Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mar 2020 18:52

Beterschap Raven!

Eerste weekje zit erop. Thuisonderwijs heb ik als zeer leuk ervaren. Wel fijn dat mijn werkgever niet teveel van me vraagt, want je bent er wel even zoet mee.

Op het werk van mijn vrouw (ziekenhuis) is het nu echt stilte voor de storm. Ze doen echt alles om voorbereid te zijn.

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 20 mar 2020 19:03

SqueeZer schreef: 20 mar 2020 17:07
Enzzo schreef: 20 mar 2020 16:30 kun je die een na laatste zin even uitleggen? ik begrijp niet wat dat betekent "met bronnen afkomen"
Ik raak geïrriteerd van het feit dat je jezelf overal moet gaan bewijzen met bronnen hier en bronnen daar in dit topic ... een beetje googlen kan iedereen nog altijd ... en een beetje vertrouwen in je mede forum gangers is ook geen misdaad.

Dat is wat ik wou zeggen met .. voor men terug afkomt met waar zijn je bronnen over die sluiting belgische grenzen ...

En ja dat is een spreektaal hoe ik het typ maar dit is nog altijd een forum en het is niet het grote taaltopic ...
Sorry maar ook ik begrijp niet wat je bedoeld. Dit is een Nederlandstalig forum als ieder in zijn eigen streektaal gaat schrijven zal het lastig worden.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2020 19:08

gene schreef: 20 mar 2020 18:30 Verantwoorde beslissing raven 14 om in quarantaine te gaan.
Niet verantwoord was om alleen en zeker niet met het hele gezelschap af te zakken naar de Ardennen. Is zelfs verboden.
Sinds wanneer mag je niet meer in je eigen huis wonen? Het is geen vakantie waar raven het over heeft.

Ander onderwerp, gedoe over de grens snap ik totaal niet. 50 km in Nederland is geen probleem voor kippenvoer, maar 10 km over de grens is levensgevaarlijk?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 20 mar 2020 19:16

Misschien komt er straks een illegale transactie hier in huis; mogelijk wordt er een paar sportschoenen verkocht. We wachten tot het donker is...

Walter

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mar 2020 19:19

daniel1975 schreef: 20 mar 2020 18:36 Beterschap Raven!!

627 doden in Italie vandaag, triest nieuw record :-(
Laat andere landen alstublieft die waanzin bespaard blijven :-(
Triest, maar de Italianen pakken het ook niet zo handig aan. Leggen mensen op IC die volstrekt kansloos zijn. Bijna alle coronadoden in NL hebben niet eens op de IC gelegen. Stuk pragmatischer.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 mar 2020 19:23

Beterschap Raven! Hopelijk kent het een mild verloop. Ik hoorde vandaag trouwens dat er ook nog een “gewoon” griepvirus rondwaart, misschien is dat het wel.

@SqueeZer; ik begreep echt daadwerkelijk niet wat je bedoelde, vandaar mijn vraag. Om bronnen heb ik niet gevraagd. En eerlijk gezegd begrijp ik het na je uitleg nog steeds niet maar het was geenszins mijn bedoeling om je te beledigen of wat dan ook. Excuses als dat zo overkwam.

@AMCLASSIC-FAN; hier begrijp ik dus ook niets van al die verschillende maatregelen. We wonen beide dicht bij de Belse grens en hebben daar dus wel een beetje kijk op denk ik. Je zou verwachten dat er een eenduidig beleid moet komen maar blijkbaar is de grens een soort barrière die door politici als een grens wordt gezien die het virus ook respecteert. Helaas is dat niet zo
Do or don’t, there is no try

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 mar 2020 19:54

amclassic-fan schreef: 20 mar 2020 19:08 ................................
Ander onderwerp, gedoe over de grens snap ik totaal niet. 50 km in Nederland is geen probleem voor kippenvoer, maar 10 km over de grens is levensgevaarlijk?
In België zijn alleen nog essentiële verplaatsingen toegestaan, dit geld voor iedereen, Belg of Nederlander. Wat gevaarlijk is wordt door de Belgische en Nederlands overheid anders ingeschat omdat ze voor andere aanpak kiezen. Het spreekt voor zich dat je je aan de regels houdt van het land waar je je in bevindt.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 mar 2020 19:56

havana schreef: 20 mar 2020 19:19
daniel1975 schreef: 20 mar 2020 18:36 Beterschap Raven!!

627 doden in Italie vandaag, triest nieuw record :-(
Laat andere landen alstublieft die waanzin bespaard blijven :-(
Triest, maar de Italianen pakken het ook niet zo handig aan. Leggen mensen op IC die volstrekt kansloos zijn. Bijna alle coronadoden in NL hebben niet eens op de IC gelegen. Stuk pragmatischer.
Zou het dodencijfer dan lager zijn als ze die kansloze coronapatienten niet op IC zouden leggen?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 mar 2020 20:05

Dat is inderdaad een hele scherpe!!
En retorisch. En het antwoord is natuurlijk: neen
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2020 20:17

Dat zou ik niet zo snel stellen. Als je IC vol ligt, dan is patiënt N+1, die toevallig wel 40 is en tot een week geleden in prima gezondheid, mogelijk wel opgegeven. Je kunt iemand die hoogbejaard is en een lange medische geschiedenis heeft nog 2-4 weken aan de beademing leggen op de IC, maar hoeveel kwaliteit van leven blijft er nog over als de patiënt het überhaupt overleeft?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 20 mar 2020 20:20

Enzzo schreef: 20 mar 2020 20:05[…] het antwoord is natuurlijk: neen
Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik

i-mac

i-mac 20 mar 2020 20:30

havana schreef: 20 mar 2020 18:52 Op het werk van mijn vrouw (ziekenhuis) is het nu echt stilte voor de storm. Ze doen echt alles om voorbereid te zijn.
Wij waren op spoed de ganse week hard aan het werk om de steeds veranderende maatregelen op te volgen. Maar wat Covid patiënten betreft, is het nog redelijk rustig. Maar wat nu wel opvalt, is dat het op spoed zelf, wel heel rustig is. Het is natuurlijk te verklaren omdat veel mensen thuis zitten, er geen ploegsporten doorgaan, er geen school is, enz. Maar toch hebben we de indruk dat bepaalde mensen, die anders wel heel (te?) gemakkelijk naar spoed komen, nu ook niet komen.

Ook in het ziekenhuis is het een vreemde gewaarwording. Alleen dringende consultaties gaan door, alle anderen werden afgebeld. Idem voor operaties. Je loopt echt in een uitgestorven ziekenhuis rond.

Maar ... we zijn er ons allemaal van bewust dat het stilte voor de storm is. En om heel eerlijk te zijn, zijn we er niet heel gerust in.

Ook het leven in België is bijna stilgevallen. Alleen de noodzakelijke transporten mogen nog doorgaan (woon-werk, boodschappen). Joggen en fietsen mag nog, maar geval van fietsen moet je ook "in de buurt" blijven. Vraag is natuurlijk hoe dat geïnterpreteerd wordt?

Gesloten