord aan is!
Mensen die vanavond thuiskomen van weer eens een lange shift in de zorg, die misschien mensen hebben zien doodgaan en die zich te pletter werken dag in dag uit zien dat soort beelden ook. De hordes die naar zee trekken omdat de zon schijnt, de rijen bij bouwmarkten en de idioten die voor een paar € voordeel de grens over willen, ondanks een expliciet verbod. Ze zouden zich moeten schamen! Een beetje solidariteit is toch wel het minste wat ze moeten kunnen opbrengen nu.
Ik walg er van!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2020 22:26

@lugosi: dikke +1 voor die reactie op dat "citation needed" verhaal :like:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gesloten