Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2020 03:21

In Amerika waren ze wapens aan her hamsteren...... (bron ;-) :rtlnieuws)
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 mar 2020 08:40

Ik heb niet zoveel met al die steunbetuigingen. Zodra deze ellende weer over is, weet niemand meer dat de salarissen van het verzorgend personeel werk heel erg achter loopt bij andere groepen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 21 mar 2020 08:52

Dank voor de wensen!

Verder eens met Jans haar laatste post.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mar 2020 08:57

Met dat schijnheilige 'kijk mij eens goed zijn' geneuzel in de media heb ik ook niks. Ook die cliché toespraak van Willempie gister schaar ik daaronder maar de kaartjes en tekeningen die ik dagelijks in de brievenbus van school aantref vind ik dan wel weer heel leuk.
Campagnolo Ultra Dork

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 21 mar 2020 08:58

Jans schreef: 21 mar 2020 08:40 Ik heb niet zoveel met al die steunbetuigingen. Zodra deze ellende weer over is, weet niemand meer dat de salarissen van het verzorgend personeel werk heel erg achter loopt bij andere groepen.
Nu krijgen bepaalde beroepen pas waarderung voor hun belang voor een samenleving. Salarissen lopen helaas niet altijd in de pas met het belang van een functie.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 mar 2020 09:04

Eens met Jans! (Haar laatste post dan ;) )
Jammer dat die toespraak van de koning zo van een autocue werd afgelezen, zo clean...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 mar 2020 09:18

Roelants schreef: 20 mar 2020 22:13
lugosi schreef: 20 mar 2020 18:46
Is dit het gevolg van een lakse toepassing van de quarantaine maatregelen? Ik las ergens dat de Italiaanse politie in één week meer dan 40000 pv's maakte voor overtredingen op deze regels. Dan is de ernst nog niet doorgedrongen.
Zie, daar ('ik las ergens') wil ik dan wel weer een bron van terugvinden.
Je leest, hoort en ziet op dit moment door deze crisis via vele kanalen enorm veel informatie. Achteraf weet je niet altijd meer vanwaar die informatie komt.

In dit geval, speciaal voor u opgezocht (u had dat met google ook gekund).
De info komt uit een artikel in het Algemeen Dagblad van 19 maart. (De titel van het artikel is: ‘Buitensport is in Italië een gevaar voor de volksgezondheid geworden’)

Er is in het artikel overigens sprake van 43 000 pv's.

Tevreden?

Als iedereen hier bij elke bewering moet beginnen vermelden welk tv -of radioprogramma, krantenartikel of internetartikel de bron is, dan wordt het hier een onoverzichtelijke boel.
Als u twijfels heeft over een bepaalde bewering dan kan u dat makkelijk checken via wat zoekwerk via google.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 mar 2020 09:25

Jans schreef: 21 mar 2020 08:40 Ik heb niet zoveel met al die steunbetuigingen. Zodra deze ellende weer over is, weet niemand meer dat de salarissen van het verzorgend personeel werk heel erg achter loopt bij andere groepen.
Ik heb het ook niet zo met die steunbetuigingen, maar kom.

Ik ben het niet met je eens dat de lonen in de gezondheidszorg achterlopen bij andere sectoren. In tegendeel zelfs, ik heb hier twee mensen in huis die in de gezondheidszorg werken en meer verdienen dan dat ze elders zouden kunnen verdienen met hetzelfde studieniveau.

Er zijn wel ernstige problemen maar die liggen eerder bij de werkdruk, te weinig personeel op de werkvloer, te weinig investering in materiaal, management gericht op economische resultaten met weinig oog voor het individu (zowel patient als werknemer), etc. Kortom de vermarkting van de gezondheidszorg.

i-mac

i-mac 21 mar 2020 09:36

De reden dat de steunbetuigingen me weinig doen, is omdat ze straks even snel weer vergeten zullen worden. En krijg je weer het dagdagelijkse gezaag aan je oren (het duurt te lang, jullie zijn onbeleefd, wat denken jullie wel, op Google heb ik dat gelezen, en jullie zeggen het anders, enzovoort). En nog vervelender is tegenwoordig de ombudsdienst. Je hoort me niet zeggen dat het niet nodig is, maar omwille van "de klant" moet je teveel buigen.

Voor de rest hoop ik, en dat meen ik, dat iedereen hier mag gespaard blijven van dat Corona gedoe.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 mar 2020 09:41

@lugosi, dan lees ik vast verkeerde salarisschalen, maar ik vind het verschil van een beginnende onderwijzer tov een beginnende verpleegkundige toch wel heel fors.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 21 mar 2020 09:45

Ik weet nu niet of je het over Nederland of België hebt maar in België zijn ze maar matig betaald. Het geeft een vertekend beeld door de premietoeslag (3 ploegenstelsel dat nog eens om de paar dagen wordt aangepast, gemiddeld 2 weekends per maand, soms 3) Twee jaar geleden hebben ze nog 4 % van ons loon afgetrokken omwille van besparingen. Ik ben er wat verbitterd door geraakt, gelukkig heb ik altijd veel voldoening van mijn werk gehad.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 mar 2020 09:48

Even los van alle steunbetuigingen. Maar ik loop al jaren in ziekenhuizen. Mijn zoontje is chronisch ziek net als mijn vrouw. Ook voor mijn moeder sinds een dik half jaar (longkanker stadium 4) ik kan niks anders zeggen dat ik alle mensen in de zorg altijd als zeer prettig en vriendelijk ervaar in de omgang. Mensen die zeggen dat de zorgverleners onbeleefd zijn die moeten zich de ogen uit de kop schamen en ze kunnen in de hoek staan bij de andere grote horken in dit land.

Gesloten